TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
Plaats reactie
FKM
Berichten: 282
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:51
Naam: Frédéric
Auto: Lotus Lotus Lotus
Locatie: Kontich (Antwerpen)
Contacteer:

TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Bericht door FKM »

Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Bericht door ovi »

Echt weer op de Jeremy manier!
Eerst wat lullen over de knoppekes die moeilijk staan en de navigatie... :lol:
Gelukkig geeft hij zeer goede kritiek over de rijeigenschappen. Niet onbelangrijk voor de toekomstige verkoop aangezien dees gasten niet zoals die watjes hier een sportwagen testen op een veldwegje tegen 50 en dan zeveren dat de motor duidelijk hoorbaar is! :evil:
Nee, als ze bij Top Gear iets testen mag er wat rubber rondvliegen! :lol:
a_fond
Berichten: 134
Lid geworden op: 24 dec 2008, 11:51
Auto: -

Re: TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Bericht door a_fond »

wel een score van 12/20, voor een engelsman in een engelse auto...

Wie heeft er al mogen rijden? Heb de evora zelf nog niet gezien.
ben
Berichten: 413
Lid geworden op: 03 mar 2009, 21:23
Naam: Ben
Auto: geen
Locatie: Gent

Re: TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Bericht door ben »

"Compared with a Golf; an Elise feels slow and old."

"An Elise is a 20century car in the 21century."

"And the Europa is even worse."

Dit is eigenlijk de allereerste keer dat ik hoor dat iemand een Elise traag noemt.

Ik ben ontsteld en verbouwereerd.

Kheb het altijd de tofste bakskes gevonden QUA PLEZIER.

En mijn Europa vind ik fantastisch (en da is nog zacht uitgedrukt)

Maar goed, we zullen maar naar Clarkson luisteren; wij gaan hier alles verkopen en inruilen voor een Evora want da is wél ne fantastische wagen zegt Jeremy. (en héél goedkoop)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Bericht door Frederik »

ben schreef:
Dit is eigenlijk de allereerste keer dat ik hoor dat iemand een Elise traag noemt.

Ik ben ontsteld en verbouwereerd.
Kheb het altijd de tofste bakskes gevonden QUA PLEZIER.
En mijn Europa vind ik fantastisch (en da is nog zacht uitgedrukt)

Maar goed, we zullen maar naar Clarkson luisteren; wij gaan hier alles verkopen en inruilen voor een Evora want da is wél ne fantastische wagen zegt Jeremy. (en héél goedkoop)
Ben, trek het U niet aan kerel!

Eerlijk gezegd geef ik gene F*CK om wat Jeremy denkt of vind, het is duidelijk gebleken dat Jeremy zijn eigen voorkeur heeft en zeker niet onpartijdig zijn bek opent. Het is meermaals bewezen dat Jeremy erg veel invloed heeft op de kopers wereldwijd, maar ik hecht persoonlijk totaal geen waarde aan zijn bevindingen. Ik ben nu eenmaal een kuddebeest en doe altijd mijn eigen ding.

Jeremy is een fantastisch goed tv-maker, zo zie ik hem wel graag in de wagens rijden maar zoals eerder gezegd geef ik geen F*CK om zijn mening en recensies, want ze zijn niet zoals het in de pers zou moeten zijn "correct en onpartijdig".

Ik krijk zeer graag TopGear laat dit duidelijk zijn, maar prefereer toch FifthGear net omdat zij gewoon veel onpartijdiger zijn en het niet altijd hetzelfde tests (men vs. car) doen, en vooral het is MEER een autoprogramma. Ik heb dan ook iets meer oor en respect voor het oordeel van Tiff Needell dan Jeremy. ;)
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Bericht door WimC »

Het is meermaals bewezen dat Jeremy erg veel invloed heeft op de kopers wereldwijd, maar ik hecht persoonlijk totaal geen waarde aan zijn bevindingen.
Hij is er alléén voor verantwoordelijk dat de nieuwste Civic Type R volledig geflopt is in de UK...en dat de 2de handsprijzen voor het vorige model zeer stabiel bleven!

Hij is inderdaad een fantastisch "entertainer", maar laat je niet van de wijs brengen door zijn "goeie raad" als autojournalist. Vergeet niet, hij is een man die zo ver gekomen is door de invloed van zijn mama en papa (zeer hoog geplaatst in BBC kringen) en die privé liefst met Ferarri en tegenwoordig met Lamborghini speelt.

Maar ik kan wél goed lachen met zijn shows en de waqens die hij test worden steeds tot het uiterste gedreven.

Wim
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: TIMESONLINE - Lotus Evora 2+2 - by Jeremy Clarkson

Bericht door Frederik »

Het is zeer moeilijk om als journalist onpartijdig en een eerlijke mening te vormen, zeker als je zelf zware autoliefhebber bent. Ik kan het weten, ik ben jaren journalist en fotograaf geweest van auto- en tuningtijdschriften. Zelfs als webmaster van mijn verschillende forums is het soms wel moeilijk om onpartijdig te zijn, al kan ik die lijn totnutoe erg goed trekken. Dit soms tot verwarring bij leden van mijn websites/forums...

Toch probeer ik zo onpartijdig en eerlijk te zijn, en moeten mensen ook begrijpen dat ik eigenlijk 2 personen ben.
1. Frederik : de Lotus-freak in hart en nieren, en hoop toffe pé
2. Frederik : de webmaster van LotusForum die de kerk in het midden dient te houden.

Bijkomend vind ik dat je als journalist en/of webmaster van een site alsnog een eigen mening hebben, het is dan de job van die persoon om die op een rechtmatige en onderbouwde manier kenbaar te maken, al vind ik dat Jeremy daar soms wel wat last mee heeft.

Aint easy... maar na +10 jaar ervaring (in mijn geval) went het wel ;)
Plaats reactie