Close topic.

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Close topic.

Bericht door JDV »

Laatst gewijzigd door JDV op 15 okt 2009, 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Back in action :-)
Bart P
Berichten: 1021
Lid geworden op: 21 okt 2008, 20:54
Naam: Bart
Auto: Elise S2
Locatie: Maasmechelen

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door Bart P »

Jonathan, da's ondertussen reeds oud nieuws :D . Na het inloggen rechtsboven drukken :mrgreen: op "toon nieuwe berichten" en je bent dagelijks up-to-date ! Oh ja, Wim staat ondertussen bekend als de meest wispelturige onder ons maar hij heeft gelijk : er gaat weinig ( diplomatisch dus .... enkel MK I Gert !!! ) boven een MKII met Rover motor !!! En ik geil toch wel op een Exige :arrow: maar heb niet de broek aan .
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door WimC »

wakker geschoten Jonathan? Hij blinkt nogal hé.
Ben op zoek naar een Lotus die ik langer dan enkele maanden wil houden.
Allé, zal nog eens in herhaling vallen voor jou Jonathan.
:arrow: :idea: De eerste was de fijnste, idd Bart, you can't beat een MkII met de simpele Rover motor. Is een beetje zoals je eerste kus, die vergeet je ook nooit.
:idea: :arrow: De tweede was ronduit te traag. je kan met 14 extra pk's geen gewichtstoename van 120 kg goedmaken. Wel een dijk van een auto, mooi en geen kraakje of piepje te horen.
:idea: :arrow: de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit :o . Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.

Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...

Wim
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door JDV »

WimC schreef:wakker geschoten Jonathan? Hij blinkt nogal hé.
Ben op zoek naar een Lotus die ik langer dan enkele maanden wil houden.
Allé, zal nog eens in herhaling vallen voor jou Jonathan.
:arrow: :idea: De eerste was de fijnste, idd Bart, you can't beat een MkII met de simpele Rover motor. Is een beetje zoals je eerste kus, die vergeet je ook nooit.
:idea: :arrow: De tweede was ronduit te traag. je kan met 14 extra pk's geen gewichtstoename van 120 kg goedmaken. Wel een dijk van een auto, mooi en geen kraakje of piepje te horen.
:idea: :arrow: de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit :o . Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.

Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...

Wim
Mja, ik check de site van FKM niet zo vaak omdat zij hun site niet zo regelmatig aanpassen dusja... . Maar ik dacht dat ik de primeur had :mrgreen: Omdat hij ook niet te koop stond opt forum en omdat ik dit nog nergens had gelezen opt forum...
Back in action :-)
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door electroshock »

WimC schreef: :idea: :arrow: de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit :o . Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.

Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...

Wim

De eerste Exiges (mk I) vond ik ook nogal rauw, zelfs al om gewoon naar te zien (want over het effectief rijden kan ik natuurlijk niet meespreken :oops: ).
Hoe langer, hoe meer ik de Exige echter kan appreciëren (weer vanop de zijlijn natuurlijk). Maar als die 192 "er al over is", wat dan met de Exige S versies, de Exige Sprint of de Cup240 en nu recent de Cup260 ?
En wat straks met de eventuele Exige V6 ?

Maar bij de Caterham Sevens hoor je dat soms ook, de basisversies (vroeger de
k-series 1,4; nu met de Ford Sigma met 125 pk) leveren vaak al voldoende pret en zijn nog relatief makkelijk beheersbaar. Om maar weer eens een parallel te trekken.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door Exploded »

Bart P schreef:er gaat weinig ( diplomatisch dus .... enkel MK I Gert !!! ) boven een MKII met Rover motor !!!
Dat werd tijd dat gij eindelijk iets van Lotus begint gaan te kennen :lol: :lol: 8-) Al die lessen beginnen eindelijk vrucht af te werpen. ;)
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door JDV »

electroshock schreef:
WimC schreef: :idea: :arrow: de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit :o . Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.

Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...

Wim

De eerste Exiges (mk I) vond ik ook nogal rauw, zelfs al om gewoon naar te zien (want over het effectief rijden kan ik natuurlijk niet meespreken :oops: ).
Hoe langer, hoe meer ik de Exige echter kan appreciëren (weer vanop de zijlijn natuurlijk). Maar als die 192 "er al over is", wat dan met de Exige S versies, de Exige Sprint of de Cup240 en nu recent de Cup260 ?
En wat straks met de eventuele Exige V6 ?

Maar bij de Caterham Sevens hoor je dat soms ook, de basisversies (vroeger de
k-series 1,4; nu met de Ford Sigma met 125 pk) leveren vaak al voldoende pret en zijn nog relatief makkelijk beheersbaar. Om maar weer eens een parallel te trekken.
Ik kan ook nog niets zeggen over het rijgedrag hoor :cry:

Maar over die de caterhams, ik las eens dat er ook een versie is met 500pk ( dus de ford sigma motpr X 4 !!!). Kdenk dat dat er wel een beetje over is. :mrgreen:
Back in action :-)
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door ben »

Ja, Wim, tzal een Europa worden hé :D
Gebruikersavatar
JDV
Berichten: 716
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:22
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Locatie: Meise->Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door JDV »

ben schreef:Ja, Wim, tzal een Europa worden hé :D
Niet te snel victorie kraaien, hij heeft nog steeds niets beslist :lol: :D :mrgreen:
Back in action :-)
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: Wimc, ben je ons iets vergeten te zeggen???

Bericht door Bzguy »

een Evora of wachten op de nieuwe Esprit ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie