Nee hoor.HJ2 schreef:... leugenaar...![]()
De meeste recente Ferrari's zijn gewoon onsympatieke aandachttrekkers. Autogespot-fetischisme. No thanks.
Een oude Dino, een BB 512, een 365 GTC, een eenvoudige a-typische Bertone 208 of 308 GT4 (!), of nog wat ouder exclusiefs zoals de types 250/275/... zie ik wel zitten, mits de nodige cash voorhanden zou zijn (voorlopig niet dus).
Maar alles sederts Magnums 328 laat ik zonder fout links liggen. Het enige wat ik aan Ferrari's recente daden kan appreciëren is dat het Maserati een nieuwe adem heeft gegeven. Al zal het nooit meer zo exclusief zijn als in Ghibli-, Khamsin-, Bora- & Merak-tijden en de twee decennia ervoor.
Geef toe, een Evora of een Artega is veel rebelser en speelser dan een mainstream-maranello.
Trouwens sportief lichtgewicht heeft meer toekomst dan slurpende dinosaurussen. Conceptueel slaat Ferrari de bal mis. Il ricetta tradizionale heeft volgens mij afgedaan. Waarom zoveel neerdokken als je met een MX-5, eender welke Lotus evenveel of zelfs meer rijplezier kan hebben ? Het gros van de tijd ben je met je F430 overgemotoriseerd en kan je alleen wat aandacht trekken met je schorre stem. Of neem nu de über-Porsche Carrera GT, ik heb een hobby-driver in Francorchamps daarmee heel het 911-veld naar de vernieling zien rijden, voor de fun, ronduit indrukwekkend. Maar om elke dag plezier te beleven op kronkelige wegen ? Dan wacht ik wel op de komende mini-Porsche.
OK, je mag sportscars niet vergelijken met supercars.
Ik wel wel un-fair zijn, maar liegen ?
Nee hoor.