Langs komen mag altijd, ik heb op dit moment wel de koplampen binnengebracht om te polieren, dus ritje wordt moeilijk, maar je kan er altijd eens in gaan zitten natuurlijk. Foto:ceetee1979 schreef:Als het mogelijk is zou ik het stuur op uw Elise wel eens willen zien. Kermt is toch niet zover van Sint-Truiden. Dus als je eens tijd hebt dan wil ik best wel eens langskomen als het zou mogen natuurlijk
Momo 'Jet' of Momo 'Team' stuurwiel,iemand ervaring hiermee?
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Re: Momo 'Jet' of Momo 'Team' stuurwiel,iemand ervaring hiermee?

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- lotusbert
- Auto: 2-11 / Elan Sprint
mindp0wer schreef:Tiens, dat sleuteltje heb ik er niet bij gekregen, is dat een unieke sleutel of kan je dat laten bijmaken?FastEleven schreef:Laat natuurlijk ook nooit het sleuteltje op het stuur om grapjassen geen kans te geven ...
er bestaan 2 versies één met slot en één zonder. blijkbaar heb je de versie zonder
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Ik heb achteraan tussen de rails en het chassis aluminium blokjes geplaatst met langere vijzen, zodat de zetel iets rechter staat dan origineel. Ik heb zelfs nog gespeeld met rondellen en heb nu een voor mij ideale zithouding die je niet afleidt bij stevig stuurwerk. Op deze wijze staat de passagiersstoel ook niet tegen de harness bar die achter de zetels loopt.@ fasteleven : hoe hebt ge kunnen spelen met de rails vanachter ?
Zie dat je van Boechout bent, kom gerust eens kijken en passen.Ik kan waarschijnlijk ook nog mijn bestelling aanpassen voor de 30cm, gij zoudt het echt absoluut ontraden van een 28cm te pakken ?
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Euh nee, er is bij mij een sleutelgat, maar geen sleutel ...lotusbert schreef: er bestaan 2 versies één met slot en één zonder. blijkbaar heb je de versie zonder
De snapoff zat erop bij aankoop met ander Momostuur, ik heb enkel het stuur vervangen, zal eens zoeken in motorruimte of het bij de wieldopsleutels zit, maar ik dacht het niet.
Zou ik zo'n sleutel in naverkoop kunnen krijgen?

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
in de mk1 heb ik zo een stuurtje maar voor volledig rond te draaien is dat wel wennen , is ook afneembaar, met deze stuur heeft men wel meer plaats aan de benen .
- Bijlagen
-
- Afbeelding%20058.JPG (70.27 KiB) 3581 keer bekeken
- SAM321
- Naam: Sam
- Auto: Exige 240 cup
mindp0wer schreef:Euh nee, er is bij mij een sleutelgat, maar geen sleutel ...lotusbert schreef: er bestaan 2 versies één met slot en één zonder. blijkbaar heb je de versie zonder
De snapoff zat erop bij aankoop met ander Momostuur, ik heb enkel het stuur vervangen, zal eens zoeken in motorruimte of het bij de wieldopsleutels zit, maar ik dacht het niet.
Zou ik zo'n sleutel in naverkoop kunnen krijgen?
ik heb gelijkaardig probleem; afneembaar stuur met sleutel, maar ik heb geen sleutel; iemand een idee waar ik aan sleutel kan geraken ?
- YvoTuk
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Contacteer:
Even wat duidelijkheid scheppen 
Om te beginnen .... een standaard motorsport steeringwheel kit zoals die door Lotus verkocht werd/wordt heeft standaard (dat is dus met een 15mm spacer) dezelfde positie als het originele stuur.
Met een 30mm spacer komt het stuur dichter naar je toe.
Misschien krijg je het gevoel dat ie met 15mm verder af staat, maar meet en en weet het.. het is exact dezelfde afstand
Er zijn -in het verleden want ze zijn er niet meer!- meerdere fabrikanten geweest van het Snap Off setje. Alle fabrikanten maakte een Snap-Off die min of meer hetzelfde was.
De verschillen zaten hem vooral in de passing / gebruikte materialen; ik heb vooral uit Duitsland nogal eens gehoord dat de Snap Offs die daar verkocht werden na verloop van tijd gingen 'wobbelen'.
Een ander verschil was het slot. Ze zijn altijd met slot geleverd, alleen was de oplossing altijd anders.
De versie die wij leverden was met een cylinder op de Snap-Off. Daarop zat een soort ouderwets PC slotje. Een andere versie -die Lotus leverde- had een heel klein cylinderslotje wat in de eigenlijke Snap-Off gestoken werd. Probleem met die dingen was vooral dat mensen hem binnen de kortse keren kwijtraakte omdat het cylindertje aan de sleutel bleef bengelen en dus verloren werd.
Ik schrijf bewust in verleden tijd omdat de Snap-Off zoals we die kende door geen enkele producent meer wordt gemaakt.
Om een voor ons onbekende reden heeft de patenthouder eerder dit jaar zonder enige aankondiging de mallen bij alle fabrikanten per direct opgeeist.
We hebben nog moeite gestoken in het benaderen van de patenthouder, maar die lijkt van de aardbodem verdwenen.
Op dit moment zijn we nog altijd druk om ons eigen afneembare stuur systeem te ontwikkelen. Hij is er bijna, maar met alle eisen die ik eraan gesteld heb is het een redelijk complex ding geworden wat heeft geleid tot een hele stapel prototypes die net niet helemaal 'spot on' waren.
Ik verwacht vandaag of morgen de 'final proto' binnen. Zodra die hier is gaan we op de auto passen en als dat werkt komt productie vrijgave.
De metaal bewerker heeft machines vrijgehouden, dus zodra er vrijgave is gaan ze direct aan de slag. We mikken nog altijd op uitlevering voor de kerst!
En.. ik vindt die nieuwe adapter eigenlijk nog veel mooier dan de oude

Om te beginnen .... een standaard motorsport steeringwheel kit zoals die door Lotus verkocht werd/wordt heeft standaard (dat is dus met een 15mm spacer) dezelfde positie als het originele stuur.
Met een 30mm spacer komt het stuur dichter naar je toe.
Misschien krijg je het gevoel dat ie met 15mm verder af staat, maar meet en en weet het.. het is exact dezelfde afstand

Er zijn -in het verleden want ze zijn er niet meer!- meerdere fabrikanten geweest van het Snap Off setje. Alle fabrikanten maakte een Snap-Off die min of meer hetzelfde was.
De verschillen zaten hem vooral in de passing / gebruikte materialen; ik heb vooral uit Duitsland nogal eens gehoord dat de Snap Offs die daar verkocht werden na verloop van tijd gingen 'wobbelen'.
Een ander verschil was het slot. Ze zijn altijd met slot geleverd, alleen was de oplossing altijd anders.
De versie die wij leverden was met een cylinder op de Snap-Off. Daarop zat een soort ouderwets PC slotje. Een andere versie -die Lotus leverde- had een heel klein cylinderslotje wat in de eigenlijke Snap-Off gestoken werd. Probleem met die dingen was vooral dat mensen hem binnen de kortse keren kwijtraakte omdat het cylindertje aan de sleutel bleef bengelen en dus verloren werd.
Ik schrijf bewust in verleden tijd omdat de Snap-Off zoals we die kende door geen enkele producent meer wordt gemaakt.
Om een voor ons onbekende reden heeft de patenthouder eerder dit jaar zonder enige aankondiging de mallen bij alle fabrikanten per direct opgeeist.
We hebben nog moeite gestoken in het benaderen van de patenthouder, maar die lijkt van de aardbodem verdwenen.
Op dit moment zijn we nog altijd druk om ons eigen afneembare stuur systeem te ontwikkelen. Hij is er bijna, maar met alle eisen die ik eraan gesteld heb is het een redelijk complex ding geworden wat heeft geleid tot een hele stapel prototypes die net niet helemaal 'spot on' waren.
Ik verwacht vandaag of morgen de 'final proto' binnen. Zodra die hier is gaan we op de auto passen en als dat werkt komt productie vrijgave.
De metaal bewerker heeft machines vrijgehouden, dus zodra er vrijgave is gaan ze direct aan de slag. We mikken nog altijd op uitlevering voor de kerst!
En.. ik vindt die nieuwe adapter eigenlijk nog veel mooier dan de oude

- Dim
- Auto: Exige S 240
de mijne is in bestelling bij U !
Ik wacht vol ongeduld !!!
alvast bedankt voor al de moeite..
Ik wacht vol ongeduld !!!
alvast bedankt voor al de moeite..
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.