hans schreef:Een aantal lotusrijders kennende, wil de één niet onder doen voor de andere. En hangen er binnen de kortste tijd een hele lange rij achter elkaar.
Oh, het gaat erom jezelf te bewijzen?
Ik dacht dat de meesten hier al iets ouder waren dan 18.
Meeste lotusrijders zijn al een stukje boven de 18, maar voelen zich met moeite 18.
Is altijd plezant als ge zo met en hoopje de mist in gaat! Met de 2pk club zijn we zo een keer in een bos verzeild geraakt en zijn dan op de berm van een autostrade omhoog gereden. (ni proberen met een Lotus) Bovengekomen dachten we op de oprit v/d autostrade te zitten en begonnen dus nadat we alle zes bovengeraakt waren (mits wa geduw en gesleur) richting autostrade te rijden. Dus vollenbak optrekken met onze 30 pk met 6 achter elkaar en komt daar inneens enen van den andere kant en maar met zijn lichten doen en gebaren dat we gek zijn?
Bleken we dus op de afrit te zitten i.p.v. de oprit dus vlug allemaal 180° draaien en wegwezen!
Met de oldtimer club zijn we ook altijd met een vast groepje die graag "waar het kan" een beetje spelen omdat we inderdaad allemaal nog 18 jaar oud zijn Hans! Ieder moet gewoon zijn eigen ding doen en zijn eigen tempo rijden en als de groep te groot wordt ga ik gewoon iets drinken tot er terug wat plaats is.
ovi schreef:
Ieder moet gewoon zijn eigen ding doen en zijn eigen tempo rijden en als de groep te groot wordt ga ik gewoon iets drinken tot er terug wat plaats is.
Als ge stopt om iets te drinken, gaan er meerdere lotussen stoppen ,als ze u zien staan of zitten op een terraske.
Resultaat: als ge vertrekt, zit je weer in groep.
Hier efkens een klein voorbeeldje wat er kan gebeuren als ge uw brilleken "niet" goed opzet of "niet" leest wat er u overhandigt wordt...
Verleden jaar eens een oldtimer rit mee gereden met oldtimers classic wagens met sportieve inslag...te Temse.... die rit had was in het kader van Michel vaillant (de stripfiguur) ... aan het ontbijt...na de inschrijving... en nadat we ons roadboek en ook een grote enveloppe gekregen hadden met allerhande documentatie.(we dachten :tourist info).. vroeg ik aan een tafelgenoot (fideel109) die deze rit al meerdere keren meegedaan had, of er nog ergens een briefing volgde voor de start...nee dus... tijdens het wachten voor de start boog, want het was ook één per één starten...werden wij plots gevraagd om als leader te rijden voor een franse rijder die met een Valliant wagen (gelijkt beetje op een Ford gt40) naar daar uit Frankrijk afgezakt was en en het systeem bolleken pijlken niet zo goed machtig was..of gewoon wilde makkelijk zijn ,of de taal niet begreep whatever... ok... we reden het ganse parcours wel met een ietsje dieper ingedrukte Morgan gaspedaal omwille van het brullende pk monster steeds aan onze achterbumper klevende.... en we kwamen precies overal als de premieres aan bij de diverse stops... en op een bepaald moment zaten we op een lange reeks met takken overgroeide weggetjes waar precies gelijk de laatse 10 jaar geen wagens meer gereden hadden... maar check en nog eens check we kwamen "toch" altijd op het einde juist uit...maar wel helemaal steeds alleen. .. wat bleek? achteraf in de door ons nooit geopende bruine enveloppe zaten er instructies om letters af te lezen langs de wegkant en mee te doen aan een soort wedstrijdje...maar ..wat er echt belangrijk in zat als info.. was dat er een groot deel vd roadboek blijkbaar geschrapt was wegens te ontoegankele junglewegen, wat wij uiteraard nooit geweten hebben...en het parcours afgereden hebben inclusief alle geschrapte wegen.... zo ziet ge maar dat ge steeds alles van dokumentatie mooi volledig moet lezen voor de start... en dat een briefing toch wel enigzins belangrijk is....die Vaillant rijder vond het toch een zeer bijzondere intressante rit...
Bijlagen
Laatst gewijzigd door Herman op 23 feb 2010, 12:38, 3 keer totaal gewijzigd.
ovi schreef:
Ieder moet gewoon zijn eigen ding doen en zijn eigen tempo rijden en als de groep te groot wordt ga ik gewoon iets drinken tot er terug wat plaats is.
Als ge stopt om iets te drinken, gaan er meerdere lotussen stoppen ,als ze u zien staan of zitten op een terraske.
Resultaat: als ge vertrekt, zit je weer in groep.
Nee hoor Hans!
Wij zijn zeer asociaal dus iedereen rijdt door als ze ons zien staan!
En da verhaaltje van Herman komt mij dus ook wel bekend voor en zoiets hebben we ook al wel eens meegemaakt!
Probleem met het roadbook van Dirk is dat het veel te perfect gaat zijn en we dus ni veel gaan kunnen verkeerd rijden!
Wij hebben ooit eens hopeloos verkeerd gereden... plots en ineens klopte er niks meer...wat bleek er ? mijn navigeuze had enkele blz. ineens overgebladerd en de eerste legs klopten min of meer qua afstand en tekening en dan kwam het plots onklaar..t'probleem was dat ik dan 2 blz achteruit heb moeten rijden moraal.. nu en dan eens aan uwen vinger likken..
Laatst gewijzigd door Herman op 23 feb 2010, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Als er tussen elke wagen 1 a 2 min zit bij de start is er al snel verdeling ook rijden er soms wel eens mensen verkeerd waardoor er soms een regroup is of net omgekeerd nog meer verdeling.
Ik heb ook nog ritten gedaan met soms een groep van 5 of 10 wagens na elkaar, dan reed ik plots gewoon rechtdoor ipv links of rechts om dan op mijn gemak te draaien en de weg te vervolgen in de goede richting maar nu iets "rustiger" alleen.
Sommigen rijden graag in groep, anderen liever alleen.
Yves schreef:Als er tussen elke wagen 1 a 2 min zit bij de start is er al snel verdeling ook rijden er soms wel eens mensen verkeerd waardoor er soms een regroup is of net omgekeerd nog meer verdeling.
.
Yves ,,??? 100 autos a 2 minuten is 200 minuten datis dan 3 uur en 20 minuten tussen de eerst en laatst startende !!!! en eer dat iedereen dan zou op gang zijn..??????. nee.... dat zou niet kunnen me dunkt...
20 seconden dat zou nog kunnen... dat is lang hoor, en uw voorliggeer is al ver weg dan...en 20 seconden is zekers lang genoeg voor een fotoke vanwege den Yves...
Laatst gewijzigd door Herman op 23 feb 2010, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Herman schreef:Wij hebben ooit eens hopeloos verkeerd gereden... plots en ineens klopte er niks meer...wat bleek mijn navigeuze had enkele blz ineens overgebladerd en de eerste legs klopten min of meer qua afstand en dan kwam het plots onklaar..t'probleem was dat ik dan 2 blz achteruit heb moeten rijden moraal.. nu en dan eens aan uwen vinger likken..
GPS ging u hierbij toch al gewaarschuwd hebben, Herman; probeer om te keren en sla direct daarna op uw navigeuze!
ik gebruik alleen mijn gps om de onderlinge legs af te meten... ik bedoel hier wel mee de legs die op het roadboek staan... niet deze van... nee en kwestie van dat slaan op mijn in de fout gegane navigeuze , komt dat ook "niet" voor mekaar daar ik zelf dan ook slaag terug krijg. .. en zeg nu zelf als ge uit uwen auto stapt met 2 blauwe ogen... wel.... dan zien ze direkt dat ge ......verkeerd gereden hebt ....
Ik rij graag in groep, maar ook graag alleen. Een volledige dag in groep rijden en -doorrijden- is ook niet altijd even leuk.
Mijn ervaring met navigatieritten is dat het elke keer anders is, je kan natuurlijk ook altijd even stoppen (al dan niet met drankje) om de snelle volgers door te laten en op je eigen tempo verder te gaan.