PJH - Lotus Exige S240
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 13:41
- Naam: steve flament
- Auto: zoek elise te kopen
Re: PJH - Lotus Exige S240
spijtig om dit te lezen en die dingen daar kan een mens echt hersenkronkels van krijgen . Is de versnellingsbak een toyota bak en standaard ? Ik veronderstel dat als dit zo een bak is deze wel met hopen zijn te vinden of is dit weer een speciaal type met aangepaste verhoudingen ?
- Milton1
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
- Auto: Exige V6
Re: PJH - Lotus Exige S240
Heb nooit problemen met de bak en dus ook de niet met de syncho's gehad; maar ik heb recent de OEM bakolie vervangen door Motul Gear 300 (75w90) en dat leidde toch tot een zeer fluweel schakelende bak; zeker bij koud. Voor die paar euro's proberen waard.PJH schreef: ↑29 jun 2020, 15:09 Dit gezegd zijnde: zijn er nog mensen die dit probleem gehad hebben? Op het alwetende internet lees ik veel over Redline MT-90 olie voor in de versnellingsbak, heeft iemand ervaring daarmee? Zou het kunnen dat dit een schakelvork of kabel is die zich niet al te lekker voelt?
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 02 feb 2019, 13:41
- Naam: steve flament
- Auto: zoek elise te kopen
Re: PJH - Lotus Exige S240
Ik heb je laatste posts is laten lezen door een vriend van me die nogal een toyota freak is en ook werk als mecanieker en zei me dat hij een hetzelfde heeft gehad met een versnellingsbak . de stappen die bij jouw bak zijn gedaan zijn zijn de logische stappen en ook toen was het niet opgelost. toen hebben ze de vorken vernieuwd en toen was het wel opgelost . Niet leuk natuurlijk want dan moet hem weer open maar wel goedkoper dan een nieuwe bak
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
Re: PJH - Lotus Exige S240
Motul gear competition is wat er nu inzit
Ik vrees inderdaad voor zo ietsflamme schreef: ↑01 jul 2020, 17:08 Ik heb je laatste posts is laten lezen door een vriend van me die nogal een toyota freak is en ook werk als mecanieker en zei me dat hij een hetzelfde heeft gehad met een versnellingsbak . de stappen die bij jouw bak zijn gedaan zijn zijn de logische stappen en ook toen was het niet opgelost. toen hebben ze de vorken vernieuwd en toen was het wel opgelost . Niet leuk natuurlijk want dan moet hem weer open maar wel goedkoper dan een nieuwe bak
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
- Milton1
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
- Auto: Exige V6
Re: PJH - Lotus Exige S240
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
Re: PJH - Lotus Exige S240
viscositeit staat niet specifiek op mijn factuur, maar ik vermoed idd 75w140. Lotus schrijft nochtans 75w90 voor, maar ik vermoed dat het hier geen kwaad kan.
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
- Milton1
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 03 nov 2013, 18:39
- Auto: Exige V6
Re: PJH - Lotus Exige S240
Jamaar wacht even, bij eenzelfde gearbox temperatuur is jouw 75w140 olie dikker dan de 75w90; dus waarom niet de 75w90? (Gear 300).
Enfin, als je denkt dat het probleem mechanisch van oorsprong is, dan gaat bovenstaande wss niet veel verschil maken. Ik meld enkel dat op mijn wagen, omschakelen van de OEM Havoline Multigear 75w80 naar Motul Gear 300 het schakelen en "in versnelling vallen" enorm heeft verbeterd; terwijl er eigenlijk in de basis helemaal niets mis was. Nu gaat eea gewoon veel soepeler. Just .02
- Capitol
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
- Naam: Bart
- Auto: Lotus-loos
- Locatie: Limburg
Re: PJH - Lotus Exige S240
Ola dat is minder plezant om mee te maken aan de Ring
Ik vind het wel straf dat je jouw Exige stabiel vindt aan 253 km/u. Ik herinner me nog een 240-250 met de mijne en dat vond ik helemaal niet stabiel .... ik had de gedachte: ofwel vliegt alles uit elkaar ofwel gaat hij de lucht in
Direct een aantal dingen laten fixen zie ik. Dat van de versnellingsbak heb ik dan weer niet voorgehad, 53k km gedaan en nooit problemen gehad.
Hopelijk geraakt het snel definitief in orde bij jou.
Ik vind het wel straf dat je jouw Exige stabiel vindt aan 253 km/u. Ik herinner me nog een 240-250 met de mijne en dat vond ik helemaal niet stabiel .... ik had de gedachte: ofwel vliegt alles uit elkaar ofwel gaat hij de lucht in
Direct een aantal dingen laten fixen zie ik. Dat van de versnellingsbak heb ik dan weer niet voorgehad, 53k km gedaan en nooit problemen gehad.
Hopelijk geraakt het snel definitief in orde bij jou.
M140i & GT3 Touring
- PJH
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 16 jan 2016, 19:35
- Auto: Exige S240
- Contacteer:
Re: PJH - Lotus Exige S240
Dat je denkt dat het allemaal gaat ontploffen is een feit
8000rpm, is een hele hoop lawaai
Maar stabiliteit was echt wel geen issue eigenlijk. Het stuur was rustig, de wagen leek niet te moeten zoeken, hij spoorde perfect rechtdoor, ... eigenlijk alleen maar goed. Mijn Mercedes C weegt 1600kg en is uit 2019, en als die 200km/h doet heb je maar beter je stuur vast. Ik had het eerder andersom verwacht gezien het verschil in massa.
8000rpm, is een hele hoop lawaai
Maar stabiliteit was echt wel geen issue eigenlijk. Het stuur was rustig, de wagen leek niet te moeten zoeken, hij spoorde perfect rechtdoor, ... eigenlijk alleen maar goed. Mijn Mercedes C weegt 1600kg en is uit 2019, en als die 200km/h doet heb je maar beter je stuur vast. Ik had het eerder andersom verwacht gezien het verschil in massa.
www.openroads.be - Rediscover the fun of driving.
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: PJH - Lotus Exige S240
Ik had eerder andersom verwacht vanwege elektronisch stuurbekrachtiging en hydraulische. Met de eerste krijg je vrijwel niets meer mee in het stuur en lijkt er geen gevaar op de loer.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2