YLD2010 Ideeën en commentaren

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Gesloten
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: YLD2010 Ideeën en commentaren

Bericht door Herman »

Yves schreef:Inderdaad Frederik, maar denk dat sommige Esprit rijders hier en daar liever niet doorrijden en dan direct het volgende punt willen gaan opzoeken, want heb op sommige ritten al dingen gezien ....

Natuurlijk is dat afhankelijk van de route en mogelijkheden.

Re: rit volledig op gps rijden... :o

Dat is NIET ...herhaal Niet van toepassing op de YLD rit.... GPS rijden is een "reserve" back-up... indien er iets fout gaat, onverwachte werken, ongeval enzvt... de rit is MET een prachtig en gemakkelijk te lezen roadboek... en het echte plezier is het roadboek volgen volgens mij !!!!...men moet toch iets van inspanning doen me dunkt !!!!...anders kunt ge thuis in uw luie zetel op uw play-station ook een rit doen :D ...nee, daar ben ik anti anti tegen en vind dit gps gedoe puur amateurisme van het hoogste niveau. en zelfs een belediging voor de mensen die uren en uren aan de route en het roadboek gewerkt hebben en een enorme vorm van degradatie voor zulk een mooie rit ,er zijn trouwens reeds meer dan genoeg gps back-up punten voorzien voor de verloren rijders... of voor mensen die plots voor een overwachte hindernis komen te staan... ik heb ooit nog voor een plotse hindernis gestaan ttz een weg blockage voor een persoon die om medische redenen via een brandweerladder uit zijn dakkamer moest gehaald worden... er waren lotusrijders die een omweg maakten..en er waren er die iets wachten....als ge dan géén gps aansluitingspunt hebt kan dat wel iets zoeken zijn.... "daarom" zijn er gps punten voorzien ..."ik "zou nooit zulk een rit meedoen met een gps of tom-tom route dit is net hetzelfde als follow de leader rijden en heeft mij geen enkele voldoening tijdens of na afloop van de rit.. Herman (sorry, indien ietwat cru).....
Laatst gewijzigd door Herman op 16 feb 2010, 09:32, 1 keer totaal gewijzigd.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Ok, ik begrijp... maar we hebben gezorgd voor goede baantjes ook voor de Esprits. Vorig jaar reden er ook 3 mee zonder problemen.

En er zijn ook nog de SOS GPS punten?
Bij één van de vorige ritten heb ik gezien dat de Elise en Esprit hoger liggen dan onze Elan dus als er carterpannen sneuvelen zullen het die van ons zijn!:(
En het zou inderdaad een beetje belachelijk zijn om de rit op GPS te rijden!
Het is juist het zoeken wat het boeiend maakt en als er SOS GPS punten zijn is dit al een grote hulp. Op onze ritten met de oldtimerclub is dit soms een echte ramp maar bij Dirk zal het zeker inorde zijn! ;)
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Roland schreef:@ Thiva: mbt Novotel Ieper centrum, wil ik even informeren, aangezien ik aan de "bron" zit (ik werk bij Accor). Zijn er andere mensen die naar Novotel Ieper gaan? Let me know...
Roland, graag wat meer info. De dame aan de telefoon viel uit de lucht toen ik mijn uitleg deed. Ze heeft mij wel van naaldje tot draadje uitgelegd hoe een ondergrondse parking werkt. :lol: Daarmee wist ik echter nog niet of ik er ook in kan.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Dirk510
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen

Bericht door Dirk510 »

Ik heb tijdens het weekend TV beelden gezien van onze autosnelwegen.
Ik moet eerlijk bekennen, dat het Ypres Lotus parcours, er beter bij ligt dan vele van onze Belgische autosnelwegen. :P

Putten zijn er niet, golvende wegen wel. :?
Erge verkeerdrempels zijn er ook niet. :)

Er zijn wel enkele grote bulten , maar die zijn aangegeven in het roadbook. :cry:

Die grote bulten, noemen wij -
Kemmelberg - Rodenberg - Scherpenberg :roll:

NOVOTEL CENTRUM IEPER
Bij onze Britse tour in 2008
ging een Esprit niet in de ondergrondse garage van het hotel
Een Corbra echter wel !
Jaguar type E lukte maar net.
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Bosbon_be
Naam: Peter Bosmans
Auto: Elan SE

Bericht door Bosbon_be »

Het is de bedoeling dat ik ieder moment een omweg kan maken indien er een hindernis is. Een hindernis is ongeveer 6cm hoog :twisted:
Kijk maar op de foto linker hoek vooraan. Ik zou dit niet graag opnieuw aan de hand krijgen (in de auto klinkt dat erger dan met uw nagels over het schoolbord schuren)
Maar de GPS punten die voorzien zijn is voor mij voldoende :D
Bijlagen
esprit2.JPG
esprit2.JPG (55.8 KiB) 1623 keer bekeken
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Peter, ik begrijp het. Nooit gedacht dat uw Esprit zo laag was. Dat kan inderdaad problemen geven bij verzakkende wegen die bol staan. Ik zie geen problemen maar ik zal zien wat ik kan doen.

ps. ik overweeg mijn Elan te verlagen en een HLS systeem te steken (hydrolic lift system vazn KW) Is zelfde als de Lambo's en Ferrari's die enkele centimeters ophoog kunnen.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Peter, ik begrijp het. Nooit gedacht dat uw Esprit zo laag was. Dat kan inderdaad problemen geven bij verzakkende wegen die bol staan. Ik zie geen problemen maar ik zal zien wat ik kan doen.

ps. ik overweeg mijn Elan te verlagen en een HLS systeem te steken (hydrolic lift system vazn KW) Is zelfde als de Lambo's en Ferrari's die enkele centimeters ophoog kunnen.
Oeps, Bosbon das inderdaad laag!
Ik wou maar zeggen dat toen we eens over een kasseiweg moesten geduren veel te veel km's ik sereuse klappen gehad heb ondaks het stapvoets rijden en de Eilse's en Esprit's toen aanwezig hier veel minder last van hadden.

En jij wil uw Elan nog lager Fredje??? :roll:
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

ervaring leert mij dat (zelfs n standaard) Esprit n STUK lager ligt dan n Elise !

@ Ovi : ik dacht dat jij meedeed met je mobilhome :mrgreen: ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Onze Europa S is een 12.5 cm en de Cooper s een 11.5 cm van de grond vooraan ,dit in onbeladen toestand.... onze vroegere Elise 111s mk 2 was een 10 tal cms en kon precies juist op de autokeuring over de smeerput opstaande randen geduwd worden... ik denk dat er daar voor die grondspeling een minimale hoogte norm voor bestaat... is dit niet 10 a 11 cm of zoiets in de buurt ?
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

11cm is het wettelijk minimum van "de vaste delen" van een wagen, de bumpers tellen daarbij niet mee!!!

Dit is een veel gemaakte fout bij de keuring, als ze U over een balkje doen rijden dan moeten ze de balk ter hoogte van je voorwielen onder de wagen schuiven tot en met de achterste velgen...

Als je een Lotus verlaagd dan komt de voorbumper gevaarlijk dicht tegen de aardkloot, ik heb dat probleem ook. Daarom overweeg ik te verlagen met de optionele HLS2 of 4 van KW Automotive.
Gesloten