13/05/2010 - Ypres Lotus Day 2010 (comments & foto's)
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Re: 13/05/2010 Ypres Lotus Day (comments & foto's)
We hadden net een nieuwe camera gekocht (Go Pro), hierbij een stukje dat ik uit de opname van de Ypres Days heb geknipt.
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 15 mei 2010, 09:57, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
mooi
Laatst gewijzigd door Herman op 15 mei 2010, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Re copy txt van Didier "Onze volgende afspraak is met het Lotusgebeuren is dan ook de “East Flanders Lotus Run” ... we hebben er zin in." end copy
East Flanders Lotus Run 3 oktober 2010.
Maandag a.s komt er op het Lotusforum een officiele inschrijvingslijst...dit in samenspraak en samenwerking met Frederik en het forum.
Dan niet aarzelen van inschrijven zou ik zeggen, want de plaatsen zijn voor deze mooie rit beperkt.
Dit was een kleine reaktie op Didier's tekst...meer hierover maandag.
East Flanders Lotus Run 3 oktober 2010.
Maandag a.s komt er op het Lotusforum een officiele inschrijvingslijst...dit in samenspraak en samenwerking met Frederik en het forum.
Dan niet aarzelen van inschrijven zou ik zeggen, want de plaatsen zijn voor deze mooie rit beperkt.
Dit was een kleine reaktie op Didier's tekst...meer hierover maandag.

- Dim
- Auto: Exige S 240
ook van ons part hartelijk dank voor de organisatie !
en er is blijkbaar nog mogelijkheid tot uitbreiding, als we een record willen vestigen (cfr foto hieronder)
en er is blijkbaar nog mogelijkheid tot uitbreiding, als we een record willen vestigen (cfr foto hieronder)
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- bart0890
- Auto: Speedster
Kan je inderdaad zeker zien als complimentDidier schreef:Ik zie dat als een complimentFrederik schreef: ...De Speedsters spraken mij daarover nog aan, "djuzeg dat spel gaat vooruit" heb ik meermaals mogen horen. Toch ferm niet? ... Oldtimer Lotus dat moderne kan bijhouden. Way to go !Didier schreef:ik zat op zeker ogenblik in een treintje met enkele speedsters ...
Om dat treintje bij te houden moest ik het gaspedaal bijna door m'n vloerplaat drukken![]()

Je bleef me steeds maar weer verbazen dat je telkens opnieuw in m'n spiegels opdook

Aan de organisatoren een zeer dikke proficiat, alles liep perfect! Wat jullie voor zo'n democratische prijs allemaal verzorgd hebben kunnen er niet velen nadoen. Ons mag je zeker opnieuw verwachten, 3 oktober staat alvast aangekruist om m'n agenda!
Grtz,
Bart (één van de 'Speedsters')

- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
IK kon helaas niet meerijden maar was wel aan de start om de 130 auto's te bewonderen. Uiteraard ook even bijgepraat met enkele gekenden. Ook prettig om de verslagen hier te lezen en vooral de mooie foto te bekijken.
@Herman : Je verhaal is zo goed als onleesbaar zonder gebruik van allinea's. Wanneer je tekst langer is dan 5 lijnen gebruik je best af en toe een leeg lijntje
Dit komt niet alleen je verhaal ten goede, maar ook het hele forum. Dankjewel.
@Herman : Je verhaal is zo goed als onleesbaar zonder gebruik van allinea's. Wanneer je tekst langer is dan 5 lijnen gebruik je best af en toe een leeg lijntje

Uit de bedstee gerold omstreeks 06.30 hr... en om 7.45 hr miezerig weertje... Op weg , eerst nog efkens voltanken aldaar nabij Ieper en ook het jerry-canneken voltanken die ik bij me had evenals andere EHBO materialen in de kofferuimte, daar het gepland was dat ik steeds als laatste zou starten.... Aangekomen op de nog enigzins verlaten nog grijze Yperse markt... Frederik,Dirk, Pascal en hun resp. eega's en de security marshallers waren er al aanwezig en de parking was al mooi met linten afgespannen... keurige job... koffieke..meer hoefde niet voor mij want de calorierijke Leffes van de avond tevoren met de UK deelnemers was ik nog niet gans vergeten.. . maar anders was het selfservice ontbijt me dunkt wel keurig genoeg... Pascal deed de inschrijvingen voor de Belgische deelnemers...Ikzelf kreeg dit jaar de taak om de buitenlanders in te schrijven...alles met de hulp van onze welwillende dames..Virginie,Catherine,Lyndsey en Lena.. intussen was het miezeren opgehouden en was het droog... en dit gelukkig voor de rest van de dag.. omstreeks 9hr kwamen de eersten er al aan..en van toen af werd het , om het met een veelomzeggend woord te omschrijven "hektisch".. de ganse "Kolleblomme stond tot 11 uur vol met inschrijvers... gelukkig waren we er op voorzien en was de taakverdeling perfekt... ik en mijn echtgenote hebben nooit de mooie Lotusvolle markt kunnen aanschouwen wegens te druk. .maar we hoorden dat het bijzonder mooi om zien was...om precies 11.17 hr als laatste die het parcours afreed, vertrokken..en omstreeks ietsken voor 12 hr bij den aperostop aangekomen waar ik vlot parking had daar er steeds als wij aankwamen reeds velen al vertrokken, of reeds weg waren voor de volgende etappe... apero dus.....mooi gezellig en cosy Oosthoeve bedoening... goede smakelijke Ganda ham werd er ruimshoots uitgedeeld en samen met een aperoke smaakte dat gewoon heerlijk... wat praatjes gemaakt met de vrienden... en er kwamen weliswaar vanuit Yper nog late inschrijvers binnen, die per telefoon naar den apero stop geloodst werden... maar alles verliep smooth en zonder problemen... terug als laatste daar dan vertrokken naar de lunchplaats... wat mij opviel is dat er velen het super roadbook een beetje verkrachten.. door misbruik te maken van de meschien wel ietsken (te) vele sos punten...velen reden (soms in file) gewoon van sos punt naar sos punt zo te zien... jammer jammer dit toont weinig respekt voor de maker van dit superafgewerke roadboek..de sos punten zijn er, zoals de naam zegt alléén om u uit de nood te helpen in geval dat u de weg of het noorden verliest .. . Prachtige shilderachtige weggetjes,...opmerkelijk weinig fietsers of wandelaars. die dag.....Lunch plaats bereikt..terug makkelijk parkeren met de hulp van de security service die een opmerkelijk goede job deden en gedaan hadden,dit ook eerder op de markt... Boterhammen met kaas, paté en hesp.. lekker met een frisse pint erbij... den Tesla was aldaar aan het opladen... ik vroeg of wij met onze ouwerwetse verbrandingsmotoren daar ook konden bijtanken, maar behoudens een pint en een koffie was dat niet mogelijk ... hup... terug op weg naar de tussen stop...in Jonkershove...daar liep het heel eventjes ietsken fout..ik weet niet precies wat er gebeurt is, blijkbaar hebben de PR mensen van die Red-Bullshit gekozen voor de Boete processie in Brugge denk ik... maar ze hadden gewoon zeer tot ontevredenheid van Frederiek hun gevleugelde kat gestuurd... enfin zulke dingen gebeuren en daar kunnen dan lessen uit getrokken worden qua betrouwbaarheid van het gegeven woord van die Red Bull verantwoordelijken.... dan maar verder naar de Kokiliko...een prachtig domein..is in feite tegen onze eigen voordeur en was mij totaal onbekend.. k'zal het zeker nog eens bezoeken voor een nadere inspectie... de meteo was nu werkelijk zeer aangenaam en vele reden top-less en liepen in polo of hemd rond...Ik had tevoren ook al telefoon gekregen omstreeks 16 uur dat er daar al iemand reeds aan de eindbestemming stond.. . wat? hoe? ja maar .. ha.. u hebt alle stops overgeslgen en op de gps direkt naar de eindbestemming gereden ? haha..ja maar meneer de afspraak was dat men niet voor 18 uur daar mag arrivereen......nu eens een GPS rijder die nu blijkbaar zichzelf gestraft had... . eerder al een noodgeval gehad met een Excell... waar de motor precies niet meer mee wilde ..en zich zelfs uitschakelde door telkens volledig automatisch het contact uit te draaien.. .wat was men toenertijd toch al voorop qua automatisme. ... werd opgelost door een draadje te verbinden van startmotor naar de hoogspannings bobine...zodat de wagen bleef draaien...en om stil te leggen moest draadje gewoon onderbroken worden...Pascal had ergens in de buurt een locatie gevonden om een electrische draad op te snorren ,en het euvel was daarna in no-time opgelost... terzelfder tijd oproep gekregen van een andere panne..een Esprit met transmissie problemen... waar precies ??... daar... ok .dichtsbijzijnde GPS SOS punt ingeponst en daar dan naartoe gereden... en dan de route enkele keren in tegenovergestelde richting gereden.(=moeilijker dan je denkt)..maar de pech vogel niet kunnen vinden...zelfs aan passerende deelnemers navraag gedaan onderweg.. nada ..niemand blijkbaar iets gezien...na een tijdje telefoon van Pascal gekregen dat hij de route normaal afgereden had.. en intussen de pechvogel gevonden had en zelf voor een oplossing had gezorgd... toch meschien voor volgende tours/runs duidelijk afspreken dat mensen die pech hebben hun fluo vestje aandoen en langs de weg staan zodat iedereen dan kan de locatie situeren.... dit gezegd zijnde.. wij terug als laatste naar de arrivéé plaats... parking verliep terug vlotjes...mooie zaak.. receptie...tombola...dankwoordje van Pascal... lekker dinner...op het einde kregen alle organisatoren en medewerkers vele blijken van waardering en dank... we kregen zowaar flessen engels bier..ze noemen dat daar "Ale" hier in de w-vl is dat iets anders. ..prachtige dag...geweest o-ja...en tijdens het parkeren aldaar een briefken tussen de autowissers gestoken voor de Oostvlaanderen rit op .3 oktober 2010... tijdens het dinner kwam naar voor dat we allemaal "familie" waren...(wie begrijpt de hint ? ) foto zal wel volgen... en beter begrijpbaar...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
the ref @ seloc.org schreef:Jackie and I enjoyed the event, thank you to our hosts for a well organised & what was a very good event, we were well looked after and wanted for nothing. We enjoyed the company of Robin along with Alex "who kept us on the right road" we are now on the ferry for homeI will post some photos over the weekend. If you are free next year (2/6/2011) i would recommend this rally.
Billy
Overal zie ik massa's reacties, foto's en filmpjes opduiken van YLD, ook gisteren werd Facebook overstelpt met verschillende fotoreeksen, (jammer dat ze hier niet komen), mensen dat zeer blij waren en dat in hun status plaatsten en berichten stuurden over de hele fijne dag.Silverghost @ lotuselancentral.com schreef:Back from the event late yesterday, which I reckoned was a resounding success. 130+ Lotuses, including about 10 of us M100s - good organisation and friendly people. Loads of pics now appearing on lotus forum be.
Lack of traffic due to the european holiday (how come ours gets worse?) also helped, some very interesting convoys through those country lanes with plenty of locals turning out to watch.
Norfolk to Ypres, trips round the countryside and back again - about 500 miles. Which is similar to a decent UK trip, so get your car euro-compliant and put May 2011 in the diary.
Bedankt iedereen, blijkbaar werd ons event gesmaakt.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Roland
- Auto: Lotus Esprit Turbo
@ Fred,
Ik zal mijn reactie nog schrijven, ik heb nu geen tijd, 'k moet naar een trouwfeest.
Maar kan je aangeven waar ik die foto's vind die je op Facebook zag?
Ik zal mijn reactie nog schrijven, ik heb nu geen tijd, 'k moet naar een trouwfeest.
Maar kan je aangeven waar ik die foto's vind die je op Facebook zag?
- Benny
- Naam: Benny
- Auto: Exige S
Ik heb zonet de commentaren van YLD gelezen en kan al het positieve enkel maar beamen. Dikke proficiat aan iedereen van deze organisatie, Super Super Super
Blij dat we erbij waren en ongetwijfeld terug van de partij in 2011 

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Geen idee of ze allemaal openbaar zijn :
http://www.facebook.com/photo.php?id=13 ... d=31307789
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... c8535418d7
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 1115155270
http://www.facebook.com/photo.php?id=13 ... d=31307789
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... c8535418d7
http://www.facebook.com/profile.php?id= ... 1115155270
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End