Lotus recycling : Evora <> Elan

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Lotus recycling : Evora <> Elan

Bericht door electroshock »

HJ2 schreef:... leugenaar... :roll: :ugeek:
Nee hoor.
De meeste recente Ferrari's zijn gewoon onsympatieke aandachttrekkers. Autogespot-fetischisme. No thanks.
Een oude Dino, een BB 512, een 365 GTC, een eenvoudige a-typische Bertone 208 of 308 GT4 (!), of nog wat ouder exclusiefs zoals de types 250/275/... zie ik wel zitten, mits de nodige cash voorhanden zou zijn (voorlopig niet dus).
Maar alles sederts Magnums 328 laat ik zonder fout links liggen. Het enige wat ik aan Ferrari's recente daden kan appreciëren is dat het Maserati een nieuwe adem heeft gegeven. Al zal het nooit meer zo exclusief zijn als in Ghibli-, Khamsin-, Bora- & Merak-tijden en de twee decennia ervoor.
Geef toe, een Evora of een Artega is veel rebelser en speelser dan een mainstream-maranello.
Trouwens sportief lichtgewicht heeft meer toekomst dan slurpende dinosaurussen. Conceptueel slaat Ferrari de bal mis. Il ricetta tradizionale heeft volgens mij afgedaan. Waarom zoveel neerdokken als je met een MX-5, eender welke Lotus evenveel of zelfs meer rijplezier kan hebben ? Het gros van de tijd ben je met je F430 overgemotoriseerd en kan je alleen wat aandacht trekken met je schorre stem. Of neem nu de über-Porsche Carrera GT, ik heb een hobby-driver in Francorchamps daarmee heel het 911-veld naar de vernieling zien rijden, voor de fun, ronduit indrukwekkend. Maar om elke dag plezier te beleven op kronkelige wegen ? Dan wacht ik wel op de komende mini-Porsche.
OK, je mag sportscars niet vergelijken met supercars.
Ik wel wel un-fair zijn, maar liegen ?
Nee hoor.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

electroshock schreef:
HJ2 schreef:... leugenaar... :roll: :ugeek:
Nee hoor.
De meeste recente Ferrari's zijn gewoon onsympatieke aandachttrekkers. Autogespot-fetischisme. No thanks.
Een oude Dino, een BB 512, een 365 GTC, een eenvoudige a-typische Bertone 208 of 308 GT4 (!), of nog wat ouder exclusiefs zoals de types 250/275/... zie ik wel zitten, mits de nodige cash voorhanden zou zijn (voorlopig niet dus).
Maar alles sederts Magnums 328 laat ik zonder fout links liggen. Het enige wat ik aan Ferrari's recente daden kan appreciëren is dat het Maserati een nieuwe adem heeft gegeven. Al zal het nooit meer zo exclusief zijn als in Ghibli-, Khamsin-, Bora- & Merak-tijden en de twee decennia ervoor.
Geef toe, een Evora of een Artega is veel rebelser en speelser dan een mainstream-maranello.
Trouwens sportief lichtgewicht heeft meer toekomst dan slurpende dinosaurussen. Conceptueel slaat Ferrari de bal mis. Il ricetta tradizionale heeft volgens mij afgedaan. Waarom zoveel neerdokken als je met een MX-5, eender welke Lotus evenveel of zelfs meer rijplezier kan hebben ? Het gros van de tijd ben je met je F430 overgemotoriseerd en kan je alleen wat aandacht trekken met je schorre stem. Of neem nu de über-Porsche Carrera GT, ik heb een hobby-driver in Francorchamps daarmee heel het 911-veld naar de vernieling zien rijden, voor de fun, ronduit indrukwekkend. Maar om elke dag plezier te beleven op kronkelige wegen ? Dan wacht ik wel op de komende mini-Porsche.
OK, je mag sportscars niet vergelijken met supercars.
Ik wel wel un-fair zijn, maar liegen ?
Nee hoor.

Zeer juist, geef mij ook maar liever een Lotus dan een Ferrari!
Back in action :-)
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Eerst zien, dan geloven dat je zomaar je prachtige, vers verworven Ferrari F430 gaat inruimen voor een kleine Lotus (wat dan de Elise of 1 van de derivaten wordt, anders wordt 't voor Lotus verhoudingen al snel "groot").

of een Elan natuurlijk!
Kom maar ruilen met die van mij, kan ik eindelijk op autogespot! ha ha ha! 8-)
If you always do what you always did, you always get what you always got.
electroshock

HJ2 schreef:Kom maar ruilen met die van mij, kan ik eindelijk op autogespot! ha ha ha! 8-)
No problem, mits verschil in inruilwaarde wordt bijgepast ...
Hier komt echter nooit een Ferrari in huis (zelfs géén model of speelgoed variante).
Dus dit is allemaal louter hypothetisch. :(

Een 2+2 lotus line-up zie ik wel zitten (Elan+2/Elite II/Excel/Evora), zelfs dan is er nog wat kleingeld over voor taksen, verzekering, benzine, onderhoud en mogelijks zelfs wat onderdak voor die 4. :P

PS : De Elan toch nog niet beu?
Eerst de webmaster, nu jij. Wie volgt ?

Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik zeg helemaal niet dat ik 'm beu ben hé, maar ik draag Ferrari al sinds mijn eerste woordjes nauw in het hart. Dunno why ... zoals eerder gezegd iets trekt me enorm aan. De exotische looks, de V8 sound van de 3xx reeksen.

Hierbij wil ik zeker Lotus niet verlochenen, verre van zelfs. De opzet van beide merken is totaal anders.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

Frederik schreef:Ik zeg helemaal niet dat ik 'm beu ben hé, maar ik draag Ferrari al sinds mijn eerste woordjes nauw in het hart. Dunno why ... zoals eerder gezegd iets trekt me enorm aan. De exotische looks, de V8 sound van de 3xx reeksen.

Hierbij wil ik zeker Lotus niet verlochenen, verre van zelfs. De opzet van beide merken is totaal anders.
Dan is je Elan toch alvast n (voorlopig ?) goed alternatief : betaalbaar, sportief, en rood :)

Mijn eerste keuze is altijd n Esprit geweest, al van kindsbeen af, en bij mij was het goedkoop 'surrogaat' indertijd n Matra Murena.

Heb indertijd net voor k mn Esprit kocht tig 208/308/328/348/355/Testarossa's testgereden (met t idee : als men er zo lyrisch over doet kan t niet slecht zijn) : geen enkel die kon tippen aan t rijgenot, de 'kick in the back' en de 'driveability' van mijn Esprit.

Merendeel van de Fezza-rijders blijven dikke nekken die hun klein pietje moeten compenseren, geen auto-liefhebbers pur sang. Dr zijn natuurlijk uitzonderingen, en zo ken k er gelukkig n paar :)

Die auto-passie vind je dan wel bij Lotus/Lamborghini/Maserati ...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Bzguy schreef:
Frederik schreef:Ik zeg helemaal niet dat ik 'm beu ben hé, maar ik draag Ferrari al sinds mijn eerste woordjes nauw in het hart. Dunno why ... zoals eerder gezegd iets trekt me enorm aan. De exotische looks, de V8 sound van de 3xx reeksen.

Dan is je Elan toch alvast n (voorlopig ?) goed alternatief : betaalbaar, sportief, en rood :)

Mijn eerste keuze is altijd n Esprit geweest, al van kindsbeen af, en bij mij was het goedkoop 'surrogaat' indertijd n Matra Murena.

Heb indertijd net voor k mn Esprit kocht tig 208/308/328/348/355/Testarossa's testgereden (met t idee : als men er zo lyrisch over doet kan t niet slecht zijn) : geen enkel die kon tippen aan t rijgenot, de 'kick in the back' en de 'driveability' van mijn Esprit.

Merendeel van de Fezza-rijders blijven dikke nekken die hun klein pietje moeten compenseren, geen auto-liefhebbers pur sang. Dr zijn natuurlijk uitzonderingen, en zo ken k er gelukkig n paar :)

Die auto-passie vind je dan wel bij Lotus/Lamborghini/Maserati ...
Ik ben het 100% met je eens Hans, zelf Ferrari gereden en viel me ferm tegen. Was wel een 550 Maranello, maar de looks en sound van een 3xx V8 blijven mij toch kippevel geven wat ik van een Esprit niet heb. Misschien moet ik eens een Esprit V8 met aftermarket uitlaat horen. Al laat een Esprit me zeker niet koud ...

Lotus heeft (voor mij) een 'andere' filosofie (dan Ferrari) dewelke mij OOK aanspreekt, scherp, snel, betaalbaar, flashy ...

Enja ... mijn Elanneke is inderdaad een perfect alternatief.
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

electroshock schreef:
No problem, mits verschil in inruilwaarde wordt bijgepast ...

PS : De Elan toch nog niet beu?
Eerst de webmaster, nu jij. Wie volgt ?
Jaja. Nu puntje bij paaltje komt ineens allemaal voorwaarden :lol: gaan stellen he? Niet de keutel terugtrekken, maar gewoon met gesloten beurs inruilen. Ach... Mijn moeder zei altijd: van ruilen komt huilen.

ik ben de Elan i.i.g. nog lange niet beu, maar als iemand met een voorstel komt om 'm in te ruilen voor een 430.... anytime! al zal ik wel een paar keer moeten slikken als ik de Elan de straat uit zie rijden.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
electroshock

De sound van die 430 is wel mooi om horen ja, maar ik ga - back on topic - deze week eens proberen te zien naar de Evora in Oostende of Antwerpen. Eens kijken of hij echt op jullie Elan lijkt ... ;)

Plaats reactie