Uitgeweken voor een Poes

Hier kan je praten over alles wat niet met Lotus auto's te maken heeft.
Funny, auto-related en andere items kunnen uiteraard aan bod komen.
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Uitgeweken voor een Poes

Bericht door Exploded »

Misschien was deze ook wel uitgeweken voor "een Poes" zoals een zekere Tom B :lol: :lol: :lol:

Mogelijk bij een straatrace crashte zondagochtend een Lamborghini op het viaduct aan het Antwerpse park Spoor Noord. Joris Goodlife Eeckhout (36) uit Schoten overleed later die morgen.

Een gele Lamborghini Murcielago, minstens 250.000 euro waard, ging zondagmorgen rond 6.15u uit de bocht van het viaduct aan park Spoor Noord in Antwerpen. De bolide knalde staduitwaarts tussen de Leien en de Noorderlaan tegen de betonnen boordstenen en een verlichtingspaal en kwam tot stilstand op zijn dak. “Het ongeval gebeurde met een hoge snelheid”, stelt de Antwerpse politie.

Bij het ongeval werd de bestuurder - Joris Eeckhout, 36 jaar, uit Schoten - uit de Lamborghini geslingerd. Hij werd in kritieke toestand overgebracht naar het Stuivenbergziekenhuis. Daar bezweek hij rond 8u aan zijn verwondingen. Bij de crash raakte ook een Mercedes betrokken. De bestuurder bleef ongedeerd.

Straatrace
De precieze omstandigheden van het dodelijke ongeval zijn nog onduidelijk, maar mogelijk nam het slachtoffer deel aan een straatrace. Noch het parket, noch de politie willen zich daarover uitspreken. Het wrak van de Lamborghini en ook de Mercedes werden in beslag genomen voor verder onderzoek. De Noorderlaan bleef zondagmorgen staduitwaarts tot 10.30u afgesloten.

De overleden bestuurder Joris Eeckhout, ook bekend als Joris Goodlife, is alleszins helemaal niet onbesproken/ onbekend, blijkt op het internet. Daar regende het zondag rouwbetuigingen, en er werd vooral op autogerelateerde websites duchtig over het ongeval geschreven en gespeculeerd.

Clubbing
De gele Lamborghini met nummerplaat LAM-111 wordt niet alleen vaak gespot in Knokke, staat er te lezen en is te zien op foto’s. Ook in het Antwerpse nachtleven duikt hij op, onder meer aan cocktailbar Mogador in de Graaf van Egmontstraat op het Zuid.

En enkele uren voor de fatale crash zondag was de gele sportwagen nog gezien aan twee discotheken: de nieuwe club Pure in de Indiëstraat (de vroegere Club Industria) en Nanno Sur l’O in het Bonapartedok.
Poesielago.jpg
Poesielago.jpg (45.07 KiB) 4224 keer bekeken
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Uitgeweken voor een Poes

Bericht door electroshock »

Zeker geen alleenstaand geval.
Alleen kwam Tom B. er beter vanaf, 't was wellicht geen zwarte kater in zijn geval.

http://www.lambounfall.de/lamborghini_m ... crash.html
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Zo zijn er wel meer...

Zou dat TB zijn ex Murci zijn? Kerel van ongeval kocht hem tweedehands en die van Stommeke Bonen was ook geel...
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Enkele weken geleden zette ik mijn Lotus binnen, plots een enorme schreeuw, ik was over het achterlijf van het klein rosse poesje van mijn vrouw ( het echte beestje ) gereden, gevolg, gebroken rug en achterpoten, kostte me 127 euro aan de dierenarts om het arm beestje te laten inslapen.............wim

PS: toch liever de kat kapot dan de Lotus
lotusbert
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Bericht door lotusbert »

Jammer voor die man....
als ik tussen de lijnen mag lezen : moraal : don't drink and drive :!:
electroshock

Tja, zonder een waardeoordeel te vellen (eerste beelden die na googelen over die zgn. 'goodlife' te voorschijn komen is met een glas champagne ...), het blijft natuurlijk tussen de lijnen lezen: drinken en rijden gaat inderdaad niet samen. Dat de Lambo kort ervoor bij 2 discotheken werd gespot zal de perceptie rond het ongeval niet verbeteren.

Maar als het toch eens fout loopt (zelfs de beste chauffeur kan iets overkomen):

Ik zou met menig wagen niet willen crashen (boven 50 km/h), gewoon omdat die euroncap testen bij zéér lage snelheden gedaan worden (frontaal 64 km/h ;zijdelings 50 km/h; zijdelings tegen paal aan 29 km/h). Welke waarde kan je daar aan hechten ? Terwijl de automerken maar al te graag pronken met hun 5-sterren in de euroncap-test. Rondlopen met het vals idee van veiligheid is het beste wat je overkomt, in het slechtse geval ... .
Hoe een voertuig presteert (op vlak van chrash-safety) aan hogere snelheden, blijft in de meeste gevallen een open vraag. Een supercar-eigenaar heeft er wellicht helemaal lak aan. Veiligheid lijkt daar niet steeds te primeren. Verkoopt ook niet zo mooi & exotisch want het is maar alledaags. Eigenlijk onterecht.
Dan liever wat real-life safety die ook aan hogen snelheden nog (beperkte) garantie geeft. Genre Volvo of Saab. Al levert het een wat oudbolllig imago op.
Een vergelijking met menig exoot , al is het maar aan de lage snelheden à la euroncap, zou op zich al interessant zijn.

Heeft iemand weet van intern uitgevoerde crashtests bij Lotus ?
Ik herinner mij bv. uit pré-lotusforum-tijden een dodelijk ongeval met een oranje exige in het Kortrijkse. Weet iemand hier meer over ?
OK, er zijn voor de meeste enthusiasten luchtigere en meer 'interessante' zaken om over door te bomen. Maar toch.

Just for fun (a bit more on the bright side of life):

http://www.youtube.com/watch?v=B53Y9wLcU6g

Deze zijn wel ruim 10 jaar oud, maar aan 120 km/h en stemmen wel tot even nadenken:

http://www.youtube.com/watch?v=4v9kSwr4AUI

http://www.youtube.com/watch?v=DS1YB28n4_0

mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Het zijn geen mooie beelden en als mensen hun leven verliezen dan is het al helemaal niet leuk meer, het verhaal van de persoon op de lambounfall.de site is ook al om van te huiveren.
R.I.P.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

wimvanbeeck schreef:Enkele weken geleden zette ik mijn Lotus binnen, plots een enorme schreeuw, ik was over het achterlijf van het klein rosse poesje van mijn vrouw ( het echte beestje ) gereden, gevolg, gebroken rug en achterpoten, kostte me 127 euro aan de dierenarts om het arm beestje te laten inslapen.............wim

PS: toch liever de kat kapot dan de Lotus
Effe terug achteruit erover was goedkoper geweest! :lol:

Ja, sorrie die was te mooi om te laten liggen! :oops:
electroshock

mindp0wer schreef:Het zijn geen mooie beelden en als mensen hun leven verliezen dan is het al helemaal niet leuk meer, het verhaal van de persoon op de lambounfall.de site is ook al om van te huiveren.
R.I.P.
Absoluut. Huiveringwekkend.
Het verhaal van lambounfall lijkt me zelfs verdacht, de houding van Lamborghini als merk is zeer verontrustend. In grote tegenstelling tot de A-klasse perikelen met de Elchtest of de Audi TT-accidenten met de eerste spoilerloze serie. De fabrikanten reageerden toen scherp en snel. Terwijl dit bij Lamborghini net niet het geval lijkt te zijn. Bewust om de status van het 'gevaarlijke' wat te cultiveren ? Misschien tijd dat er terug een advocaat à la Ralph Nader de zaken onder de loep neemt.
Blijft natuurlijk steeds de chauffeur als (potentiële) zwakste schakel. Zonder hierover een waardeoordeel te vellen bij elk individueel ongeval.
Vandaar ook mijn vraag: hoe zit het nu met de veiligheid van (jullie) lotus/loti ?

Om de boel terug wat op te vrolijken: Lambo's lijken ontworpen om voor te poseren, niet om met hoge snelheid te rijden.
En met zo'n poes op de passagiersstoel is de aandacht vlug weg van het verkeer en het wegdek:
octane.jpg
octane.jpg (41.51 KiB) 4117 keer bekeken

http://www.youtube.com/watch?v=_ng9IBHMRbM

mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Goed dat hij niet in de fik schiet, zou het spontaan ontbrandingsverschijnsel dan zijn opgelost? :D
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Plaats reactie