Lichtblok pinker losgekomen!

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Mario
Naam: Mario
Auto: Elise Type 25/Cooper S

Lichtblok pinker losgekomen!

Bericht door Mario »

Verleden week één van de laatste ritjes aan het doen met de Elise voor de winterslaap toen plots de rechter lichtblok van de pinker loskwam! Helaas hangde de lichtblok nog vast aan de elektriciteits draad en slingerde hij zo'n halve meter uit de auto! Met als gevolg dat de lichtblok tegen het moment ik tot stilstand kon komen al tientallen keren vanboven op de neus werd geslingerd. De motorkap zat vol krassen! De meeste heb ik gelukkig nog kunnen uitpollieren, maar toch, niet echt plezant om mee te maken. Bleek dat het plastic haakje die de lichtblok op zijn plaats moet houden was afgebroken. Heb inmiddels blok herstelt en in ieder geval de draad ingekort mocht het nog eens voorkomen zodat hij nie zoveel schade meer kan aanrichten.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Lichtblok pinker losgekomen!

Bericht door Frederik »

Gekend probleem bij de Elises/Exiges... zat er geen rekkertje meer rond?
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Een beetje plasticine helpt ook soms ,t' is zoals vermeld een oud zeer.
Benny
Naam: Benny
Auto: Exige S

Bericht door Benny »

Ik heb dit euvel ook tegengekomen gelukkig tegen heel trage snelheid en direct opgemerkt. Onmiddelijk gestopt en het afgebroken plastic haakje lag nog in de clam. Gelukkig geen beschadigingen, mijn bedrading schijnt iets korter te zijn (+-20 cm) als bij Mario hierboven.

Vermits dit een bekend ongemak is bij de Elise/Exige S2 wou ik proberen de huidige eerst te repareren en daarna ook verstevigen om zoiets in de toekomst te voorkomen.

Daarom beide pinkers gedemonteerd en een dun inox plaatje geplooid en aan het haakje bevestigd. Dit dun plaatje geeft nog genoeg plooiweerstand om het haakje te laten bewegen.

De verstevigde haakjes voorzien van wat vaseline voor in geval van latere demontage/montage, en plop, alles terug op z'n plaats :)
Bijlagen
001 [Desktop Resolution].JPG
002 [Desktop Resolution].JPG
003 [Desktop Resolution].JPG
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

De clips kunnen breken bij de S2 pinkers, waardoor ze uit poppen...en uw pinker dient dan normaal vervangen te worden... maar als je een beetje handig bent kun je dit toepassen...boor een gaatje in wat nog over gebleven is van de clip en steek er een nylon koordje in......

deze oplossing is van toepassing als het clipje eerder afgebroken is en deels weg is...
Bijlagen
Cord1.jpg
Cord1.jpg (16.53 KiB) 3035 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Herman op 18 mei 2010, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Benny
Naam: Benny
Auto: Exige S

Bericht door Benny »

Herman, een Lotus hang je toch niet in elkaar met koordjes :!: :o LOL
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Benny schreef:Ik heb dit euvel ook tegengekomen gelukkig tegen heel trage snelheid en direct opgemerkt. Onmiddelijk gestopt en het afgebroken plastic haakje lag nog in de clam. Gelukkig geen beschadigingen, mijn bedrading schijnt iets korter te zijn (+-20 cm) als bij Mario hierboven.

Vermits dit een bekend ongemak is bij de Elise/Exige S2 wou ik proberen de huidige eerst te repareren en daarna ook verstevigen om zoiets in de toekomst te voorkomen.

Daarom beide pinkers gedemonteerd en een dun inox plaatje geplooid en aan het haakje bevestigd. Dit dun plaatje geeft nog genoeg plooiweerstand om het haakje te laten bewegen.

De verstevigde haakjes voorzien van wat vaseline voor in geval van latere demontage/montage, en plop, alles terug op z'n plaats :)
Schitterende oplossing :!:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Mario
Naam: Mario
Auto: Elise Type 25/Cooper S

Bericht door Mario »

Benny schreef:Ik heb dit euvel ook tegengekomen gelukkig tegen heel trage snelheid en direct opgemerkt. Onmiddelijk gestopt en het afgebroken plastic haakje lag nog in de clam. Gelukkig geen beschadigingen, mijn bedrading schijnt iets korter te zijn (+-20 cm) als bij Mario hierboven.

Heb dit toen op dezelfde manier opgelost. Mijn pa (veel handiger dan ik :D ) kwam met het idee. Uw foto's kunnen volgende slachtoffers van dienst zijn! Een nieuwe pinkerblok kost al gauw 150 euro. Enige wat ik niet meer had was de ovalen rubber ring rond de pinker, die was gaan vliegen! Niet meer terug te vinden. Maar met 6 euro was ik er van af. :)
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

mindp0wer schreef:Schitterende oplossing :!:
Ik moest direct aan u denken ;) :lol: Is die nog los gekomen?
PaulF
Naam: Paul
Auto: Elise S

Bericht door PaulF »

Gelukkig had je geen nieuwe nodig,ik wacht al 9 (NEGEN) maanden op een
nieuwe in garantie wegens vol water komen bij een regenrit.Volgens FKM
nog steeds in back-order :roll: :roll: :roll:

Grtz Paul
Plaats reactie