Misschien een héél dom vraagje, maar toch...
-
- Naam: Francis Arteel
- Auto: Elise MK2 SC
Misschien een héél dom vraagje, maar toch...
Hoi,
Is er al iemand met zijn Elise/Exige op de 'auto-trein' in Frankrijk geweest?
En of dat gelukt is bij het oprijden en afrijden natuurlijk... That's the question!
Alvast bedankt voor jullie antwoord,
Francis,
Is er al iemand met zijn Elise/Exige op de 'auto-trein' in Frankrijk geweest?
En of dat gelukt is bij het oprijden en afrijden natuurlijk... That's the question!
Alvast bedankt voor jullie antwoord,
Francis,
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Re: Misschien een héél dom vraagje, maar toch...
Inderdaad een dom vraagje hé Francis!
Met een Lotus rij je toch gewoon naar Frankrijk!
Puur genieten op die mooie bochtige wegjes.
Welkom hier bij de Lotus maniaken trouwens!
Er zitten er hier genoeg die al naar Engeland geweest zijn met hun Elise dus ik denkt niet dat het een probleem zal zijn om hem op de trein naar Frankrijk te zetten. Wel geen slecht gedacht als je geen zin hebt om zo ver te rijden en ginder dan toch u plezier van uw Elise te hebben.

Met een Lotus rij je toch gewoon naar Frankrijk!

Welkom hier bij de Lotus maniaken trouwens!
Er zitten er hier genoeg die al naar Engeland geweest zijn met hun Elise dus ik denkt niet dat het een probleem zal zijn om hem op de trein naar Frankrijk te zetten. Wel geen slecht gedacht als je geen zin hebt om zo ver te rijden en ginder dan toch u plezier van uw Elise te hebben.
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Inderdaad, de Eurotunnel was geen enkel probleem.
Ze zorgen dat je onderaan kan staan, zelfs zonder dat je daarnaar vraagt.
De helling naar verdiep 1 in de Eurotunneltrein zou wel eens te steil kunnen zijn.
Ze zorgen dat je onderaan kan staan, zelfs zonder dat je daarnaar vraagt.
De helling naar verdiep 1 in de Eurotunneltrein zou wel eens te steil kunnen zijn.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Naam: Francis Arteel
- Auto: Elise MK2 SC
Hoi,
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
Ik spreek wel over een auto-trein, niet de Eurotunnel, die hypermodern is...
Volgens 1 enkele foto die ik op Internet heb kunnen vinden, gaat het om van die oude wagons, niet gesloten...
Je mag er trouwens niet op met een stoffen kap, voor elektrische gensters van de bovenleiding denk ik...
Voor het op en afrijden van de wagon zou ik nog iets met houten planken kunnen ineen knutselen, maar als er op de wagons zelf nog een hoop bulten zijn.....
Natuurlijk zou het met de Elise prachtig zijn om de bochtige wegjes te doen, maar ik heb maar 3 weken 'grote congé' en de bedoeling is dan ook dat we er zo vlug mogelijk zijn (via autostrade) en daar (Spanje) genieten van de Elise...
Als we het traject volledig met de auto, door en weer, doen is dat 2500 km autostrade (zonde) van Roeselare naar Noord Spanje...
Misschien toch nog iemand die op de Franse autotrein is geweest met de Lotus?
Groetjes,
Alvast bedankt voor jullie reaktie.
Ik spreek wel over een auto-trein, niet de Eurotunnel, die hypermodern is...
Volgens 1 enkele foto die ik op Internet heb kunnen vinden, gaat het om van die oude wagons, niet gesloten...
Je mag er trouwens niet op met een stoffen kap, voor elektrische gensters van de bovenleiding denk ik...
Voor het op en afrijden van de wagon zou ik nog iets met houten planken kunnen ineen knutselen, maar als er op de wagons zelf nog een hoop bulten zijn.....
Natuurlijk zou het met de Elise prachtig zijn om de bochtige wegjes te doen, maar ik heb maar 3 weken 'grote congé' en de bedoeling is dan ook dat we er zo vlug mogelijk zijn (via autostrade) en daar (Spanje) genieten van de Elise...
Als we het traject volledig met de auto, door en weer, doen is dat 2500 km autostrade (zonde) van Roeselare naar Noord Spanje...
Misschien toch nog iemand die op de Franse autotrein is geweest met de Lotus?
Groetjes,
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
@frqncis moest ge het werkelijk niet weten...een lotus is gemaakt om te rijden..
.en een tochtje naar "zuid" spanje doe ik zeer zeer ontspannen in 2 dagen met nog stops onderweg en zeker niet via allemaal autostrade.. verleden jaar... kortrijk--Altea.
1 dag- kortrijk--loirestreek--(stop amboise)--wijnstreek navij bordeaux met bezoek aan stadje st-emilion--- overnachting st-paul les dax (best western= hotel met garage)
dag 2 :via biaritz- pamplona- zaragozza- tereul (met bezoek aan teruel)-- valencia - altea... altea omstreeks 18 hr.... dit was een rit van 1780 kms--dus een rit naar het "noorden" van spanje is zekers maar een uurtje of 12 rijden ...en is op zich ook reeds een prachtig onderdeel van uw vakantie... als ge moest besluiten om met uw wagen te gaan in etappes heb ik wel adressen voor u..maar er is hier een reeds een topic over geopend denk ik..
anderzijds moet ge eens de topic lezen van onze reis naar zuid spanje in de winter maar ergens vind ik hem niet meer terug of kan hem niet meer ophalen via het forum..

1 dag- kortrijk--loirestreek--(stop amboise)--wijnstreek navij bordeaux met bezoek aan stadje st-emilion--- overnachting st-paul les dax (best western= hotel met garage)
dag 2 :via biaritz- pamplona- zaragozza- tereul (met bezoek aan teruel)-- valencia - altea... altea omstreeks 18 hr.... dit was een rit van 1780 kms--dus een rit naar het "noorden" van spanje is zekers maar een uurtje of 12 rijden ...en is op zich ook reeds een prachtig onderdeel van uw vakantie... als ge moest besluiten om met uw wagen te gaan in etappes heb ik wel adressen voor u..maar er is hier een reeds een topic over geopend denk ik..
anderzijds moet ge eens de topic lezen van onze reis naar zuid spanje in de winter maar ergens vind ik hem niet meer terug of kan hem niet meer ophalen via het forum..
-
Ik heb in het verleden 2 maal deze autotrein genomen (met de motor) en voor ons was dat echt ideaal omdat je de lange snelwegrit overbrugt en direct in de mooie baantjes zit. Het was wel zo dat wanneer je s'morgens je motor van de trein reed deze zo zwart zag als hulle (kolen) en inderdaad voor het op en afrijden is het een hobbelig gedoe. Echter de nmbs heeft deze autotrein een paar jaar geleden afgeschaft. Tot mijn grote spijt.
- ovi
Ik dacht dat je misschien met een rugprobleem zat en dan is het maar normaal dat je niet zo ver kan en wil rijden maar als er geen medische redenen zijn sluit ik mij bij Herman aan.
Wij rijden al 18 jaar naar Denia en altijd zo veel mogelijk langs de gewone baantjes en overnachten in een B&B hotel. Het reizen is het schoonste stuk van de vakantie voor mij en zeker met de Lotus vorig jaar los door de Pyreneen was zalig.
Wel zien dat ge een reserve kopelingskabel mee hebt, maar dat is een ander verhaal! 

Wij rijden al 18 jaar naar Denia en altijd zo veel mogelijk langs de gewone baantjes en overnachten in een B&B hotel. Het reizen is het schoonste stuk van de vakantie voor mij en zeker met de Lotus vorig jaar los door de Pyreneen was zalig.

-
Met de lotus zou ik toch ook tot daar rijden, maar met de motor is je achterband al vierkant tegen dat je daar bent.
- ovi
EDWIN schreef:Met de lotus zou ik toch ook tot daar rijden, maar met de motor is je achterband al vierkant tegen dat je daar bent.

Van mijn 18° ging ik op vakantie met de motor naar Frankrijk, Spanje en Italië en buiten in ons klote landje nooit één meter autostrade gereden!
Ook met de liefkes en later met mijn vrouwke in het begin altijd met de moto op vakantie en NOOIT autostrade!

- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Als diejje mens nu met de trein wil gaan... 

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic