Wat voor muziekinstallatie in uw wagen...

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Wat voor muziekinstallatie in uw wagen...

Bericht door Herman »

Wat voor muziekinstallatie hebt u in uw wagen....merk/soort/type--met gps of niet - info speakers...tevreden ervan of helemaal niet...of hebt u geen nodig en zingt uw vrouw de ganse weg enzvt...
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Re: Wat voor muziekinstallatie in uw wagen...

Bericht door FastEleven »

Janspeed Stage 1 ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

In de Elan zit nog steeds de standaard installatie, een radio cd met 4 luidsprekers. Eigenlijk heb ik die nog geen 15min laten spelen, want op de radio heb ik zeer slecht ontvangst en de speakers in de voordeuren hebben hun beste tijd gehad. Maar ik mis het helemaal niet ...

Eigenlijk had ik in mijn vorige Elan de muziekinstallatie helemaal geüpgraded met oa. een recentere radio cd (Pioneer) samen met 2 ovalen luidsprekers (Mac Audio - absolute) achteraan en een 3-weg componentsysteem (Mac Audio) vooraan aangevuld door een 4-wegs versterker tevens ook van Mac Audio. Kostenplaatje ... om en bij 1.500€, maar gezien ik erg weinig kilometers maak én het rijden maar vooral het geluid van de motor danig verslavend werkt, vond ik het (nog) niet nodig om alweer die hoge kosten te maken. Bij deze Elan koos ik ervoor om dat geld uit te geven aan een dikke AP Racig bigbrakekit.

Ik sluit niet uit dat ik de front speakers es vervang door nieuwe die in orde zijn, en ik toch es moeite neem om het probleem van de ontvangst van de radio in orde probeer te maken... het kan evengoed zijn dat de antenne gewoon slecht contact geeft. Maar zoals gezegd, ik mis de radio totaal niet.

En als ik ergens naartoe moet waar ik de baan niet weet, dan plak ik mijn zuignap met bijhorende tomtom wel in op het raampje :)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

FastEleven schreef:Janspeed Stage 1 ...
haha die is goed :-)

Mijn verhaal is gelijkaardig, maar met iets meer woorden gebracht :p
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Ik heb in de Europa een Blaupunkt met gps zitten en met Alpine speakers.... origineel door Lotus ingebouwd maar dit ding is zulk een hoogwaardig staaltje van sh"t dat enkel de radio min of meer bruikbaar is...de gps is echt een Blaupunkt meesterwerk van brol.. ik heb hier al op andere fora door bijna alle Europa eigenaars over zien klagen... de Europa is nu wel een wagen waar men daadwerkelijk de muziek hoort spelen ,dit in tegenstelling tot mijn vroegere Elise 111s met de larrini en piper inlaat... hetgeen dit echt onmogelijk maakte...
als gps gebruik ik nu een Garmin dewelke ik met zuignap op het daschboard vast zet.... ik zal toch eens moeten uitkijken naar een degelijke coole gps installatie en een goede radio me dunkt...

Beetje muziek kan wel gezellig zijn me dunkt...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Herman op 09 apr 2010, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Yves
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Contacteer:

Bericht door Yves »

Heb ooit de originele eruit gehaalt en een Pionneer met GPS geplaatst.
Maar mocht ik vernieuwen (van Lotus) zou ik er geen meer in plaatsen. Moet eerlijk toegeven dat ik zelden of nooit de radio op zet. Hoor veel te graag de sound van de uitlaat. En trouwens vanaf iet wat snelheid hoor je toch niets meer van de radio door de uitlaat.
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Op zoek naar een Coole GPS heb ik deze gevonden...Maar vond het een ietsje te...
Bijlagen
3379-1.jpg
3379-1.jpg (15.89 KiB) 2382 keer bekeken
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Herman schreef:Op zoek naar een Coole GPS heb ik deze gevonden...Maar vond het een ietsje te...
Herman, ik had nu echt wel verwacht van U dat je een 100% passend beeldje kon gevonden hebben. :mrgreen: :mrgreen:

Ik heb er alvast eentje :
12633_231397002213_564207213_4321993_3825548_n.jpg
ps. dit is WEL een Lotus :twisted:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

ja ja... maar... waar is diene GPS ,???
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Ik heb een gruwelijke hekel aan kabeltjes, maar ben graag wel van alle gemakken voorzien.

Daarom heb ik een 1 DIN JVC KD-NX5000 met (erg klein) kleurenscherm, harddisk voor mp3 tjes en navigatie, DVD... the works (de goeie, dus met gyro's, wielpuls enz.)

Verder heb ik een klein versterkt subje en Focal speakers voor (waarvan ik er volgens mij zojuist 1 heb opgeblazen)

Gezien de herrie van de uitlaat een slechte investering, op de Navi na dan :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie