

Mja, ik check de site van FKM niet zo vaak omdat zij hun site niet zo regelmatig aanpassen dusja... . Maar ik dacht dat ik de primeur hadWimC schreef:wakker geschoten Jonathan? Hij blinkt nogal hé.
Ben op zoek naar een Lotus die ik langer dan enkele maanden wil houden.
Allé, zal nog eens in herhaling vallen voor jou Jonathan.
![]()
De eerste was de fijnste, idd Bart, you can't beat een MkII met de simpele Rover motor. Is een beetje zoals je eerste kus, die vergeet je ook nooit.
![]()
De tweede was ronduit te traag. je kan met 14 extra pk's geen gewichtstoename van 120 kg goedmaken. Wel een dijk van een auto, mooi en geen kraakje of piepje te horen.
![]()
de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit
. Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.
Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...
Wim
WimC schreef:![]()
de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit
. Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.
Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...
Wim
Dat werd tijd dat gij eindelijk iets van Lotus begint gaan te kennenBart P schreef:er gaat weinig ( diplomatisch dus .... enkel MK I Gert !!! ) boven een MKII met Rover motor !!!
Ik kan ook nog niets zeggen over het rijgedrag hoorelectroshock schreef:WimC schreef:![]()
de Exige...is er over voor mij persoonlijk. Ik kan met dat ding gewoon niet zo goed rijden, maar wat een machine voor op circuit
. Op VTB moest een goede rijder (nvdr.Pascal) niemand voorlaten. En dit is dan nog de rauwe versie: 192 bullit proof pk's die amper 850 kg moeten voortstuwen. Het was zeker de mooiste van de drie.
Ik neem rustig mijn tijd en ga me eens bezinnen...
Wim
De eerste Exiges (mk I) vond ik ook nogal rauw, zelfs al om gewoon naar te zien (want over het effectief rijden kan ik natuurlijk niet meespreken).
Hoe langer, hoe meer ik de Exige echter kan appreciëren (weer vanop de zijlijn natuurlijk). Maar als die 192 "er al over is", wat dan met de Exige S versies, de Exige Sprint of de Cup240 en nu recent de Cup260 ?
En wat straks met de eventuele Exige V6 ?
Maar bij de Caterham Sevens hoor je dat soms ook, de basisversies (vroeger de
k-series 1,4; nu met de Ford Sigma met 125 pk) leveren vaak al voldoende pret en zijn nog relatief makkelijk beheersbaar. Om maar weer eens een parallel te trekken.
Niet te snel victorie kraaien, hij heeft nog steeds niets beslistben schreef:Ja, Wim, tzal een Europa worden hé