Heeft er iemand al es stilgestaan bij het feit "moest Lotus nu nog van GM zijn geweest"... wat er dan met ons geliefde merk zou zijn gebeurd?
Hadden ze Lotus dan opgedoekt ? (zoals ze nu Saab willen laten doodgaan...)
Welke modellen hadden we nu gehad ?
Was Lotus toen ook uit de F1 gestapt ?
Mocht Lotus nog van GM zijn geweest ...
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Mocht Lotus nog van GM zijn geweest ...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Mocht Lotus nog van GM zijn geweest ...
GM Lotus wetenswaardigheidje- Formule Opel (of Vauxhall) Lotus. Deze klasse ontstond in 1988 toen General Motors de eigenaar was van Lotus. Lotus was betrokken bij het ontwerp, maar beschikte al 15 jaar niet meer over de capaciteit om formulewagens in grote hoeveelheden te produceren. De chassis werden dan ook gemaakt bij Reynard, en later zelfs in Duitsland. Hoewel er Lotus op het chassisplaatje staat, kan je hier natuurlijk over twisten. Toen GM Lotus verkocht, werd de klasse omgedoopt in Formule Opel. Het Europees kampioenschap voor deze klasse leverde een aantal grote namen op waaronder Hakkinen ('88), Verstappen ('92) en in het laatste jaar (2000) Takuma Sato.
- electroshock
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Re: Mocht Lotus nog van GM zijn geweest ...
GM staat allicht voor Greedy Management en wil kost wat kost het onderste uit de kan. Anders gaan de deals niet door, zo lijkt het.
Terwijl dat bij Ford wel lukt. Aston verkocht, Jaguar verkocht, Land Rover verkocht , Volvo verkocht ...
Om de pontiacs, oldsmobiles en saturns ga ik niet treuren. Hummers, ik zal ze niet missen.
In geval van Saab echter een droevige zaak mocht het nu echt gaan mislopen.
Wat het nu voor Lotus zou betekenen is natuurlijk puur speculatief.
Je moet natuurlijk het geweer snel van schouder kunnen veranderen, mocht het nodig zijn. Waarom de terugname van engagementen zoals BMW en Honda in de F1 of Subaru in de wrc ? Terwijl wel een gevarieerde modelpolitiek werd gevoerd voor de automarkt. Kwestie van in te spelen op de negatieve cijfertrend en de kosten te drukken als het nodig is en waar het kan. En snel.
Maar van snel te beslissen heeft men bij GM géén kaas gegeten.
Maar ook een deel van de charme van Saab, dat de modellen zo lang meegaan (moeten gaan).
Toch misschien betere een speler in de nichemarkt à la Lotus dan global player met een heel breed gamma ? Who knows.
Terwijl dat bij Ford wel lukt. Aston verkocht, Jaguar verkocht, Land Rover verkocht , Volvo verkocht ...
Om de pontiacs, oldsmobiles en saturns ga ik niet treuren. Hummers, ik zal ze niet missen.
In geval van Saab echter een droevige zaak mocht het nu echt gaan mislopen.

Wat het nu voor Lotus zou betekenen is natuurlijk puur speculatief.
Je moet natuurlijk het geweer snel van schouder kunnen veranderen, mocht het nodig zijn. Waarom de terugname van engagementen zoals BMW en Honda in de F1 of Subaru in de wrc ? Terwijl wel een gevarieerde modelpolitiek werd gevoerd voor de automarkt. Kwestie van in te spelen op de negatieve cijfertrend en de kosten te drukken als het nodig is en waar het kan. En snel.
Maar van snel te beslissen heeft men bij GM géén kaas gegeten.
Maar ook een deel van de charme van Saab, dat de modellen zo lang meegaan (moeten gaan).
Toch misschien betere een speler in de nichemarkt à la Lotus dan global player met een heel breed gamma ? Who knows.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs