Steenslagfolie - wie, waar en hoeveel?
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Steenslagfolie - wie, waar en hoeveel?
Hallo iedereen,
Aangezien mijn nieuwste aanwinst nog steenslagvrij is denk ik eraan om steenslagfolie te laten plaatsen op de voorste clam.
Zijn hier mensen die dit ook laten doen hebben bij hun S2?
Zo ja; waar en wat is het prijskaartje ongeveer?
Als een respray (neus) om de zoveel jaar in de buurt komt qua prijs zou ik eerder opteren voor de respray. Vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt.
Aangezien mijn nieuwste aanwinst nog steenslagvrij is denk ik eraan om steenslagfolie te laten plaatsen op de voorste clam.
Als een respray (neus) om de zoveel jaar in de buurt komt qua prijs zou ik eerder opteren voor de respray. Vandaar mijn vraag.
Alvast bedankt.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Auto: Elise S1
Re: Steenslagfolie - wie, waar en hoeveel?
Hallo,
jij hebt een tweelingsbroertje van mijn auto hé?
Ik heb overigens opgemerkt dat je op de dorpel al een nieuwe folie hebt (door vorige eigenaar gestoken?).
Die folie is een dure zaak hoor. En onze zilvere kleur is tamelijk sterk.
Prijzen kan je zeker via FKM krijgen.
Wim
jij hebt een tweelingsbroertje van mijn auto hé?
Ik heb overigens opgemerkt dat je op de dorpel al een nieuwe folie hebt (door vorige eigenaar gestoken?).
Die folie is een dure zaak hoor. En onze zilvere kleur is tamelijk sterk.
Prijzen kan je zeker via FKM krijgen.
Wim
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Onze auto's zijn inderdaad net broertjes.
De folie is nog door de vorige eigenaar geplaatst.
Ik heb de prijzen voor folie op de voorste clam daarstraks opgevraagd bij FKM en ik vind het nogal prijzig. Ik zou dan eerder opteren voor een respray wanneer het nodig is.

De folie is nog door de vorige eigenaar geplaatst.
Ik heb de prijzen voor folie op de voorste clam daarstraks opgevraagd bij FKM en ik vind het nogal prijzig. Ik zou dan eerder opteren voor een respray wanneer het nodig is.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Dim
- Auto: Exige S 240
dat is ook mijn idee...de folie achter de portieren, op de wielbogen van de achterwielen is wel de moeite vind ik...maar spijtig genoeg zijn de mijne doorschijnend..in het zwart is dat super...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Dimi,
1. Zwarte bestellen bij de dealer (+/- 30 €),
2. de doorschijnende met een haardroger verwarmen en losmaken
3. zeepsop aanbrengen en de nieuwe zwarte steenslag plaatsen en op z'n plaats schuiven
4. met een spatel de zeep wegduwen
Klaar is Dimi !!
3. zeepsop aanbrengen en de nieuwe zwarte steenslag plaatsen en op z'n plaats schuiven
Klaar is Dimi !!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- dachero
- Naam: Danny
- Auto: gene
ik heb die zwarte besteld bij eliseshop en heb die hier liggen om te plaatsen.FastEleven schreef:Dimi,
Klaar is Dimi !!
Maar de temperatuur is te koud . het zal toch meer dan 10 graden moeten zijn om deze te plaatsen,niet?
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
- Vich
- Naam: Virginie
- Auto: Elise MK1
Folie is heel wat minder kostelijk dan bv de neus van je auto ieder jaar laten herspuiten (Folie blijft nl wel langer zitten dan een jaartje...). Hangt er natuurlijk vanaf hoe dikwijls je met de wagen zal rijden en welke wegen jij hebt in de buurt, maar ik heb daar zeker geen spijt van (ook al is de mijne dan een MKI).thiva schreef:Hallo iedereen,
Alvast bedankt.
Seize the day
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
IK ZOU TOCH OPLETTEN MET DE ORIGINELE TE VERVANGEN DOOR DE ZWARTE VAN DE ELISE-SHOP - DEZE IS NAMELIJK KLEINER EN BEDEKT DUS MINDER LAK - ZEKER AAN DE WIELRANDEN, bij mij vorige had ik daar toch behoorlijk wat steenslag na 50.000 km, de folie op de nieuwe beschermd stukken beter !!!!dachero schreef:ik heb die zwarte besteld bij eliseshop en heb die hier liggen om te plaatsen.FastEleven schreef:Dimi,
Klaar is Dimi !!
Maar de temperatuur is te koud . het zal toch meer dan 10 graden moeten zijn om deze te plaatsen,niet?
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Waren volgens mij precies even groot als de originele ...
En ik heb de mijne vervangen in mijn garage, dus warmer dan 10°, maar als je ze verwarmt met de haardroger (van mijn echtgenote hé, niet van mij
) gaan ze er zo af.
En ik heb de mijne vervangen in mijn garage, dus warmer dan 10°, maar als je ze verwarmt met de haardroger (van mijn echtgenote hé, niet van mij

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
Gij hebt ook een iets oudere MKII, bij latere versies, zeker die van Danny zijn ze groter.FastEleven schreef:Waren volgens mij precies even groot als de originele ...
En ik heb de mijne vervangen in mijn garage, dus warmer dan 10°, maar als je ze verwarmt met de haardroger (van mijn echtgenote hé, niet van mij) gaan ze er zo af.