Leeftijd (eerste) Lotus

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Re: Leeftijd (eerste) Lotus

Bericht door JDV »

Frederik schreef:
JDV schreef:Maar waar begin je beter mee te rijden?Ik bedoel om de wegligging etc goed te kunnen sturen enzovoort?

Elan of Elise???
Niet met een Lotus ... teveel power en te weinig technische hulp (ABS, ESP, ...) voor jonge snaken.

Sorry dat ik zo rechtuit ben, maar als jonge gast MOET je "leren" rijden. Toen ik 18 was dacht ik ook te kunnen rijden tot ik op een bepaald moment een slipper heb gedaan met mijn Audi. Zolang de wagen goed wegcontact heeft is er niets aan de hand, maar eens de auto een raar maneuver maakt gaan ze allemaal de baan af. En rechtdoorrijden is geen kunst, en snel ook niet, de auto rijdt snel niet de bestuurder. Bij 90% van de jongeren rijdt de auto met hen én als de auto de controle verliest dan gaan ze tegen een boom of paal hangen. Eerst veel ervaring opdoen met een normale auto, dan met een Lotus gaan rijden... ;) Ik zou niet graag een jonge gast zijn leven zien laten, of een Lotus zien verdwijnen door een jonge gast zijn onervarenheid.

Elan en Elise zijn ook een volledig ander verhaal :

Elan : turbo motor <> Elise : atmosferische motor
Elan : voorwiel aandrijving <> Elise : achterwiel aandrijving
Elan : normale instap <> Elise : krappe instap
Elan : normale accesoires, ?luxe? <> Elise : puur, zonder toeters & bellen (eigenlijk WEL een toeter (claxon)) :p
Elan : cabrio dak <> Elise : Targa dak
...
Ja, wees gerust, ik was niet van plan om met een Lotus beginnen te leren rijden ,maar ik bedoelde hiermee welke Lotus ik eerst zou kopen om de rijstijl van een Lotus te leren kennnen. Met een Lotus leren rijden is beetje gevaarlijk, en zo idioot ben ik niet hoor :D. Ik koop me eerst een oud wrak waar wel wat blutsen in mogen ;) . Maar welke Lotus is het best om in het merk Lotus te stappen (na ik heb leren rijden , welke auto het beste is om met Lotus auto's te beginnen...).
Back in action :-)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Om je vraag nog eens boven te halen in de correcte thread ...
(ref : http://www.lotusforum.be/viewtopic.php? ... 345#p18345)

Al eens gaan informeren bij een verzekeringsmakelaar? Voor hetzelfde geld krijg je een Lotus niet eens verzekerd als kerel van 18.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Toch blijf ik er ook bij om eerst eens een otoke alla Daihatshu Charade of zo te kopen voor 700 euro en daar eerst eens een jaarke mee rijden.
Als je niks voor gehad hebt verkoopt ge dat daarna terug voor dezelfde prijs en kan je een stapje hoger gaan.
Ik denk dan bv. aan een goedkopere MGF wat toch een zeer mooie wagen is en toch al meer dan snel genoeg! ;)
Als je die volledig onder de knie hebt ben je volgens mij pas klaar voor uw eerste Lotus en heb je daartegen hopelijk ook de nodige centjes om er één te kopen! 8-)
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

of een mazda mx-5....heb er zelf 3 jaar mee rondgereden...schitterende auto...en vergevingsgezind op de limiet...met jap betrouwbaarheid...en achterwielaandrijving
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

Bzguy schreef:
JDV schreef:Maar waar begin je beter mee te rijden?Ik bedoel om de wegligging etc goed te kunnen sturen enzovoort?

Elan of Elise???
geen Esprit alvast, k geef je anders maar 100 m ;)
:mrgreen: :mrgreen:
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Bzguy schreef:

Elan of Elise???
geen Esprit alvast, k geef je anders maar 100 m ;)
Als hij rijdt gelijk gij toch ni hé Hans! :lol:
Wel opletten voor de 2 Pk's die u voorbijsteken! :D
Was
Naam: Mathias
Auto: Exige S II

Bericht door Was »

mijn eerste lotus op men 24 ;)
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

31...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Op men 26 was het eindelijk raak.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

Dat zou voor mij dus ten vroegste binnen 5 jaar zijn volgens het forum :mrgreen:. Maak er maar 3 - 3,5 jaar van :twisted:
Back in action :-)
Plaats reactie