Race Exhaust Exige S2

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door Frederik »

Op Zolder hebben zeer veel Lotussen met een sportuitlaat problemen.

Bron : organisator Skylimit Events
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door B-Art »

Stage 3 is idd voor de Exige S (compressor). Probleem met de stage 2 is dat hij vrij eentonig en prominent aanwezig is. Kan na een tijdje beginnen vervelen. Ik zoek net de pop's en het geroffel bij het optrekken en de gas lossen. Dat is meer aanwezig bij de Stage 2 dan de Stage 1 maar nog niet voldoende. De cat eruit halen zou dit effect wel kunnen geven en is ook goedkoper.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Is het zelf gemakkelijk te monteren en demonteren voor de controle?
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door Herman »

Ik heb voor mijn wagen (Europa s 225) nu een vervangstuk in bestelling voor de voorste kat, die volgens insiders er tussenuit mag verwijderd worden en dan nog in orde is voor de automobiel inspectie... het zal ietsken meer grol geven denk ik en een half pktje meerof zoiets... en terloops gezegd op de website van de Porsche club staan er (verontruste)°berichten die heel meschien ook van belang kunnen zijn, immers er worden alhier a volonte wagens afgekeurd met een niet officiele (porsche) uitlaat uitgerust zijn, ttz als er géén E nummer ergens instaat en een attest vh merk.....ook heb ik onlangs gelezen dat het lawaai wettelijk "niet" meer mag zijn dan ietsken van een 72 dB, als ze dat eens gaan controleren... :cry: ....in Spanje doen ze dat reeds al geruime tijd in de automobiel inspectie centra....
Gebruikersavatar
Vich
Berichten: 471
Lid geworden op: 17 jan 2009, 14:11
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1
Locatie: Belgie

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door Vich »

De cat zit er bij mij niet meer op... . Maar handige harry als ik ben, steekt Thierry die er voor mij op als de wagen naar de keuring moet... .Qua verandering van geluid... . Heb er ook een andere uitlaat op zitten dus over het effect van de cat alleen kan ik je niets vertellen.
Seize the day
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door Erwin »

Zoals jullie kunnen horen hebben op de rit in Ieper, maakt mijne Elise Mk2 nen hoop herrie :P
We zullen wel zien wat dit op de keuring geeft volgend jaar.

Iemand een idee hoe je de decibels meet? (afstand, hoogte plaatsing db-meter, hoek, ...) of wordt dit drive-by gedaan (welke snelheid, versnelling, ...)?
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door Herman »

Uw mk2 met de Larrini heeft al vroeger met succes de automobielinspectie te Harelbeke doorstaan Erwin, maar tot op heden letten ze niet veel op het lawaai.. nu echterde laatste weken zitten ze wel te vittten volgens allerlei berichten op vreemde niet merk en niet eu (e) types van uitlaten.... in Spanje moet ge met uw auto eerst in een soort sas voor de ingang waar de CO en het lawaai gemeten wordt, zelfs voor brommers en moto's.... :cry:
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door Herman »

Net vandaag gelezen.... uk artikel over de Evora... re:dat een eventuele SC versie ervan alleen pure outside speculatie is, en deze er zeer waarschijnlijk NIET direkt aankomt , mede door de toekomstige zeer strenge EU regels....
Maar..... wat er ook bij stond was dit onderstaande text lijntje die mijn aandacht trok....

Example of EU regs getting tougher is that Lotus wont be producing Stage 1, 2 or 3 exhausts anymore..... :?:
Gebruikersavatar
Frederik V
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 feb 2009, 18:18
Naam: Frederik
Auto: geen meer
Locatie: Brugge
Contacteer:

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door Frederik V »

B-Art schreef:Stage 3 is idd voor de Exige S (compressor). Probleem met de stage 2 is dat hij vrij eentonig en prominent aanwezig is. Kan na een tijdje beginnen vervelen. Ik zoek net de pop's en het geroffel bij het optrekken en de gas lossen. Dat is meer aanwezig bij de Stage 2 dan de Stage 1 maar nog niet voldoende. De cat eruit halen zou dit effect wel kunnen geven en is ook goedkoper.
Heeft iemand daar ervaring mee?
Is het zelf gemakkelijk te monteren en demonteren voor de controle?
Ben vrijdag es naar Verhiest geweest en stage 3 gaat wel op de gewone Exige maar de stage 2 gaat niet op de Exige S
Gebruikersavatar
B-Art
Berichten: 279
Lid geworden op: 23 nov 2008, 17:27
Naam: Bart
Auto: Exige S2
Locatie: Edegem
Contacteer:

Re: Race Exhaust Exige S2

Bericht door B-Art »

En heeft er iemand ervaring met een stage 3 op een gewone Exige?

Of wie heeft er z'n CAT vervangen door een race CAT of gewoon weg gehaald?
Krijg je daardoor meer geroffel en pops?
Plaats reactie