13/05/2010 - Ypres Lotus Day 2010 (comments & foto's)

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Re: 13/05/2010 Ypres Lotus Day (comments & foto's)

Bericht door bartvdb »

THE MAX . ben niet van veel woorden maar dit zegt genoeg denk ik . groeten van bart . deze morgen (14mei) tante elise een verdiende douche gegeven .nu wat fotoke's .DANK aan allen
Bijlagen
2010_05140095.JPG
2010_05140093.JPG
2010_05140091.JPG
2010_05140090.JPG
2010_05140087.JPG
2010_05140088.JPG
2010_05140086.JPG
2010_05140067.JPG
2010_05140044.JPG
2010_05140036.JPG
2010_05140027.JPG
2010_05140006.JPG
2010_05140002.JPG
2010_05140001.JPG
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

volgend jaar begin ik aan de voorruit .
Bijlagen
2010_05140094.JPG
P5131251-800[1].jpg
P5131251-800[1].jpg (71.78 KiB) 3291 keer bekeken
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Een "Familie" :?: :D
Bijlagen
_DSC5379 [] [] [800x600].jpg
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Mijn eerste deelname, spijtig genoeg maar half dagje.

Om zoiets op poten te zetten, naast een drukke job, doe ik mijn hoedje af.
Proficiat.
Als ik dit vergelijk met vele andere organisaties, buiten de Lotus "wereld" is dat echt van zeer goed niveau. Niet te veel regeletjes, tijd genoeg, geen stressy toestanden, geen organisators die te veel willen "organiseren" terwijl alles toch vlot verloopt. Echt zoals het moet, naar mijn mening !

Ook heel wat fijne mensen leren kennen, waarbij onvoldoende tijd ontbrak om tussen pot en pint verder kennis te maken.

Heb wat "onboard" filmpjes kunnen schieten, die gezien de commentaar binnen in de wagen nog wat gecensureerd dienen te worden :)
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Kijk naar de foto's en de vele reacties hier en je weet dat de dag geslaagd was!

Ook 100 jaloerse SMSjes kunnen daar niks aan veranderen.

;)
Blue Darkness
Contacteer:

En ja, er waren misschien wel dingen die beter konden :
- Redbull-team dat honderden lotusrijders (en vooral de organisatie) in de steek heeft gelaten. Weinig professioneel.
- Overal onderweg was het (uiteraard) druk, kon niet anders met meer dan 130 wagens!
- Heb een paar opmerkingen gehoord over het middageten, maar bij ons vond iedereen aan tafel dit heel lekker, en gepast (zeker in combinatie met het uitgebreide en zeer lekkere avondeten)!
Het ging hier dan ook vlot vooruit.

Maar er was dan ook zoveel goeds dat de eindconclusie toch snel duidelijk is lijkt me!

PS: naast de organisatie toch ook een woordje van dank voor bv de parkeerwachters die toch een goede job gedaan hebben.
Door de grote opkomst was dit geen overbodige luxe.
[W|M]
Naam: Wim
Auto: Elise S2
Contacteer:

Bericht door [W|M] »

Herman: Ik kan alleen maar Ferre bijtreden: laat het rusten en focus op het positieve.

Aan het volledige organisatieteam:

Ik vond het een zeer goede rit, met een heel solide organisatie, wegen waarover nagedacht was (lotus-compatibel), eindelijk eens georganiseerde parkings, ...

Ik heb het gevoel dat de kwaliteit van de organisatie van de meeste ritten (zowel lotusforum als CTLB) alsmaar stijgt, en dat kan ik alleen maar toejuichen denk ik, immers:
"Excellence is the unlimited ability to improve the quality of what you have to offer." - Rick Pitino
"If you have no critics you'll likely have no success." - Malcolm X
Ik had misschien toch liever een beperkter deelnemersveld gezien.
Pas op: 130 lotusbroers en -zussen bij elkaar krijgen is al een verdienste op zich en getuigt van een groot vertrouwen en erkenning door de Lotusgemeenschap. Het toont ook de sterkte aan van het lotusforum als communicatiekanaal en bindmiddel (twee zaken die het CTLB in mijn ogen te veel mist).
Maar het heeft in mijn ogen 'de schwung' te veel uit de rit(ten) gehaald. Ik heb te veel in 'treintjes' gehangen en te weinig door kunnen rijden. Het heeft waarschijnlijk ook met de relatief kortere etappes te maken: hoe meer wagens op een beperkt aantal kilometers asfalt, hoe meer kans dat je dit treintjes-effect krijgt.

Dus mijn wensen/suggesties voor volgend jaar:
- minder wagens
- meer etappe-kilometers
- minder lange tussenstops
- beter weer ;)

Maar in elk geval: doe zo voort! En nog eens een enorme merci voor alle tijd en effort die jullie geïnvesteerd hebben om ons zo'n top dag te bezorgen.
My brain has two halves.
It has a left half, and a right half.
In the left half something is not right, and in the right half nothing is left.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Mijn verslag, met toch als rode draad "Den Excel"

Gisteren om 6u30 opgestaan, gauw een slootje koffie naar binnen gegoten en Gert (Exploded) verwacht, Gert was er stipt om 7u, hij was zelfs al stiekem in de Excel geslopen, als dat geen liefde is ... ;)

7u15 vertrokken richting Rotselaar, om daar Danny (Dachero), Peter (Bosbon), Koen te laten aansluiten. Daarna even halt houden in Sterrebeek om daar Erwin, Gunther, Thierry, een Opel Speedster en nog een Elise S1 in het treintje op te nemen.

Alles en iedereen stipt en keurig :)

in Groot-Bijgaarden Bart (B-Art) opgepikt als bijrijder voor de Excel, en dan onze weg vervolgd : in Wetteren Noel & Johan (Jokke_Vlo) in onze kliek opgenomen om vervolgens onze rit verder te zetten.

Eerste probleempje met de Excel : startte wat nukkig, bleek het contactslot te zijn dat soms net iets te ver terugspong zodat het contact wegviel.

En dan slaat het noodlot toe : op de wissel van de E40 met de E17 : Gert op kop, Gunther erahter, dan Peter en de rest ...

Wij reden achter Peter toen volgende tafereel zich voor onze ogen afspeelde : Peter geraakte in een slip, ontkoppelde en probeerde het gas er weer op te houden, maar de Esprit was in een oncontroleerbare spin geraaakt : van links naar rechts, maar liefst 1080 graden rond (dat is 3 complete rondjes !) om vervolgens haast stapvoets tegen de betonnen wand te schuiven.

Wat 3x "perte totale" had kunnen zijn bleek -gelukkig maar- een schaafwonde op de bumper te zijn. Oef, het was echt als in een film, het leek alsof het een half uur duurde ! Ik weet niet welke engelbewaarders Peter heeft aangeroepen of welke stuurmanskunsten hij uit zijn broekzak toverde, maar RESPECT !

Aan de snelheid lag het zeker niet : Peter ging voorzichtig de bocht in (hoogstens 70 km/u !), maar wellicht een ocmbinatie van spoorvorming, water, wat olie ... en het feit dat een Esprit nooit kriebelt maar direct bijt ! Wellicht begrijpen sommige mensen nu waarom je een Esprit met fluwelen handschoenen moet aanpakken ;)

Even bekomen op de parking van Nazereth ; Gert & Gunther waren ondertussen al richting Marke, heb hun laten weten dat ze niet moesten wachten.

Uiteindelijk veilig en wel aangekomen op de Grote Markt in Ieper, seingevers wezen ons een mooie parkeerplaats toe. Zeer ordelijk, vlot en netjes ! :)

Ruim 100 wagens op de markt, een machtig schouwspel, letterlijk overal Lotussen of aanverwanten !

Wat aanschuiven voor de inschrijving en het ontbijt, maar lekkere koffie naar believen, alsook knapperige boterkoeken. Mooie roadboek, leuke plaat, alle nodige info, en overal vriendleijke, opgewekte en lachende mensen :)

Organisatorisch toen al DIK in orde, zeker geen koud kunstje om dat alles in goede banen te leiden !

Vertrokken vanuit Ieper richting Wijtschate (Oosthoeve) voor de apero ; in de Rijselstraat (op slechts 500 m van de start) alweer probleempjes met de Excel : contactslot weer nukkig, wagen viel stil, linker voorband leek wat slapjes. De kranige dame (Excel is 26 jaar oud !) vocht als het ware terug, ze was misschien liever thuis gebleven ?

Weer op gang geraakt en de roadbook gevolgd naar de eerste tussenstop : de organisatie had genoeg plaats voorzien aan de tussenstop en de nabijgelegen boerderijen, overal mensen die je duidelijk wisten te maken waar je nog kom parkeren, prima geregeld ! Een lekkere verfrissing en lekkere gandaham, vervolgens onze weg weer vervolgd, maar eerst Peter (Bosbon) even op gang helpen duwen : dat is nu echt wel het Lotus-gevoel : iemand heeft problemen, letterlijk 10 man beginnen spontaan de wagen in gang te duwen (foto's zullen wellicht volgen)

Alweer de de White Witch die haar streken liet zien : een haat-liefde verhouding met haar bestuurder, ying-yang probleem ? Wij vermoedden zelfs even een slecht karma bij Gert :twisted: ; echt vreemd : ik start de wagen, alles prima, Gert stapt in, wagen stopt :mrgreen: Ik dan maar met de Excel en Bart voorop gereden, in eerste instantie het roadbook gevolgd, maar door een fout alsnog moeten overschakelen op GPS :( Organisatie valt niks te verwijten, os eerder ons gebrek aan kunde, in combinatie met een crappy Excel

Aangekomen op de volgende halte : St Eloois Hoeve, alwaar ons een lekkere verfrissing en een lekkere & lichte lunch aangeboden werd : kaas, ham, groenten (en verdomd sterke mosterd !) met boterhammen. Heeft gesmaakt !

Alweer : zeer veel parking voorzien, alles naar wens, iedereen blij, alles perfect georganiseerd !

Blijkbaar beviel mijn Esprit Gert niet zo, want hij wou het per se weer goedmaken met de Excel, dus hij er weer mee vertrokken, wij wat later, en wij een andere route gevolgd (wat blijven plakken, je kent dat he ... )

Aangekomen op de "RedBull" parking geen drank te zien, maar wel weer nieuwe mensen leren kennen, leuke wagens, ons hoor je niet klagen :) Organisatie valt niks te verwijten. Nu ook weer alles in orde, en balkjes voorzien om vlot de parking te kunnen oprijden :) Er is over nagedacht !

Op naar Kasteel Zonnebeke dan maar : zeer mooie locatie, veel parking, natuurlijk massa's Lotussen (en aanverwanten), communiekantjes die van de gelegenheid gebruik maken om wat leuke foto's te maken ...

gert eens gebeld, bleek hij pecht te hebben met de Excel : contactslot had het definitief begeven, maar het lokale EHBO-team had al snel de nodige tools voorhanden, en Peter McGyver had vlot een brugje gelegd zodat de wagen haar weg kon verder zetten. Een extra merci aan de betrokkenen voor de technische interventie !

Roadbook-gewijs richting Hof Ter Heulebeke, laatste stukje was wat moeilijk, maar alweer eerder ons getwijfel dan organisatorische fouten. Op het roadbook absoluut niks aan te merken, op een heel klein foutje na in het begin van de rit, maar dat is mierenneuken !

Hof Ter Heulebeke : een zeer mooie locatie, zeer mooie zaal, en er liep waarachtig Bekend Volk rond ;)

Gert was er al, had een shortcut genomen door de problemen met de Excel : contactslot kapot en een tikkend geluid in 1 cylinder. Wat deskundig advies van Walter, Peter en Erwin en bleek dat het geen groot risico was om de Excel iop eigen kracht naar huis te rijden. Even de koppen bij elkaar gestoken en eruit besloten : "samen uit, samen thuis !"

Tombola (dju, niet gewonnen), een paar speechkes van de organisatie en het verdiende applaus erbij.

Zeer lekker eten, lekkere wijn, hoeveelheid kroketten was in eerste instantie wel onredelijke verdeeld (Bart ... :roll: ) maar iedereen kreeg meer dan genoeg :)

35 kroketten later huiswaarts vertrokken, op GPS deze keer, met een klein treintje richting autosnelweg :) De Excel met standlichtjes aan (om de overbrugging niet te zwaar te belasten), een paar wagens voorop en achterop voor een veilig 'cordon'.Een gezapig tempo aangehouden (110-115 op de snelweg), snelheid was toen niet belangrijk, de missie om heelhuids terug te keren wel :oops:

Iedereen kon stilletjes aan huiswaarts keren, Peter, Bart en wijzelf bleven (vanaf Groot Bijgaarden) nog bij Gert en de Excel, om hem veilig naar huis te kunnen begeleiden. Bart heeft zijn wagen opgehaald in Groot Bijgaarden, en met 4 wagens dus richting Baal ; aan de afrit Aarschot heeft Peter ons verlaten, en uiteindelijk zijn we veilig en wel in Baal aangekomen :)

Bart heeft Gert nog naar huis gebracht, en we konden ons bedje in :) Nog even het forum gecheckt op de eerste reacties, en nog wat nagenoten bij een glaasje (zelfgeaamkte) porto :)

Mijn mening : ondanks wat probleempjes met de Excel (absoluut de eerste, heb er recentelijk 700 km mee gereden zonder het minste gebrek !) een ZEER GESLAAGDE DAG : organisatorisch PERFECT, alles zeer vlot en aangenaam verlopen, obveral wuivende mensen, zwaaiende kinderen, fotografen langs alle kanten, een ZEER AANGENAME belevenis ! Bovendien zeer veel "waar voor je geld" ! En niet te vergeten : zeer goed gezelschap ! :)

Een DIKKE PROFICIAT aan de organisatie (ik noem geen namen om er geen te kunnen vergeten ;) ), CHAPEAU !

We hebben ondertussen de agenda al gecheckt, en we kunnen jullie nu al garanderen : volgende jaar zijn wij er ook zeker weer bij !

@ Gert : volgend jaar geven we je de Excel terug mee (hersteld uiteraard), het is jouw jaarlijkse verplichting ! t Is met heel veel plezier dat ik jou de Excel meegaf, ze geraakt wel hersteld, dus nergens over wakker liggen :)

Foto's volgen asap 8-)
Laatst gewijzigd door Bzguy op 14 mei 2010, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Aswin schreef:Foto's online op http://www.oldtimers.tk
Aswin, alvast bedankt voor de mooie foto's, kunnen we die ergens in een gans pakket (alle 160) downloaden zodat we ze niet 1 voor 1 moeten opslaan ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Blue Darkness
Contacteer:

@Hans, je was precies wat de kluts kwijt? :lol: ik heb wel degelijk gewacht in Marke nadat de Esprit van Bosbon uit m'n spiegel was verdwenen. Ik wist toen eigenlijk meteen wat er gebeurd zou zijn en toen begreep Leen ook plots waarom het verstandig was de Esprit thuis te laten en de Elan te nemen.
We zijn dan gelijk tot Ieper gereden ;)
Plaats reactie