Stelvio 2009 (+foto's)
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Re: Stelvio pas
Veel plezier hé JP en hou het een beetje veilig! 

- PaulF
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
Van mij ook veel plezier gewenst J P,en op tijd aan Uw stuurke draaien

- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Nu ben ik eens wel jaloers.
Het bezit van een (grotere) Lotus steekt mij de ogen niet uit,
maar zo'n rit over de Alpenpassen (met een Lotus) des te meer.
Graag af en toe het stuur lossen voor een panoramisch fototje.
Het bezit van een (grotere) Lotus steekt mij de ogen niet uit,
maar zo'n rit over de Alpenpassen (met een Lotus) des te meer.
Graag af en toe het stuur lossen voor een panoramisch fototje.

Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Goede reis JP, hou het veilig... hou ons op de hoogte...
Herman.
ps. De maandag ll. in de uk bestelde vintage retro goodwood mechanics overall (zoals we in Temse zagen) is reeds binnen, prachtig... dank aan Eric voor de info.
Herman.
ps. De maandag ll. in de uk bestelde vintage retro goodwood mechanics overall (zoals we in Temse zagen) is reeds binnen, prachtig... dank aan Eric voor de info.
- fideel109
- Auto: Elise S2-Exige S2
Na +/- 3500 km en een niet te noemen aantal bergpassen zijn we terug in het belgenland.
Hierbij een kort verhaal van de "Stelvio tour" georganiseerd door de Engelse Seloc boys
dag 1:Vertrek naar Sindelfingen tegen Stuttgart waar de eerste overnachting voorzien was
dag2: Overgangsdag via Munchen (stau...) naar Oostenrijk gereden dag3:Via Bischofshoven naar heiligenblut. Dit was de eigenlijke start van de verschillende bergpassen met onder meer de Nockalm en de Grossglockner dag4:Heiligenblut naar Colfosco, met ondermeer de Staler Sattel pas, overgang tussen Oostenrijk naar Italië. Dit is een pas met éénrichtingsverkeer, die per uur 15 minuten in elke rijrichting wordt opengesteld.
Hierbij een kort verhaal van de "Stelvio tour" georganiseerd door de Engelse Seloc boys
dag 1:Vertrek naar Sindelfingen tegen Stuttgart waar de eerste overnachting voorzien was
dag2: Overgangsdag via Munchen (stau...) naar Oostenrijk gereden dag3:Via Bischofshoven naar heiligenblut. Dit was de eigenlijke start van de verschillende bergpassen met onder meer de Nockalm en de Grossglockner dag4:Heiligenblut naar Colfosco, met ondermeer de Staler Sattel pas, overgang tussen Oostenrijk naar Italië. Dit is een pas met éénrichtingsverkeer, die per uur 15 minuten in elke rijrichting wordt opengesteld.
- fideel109
dag5:plaatselijke ronde in Colfosco.
Hier werd ook een staaltje van teamgeest getoond. Tijdens de vorige rit was de radiator van een Europa Lotus (sorry Herman) open gescheurd.
De lotus werd in de namiddag naar het hotel gebracht.
Om 17u00 is men aan de herstelling begonnen. Ongelooflijk om te zien van waar allemaal het gereedschap kwam en dit tot en met een reserve radiator (wel van een Elise). En wonder boven wonder om middernacht was de Europa hersteld dag6: Dit was de Stevio dag, met de volgende passen op het menu, Stevio, Givia en de Rombo pas om terug naar Oostenrijk te rijden
dag7 Obergurgl terug naar Singen.
Dit was de enige dag met regen 's morgens met spijtige gevolgen.
Twee lotussen zijn van de baan geraakt waarvan een Elise zelf op zijn dak is terecht gekomen, gelukkig zonder gevolgen voor de inzittenden. De tweede gecrashte was een Exige die in een bocht geslipt is, ook zonder gevolg voor de bestuurder.
De politie was ons ook op het spoor gekomen met als gevolg dat er 7 auto's van de baan gehaald zijn voor overdreven snelheid.
Hier werd ook een staaltje van teamgeest getoond. Tijdens de vorige rit was de radiator van een Europa Lotus (sorry Herman) open gescheurd.
De lotus werd in de namiddag naar het hotel gebracht.
Om 17u00 is men aan de herstelling begonnen. Ongelooflijk om te zien van waar allemaal het gereedschap kwam en dit tot en met een reserve radiator (wel van een Elise). En wonder boven wonder om middernacht was de Europa hersteld dag6: Dit was de Stevio dag, met de volgende passen op het menu, Stevio, Givia en de Rombo pas om terug naar Oostenrijk te rijden
dag7 Obergurgl terug naar Singen.
Dit was de enige dag met regen 's morgens met spijtige gevolgen.
Twee lotussen zijn van de baan geraakt waarvan een Elise zelf op zijn dak is terecht gekomen, gelukkig zonder gevolgen voor de inzittenden. De tweede gecrashte was een Exige die in een bocht geslipt is, ook zonder gevolg voor de bestuurder.
De politie was ons ook op het spoor gekomen met als gevolg dat er 7 auto's van de baan gehaald zijn voor overdreven snelheid.
- fideel109
dag8: Singen naar Nancy.
De Duitse politie was ondertussen verwittigd door de Oostenrijkse met alle gevolgen van dien.
De straat naar het hotel was aan twee kanten geblokkeerd door de politie en aan het hotel stonden drie politiewagens.
We mochten ook niet meer vertrekken en moesten wachten op het verdict van de "polizei". Na 3 uur werden we samen geroepen in een zaal waar ons de les werd gespeld.
We konden vertrekken , maar als een van de groep werd betrapt op een overtreding dan werden alle wagens in beslag genomen voor twee dagen...
We werden gans de weg gevolgd door politiewagens en een helikopter.
In feite was dit wel wat te veel eer voor ons
Was wel best een spannende rit, nog nooit zo blij geweest om de grens te zien. dag9: Van Nancy terug naar huis
Mijn standaard S1-tje heeft mij deze week veel plezier gegeven zonder morren.
Deze trip was dan ook meer dan de moeite waard met een heel leuke bende.
Maar door de problemen in Oostenrijk en Duitsland met de politie zou het wel eens kunnen, dat dit de laatste keer was onder deze vorm...
De Duitse politie was ondertussen verwittigd door de Oostenrijkse met alle gevolgen van dien.
De straat naar het hotel was aan twee kanten geblokkeerd door de politie en aan het hotel stonden drie politiewagens.
We mochten ook niet meer vertrekken en moesten wachten op het verdict van de "polizei". Na 3 uur werden we samen geroepen in een zaal waar ons de les werd gespeld.
We konden vertrekken , maar als een van de groep werd betrapt op een overtreding dan werden alle wagens in beslag genomen voor twee dagen...
Was wel best een spannende rit, nog nooit zo blij geweest om de grens te zien. dag9: Van Nancy terug naar huis
Mijn standaard S1-tje heeft mij deze week veel plezier gegeven zonder morren.
Deze trip was dan ook meer dan de moeite waard met een heel leuke bende.
Maar door de problemen in Oostenrijk en Duitsland met de politie zou het wel eens kunnen, dat dit de laatste keer was onder deze vorm...
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Ja, kan goed zijn... er bestaat in Duitsland een soort-anti-gumball-achtige-activiteiten wet. En die is zeer streng ...fideel109 schreef:dag8: Singen naar Nancy.
Was wel best een spannende rit, nog nooit zo blij geweest om de grens te zien.
Maar albijal veel plezier gehad zie ik, jammer van die ongevallen. Onaangepast rijgedrag?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- fideel109
De oorzaak van die ongevallen was waarschijnlijk een combinatie van regen en semi slicks (R888) die al wat slijtage vertoonden na een paar dagen bergpassen te hebben gereden...
- PaulF
- Naam: Paul
- Auto: Elise S
Welkom thuis JP dit lijkt me wel een heftig reisje te zijn geweest !