Handig systeem om achterste clam te openen!

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Mario
Naam: Mario
Auto: Elise Type 25/Cooper S

Handig systeem om achterste clam te openen!

Bericht door Mario »

Dit lijkt mij wel een interessant iets, een systeem waarbij de achterste clam als een gewone motorkap openklapt! Alles wordt inneens beter bereikbaar, gedaan met het omslachtig gedoe om de clam te verwijderen. Misschien moet Lotus dit systeem maar eens standaard monteren...

http://www.youtube.com/watch?v=R_zJtMg0_uY
ddez
Naam: Dirk
Auto: Ne witte

Re: Handig systeem om achterste clam te openen!

Bericht door ddez »

Ik heb al eens contact gehad met de mannen van BOE Manufacturing die dit speelgoed maken.

Jammer genoeg kan dit blijkbaar enkel op een Toyota based Elise en dus niet op de K-series S2. Voor de S1 is er een tijdje geleden op Seloc wat gepost, maar daar moet blijkbaar de Clam worden doorgezaagd op een bepaalde plek :shock:

Ik heb aan Phil van BOE gevraagd of er een mogelijkheid is om zijn kit aan te passen en voorgesteld om daar tijd en moeite in te steken. Hij heeft daar niet meer op gereageerd. Het spel is ook niet goedkoop (reken maar op 1000 eurotjes minimaal + shipping, invoerrechten etc).

Interesse om dit verder te bekijken heb ik nog steeds, tijd is een andere zaak....

Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

ddez schreef: Jammer genoeg kan dit blijkbaar enkel op een Toyota based Elise en dus niet op de K-series S2. Voor de S1 is er een tijdje geleden op Seloc wat gepost, maar daar moet blijkbaar de Clam worden doorgezaagd op een bepaalde plek :shock:

Dirk
Moet de S2 clam ook niet doorgezaagd worden aan het achterwiel richting deur? Bij mijn Elise is dat toch één stuk ...

Wat is trouwens het verschil tussen de achterclam Rover- en Toyota-versie?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
ddez
Naam: Dirk
Auto: Ne witte

Bericht door ddez »

Voor zover ik het begrijp is het verschil vooral aan de binnenkant te vinden. De scharnieren zitten aan de langsbalken waar de motor tussen hangt. Die zijn blijkbaar anders. Er is dacht ik een naad tussen de drempel/luchthapper en het wiel waardoor er niet gezaagd moet worden bij de S2.

Zijn er ingenieurs die eens willen brainstormen over een eu oplossing?
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
Plaats reactie