Mijn Elise Project
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
De zijraam rubbers waren erg slecht:
Omdat ik wellicht de Elise over een jaar of 2 wil laten spuiten, wilde ik de strips niet vastkitten. Ze gaan er dan alleen nog maar "krom" vanaf. Om te voorkomen dat er water in de deur loopt heb ik er de uitsparing onder het rubber met vet gevuld. Fingers crossed dat het blijft zitten. Ik wacht nog even met de andere kant op het resultaat van deze deur. En tot het weer wat warmer gaat worden want het was ernstig koud.
Ook ben ik nog niet 100% tevreden over de afstelling van het raam. Wel is het al een stuk beter. De "kruk" liep bij het draaien tegen de lak van het deurpaneel aan. Door op de juiste plaats ringetjes toe te voegen is dat weer voorbij. Als Het raam loopt soepel alsof het nieuw is en als het raam boven is draai je tegen een harde eindstop aan ipv het sponzige gevoel.
Meteen de look van de deurpanelen verandert van: Naar: Wederom spullen van de Elise-Shop.
Ook heb ik nog wat tijd gevonden om aan mijn 1.9 verder te werken: JE (1.9) zuigers op OEM conrods welke single tang gemodificeerd zijn. Daarnaast zijn ze "ge-insert" zodat de pin floating wordt en zijn ze gebalanceerd door vibration free. De zuigerveren zijn "ge-gapt" op het VGK 1.9 blok.
Nu ben ik aan het wacht op de laatste bouten en moeren waarmee ik het onderblok af kan bouwen.
Ik heb de eerste vervangen door de Elise-shop versie:
Normaal zitten ze met clipjes en gekit.Omdat ik wellicht de Elise over een jaar of 2 wil laten spuiten, wilde ik de strips niet vastkitten. Ze gaan er dan alleen nog maar "krom" vanaf. Om te voorkomen dat er water in de deur loopt heb ik er de uitsparing onder het rubber met vet gevuld. Fingers crossed dat het blijft zitten. Ik wacht nog even met de andere kant op het resultaat van deze deur. En tot het weer wat warmer gaat worden want het was ernstig koud.
Ook ben ik nog niet 100% tevreden over de afstelling van het raam. Wel is het al een stuk beter. De "kruk" liep bij het draaien tegen de lak van het deurpaneel aan. Door op de juiste plaats ringetjes toe te voegen is dat weer voorbij. Als Het raam loopt soepel alsof het nieuw is en als het raam boven is draai je tegen een harde eindstop aan ipv het sponzige gevoel.
Meteen de look van de deurpanelen verandert van: Naar: Wederom spullen van de Elise-Shop.
Ook heb ik nog wat tijd gevonden om aan mijn 1.9 verder te werken: JE (1.9) zuigers op OEM conrods welke single tang gemodificeerd zijn. Daarnaast zijn ze "ge-insert" zodat de pin floating wordt en zijn ze gebalanceerd door vibration free. De zuigerveren zijn "ge-gapt" op het VGK 1.9 blok.
Nu ben ik aan het wacht op de laatste bouten en moeren waarmee ik het onderblok af kan bouwen.
Building >200BHP K-series
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Gisteren samen met Bruno de Elise aan de T4 gehangen, die ik onlangs voor hem gerepareerd heb:
We hebben de de Elise uitgelezen als een MGF. Werkte perfect. Alleen een fout op de engine bay temperature sensor. En volgens mij heeft de Elise die helemaal niet. Het stationair toerental was nog steeds niet helemaal lekker. De stand van de stappenmotor stond dan ook "maximaal". Na even zoeken bleek mijn inlaat spruitstuk pakking toch weer een beetje te lekken. Hier hebben we een nieuwe tussen gezet en de stappenmotor stond al wat beter. Als laatste de schroef op de throttlebody met behulp van de T4 ingeregeld en MEMS stationair loop opnieuw laten kalibreren. Nu loopt hij voor het eerst stationair perfect 850 toeren en zakt hij meteen perfect terug naar 850 bij het lossen van het gas.
Iemand die zijn S1 uitgelezen/afgesteld wil hebben kan vanaf nu dus ook op Heist op den Berg, a.k.a. "de Berg" terecht
We hebben de de Elise uitgelezen als een MGF. Werkte perfect. Alleen een fout op de engine bay temperature sensor. En volgens mij heeft de Elise die helemaal niet. Het stationair toerental was nog steeds niet helemaal lekker. De stand van de stappenmotor stond dan ook "maximaal". Na even zoeken bleek mijn inlaat spruitstuk pakking toch weer een beetje te lekken. Hier hebben we een nieuwe tussen gezet en de stappenmotor stond al wat beter. Als laatste de schroef op de throttlebody met behulp van de T4 ingeregeld en MEMS stationair loop opnieuw laten kalibreren. Nu loopt hij voor het eerst stationair perfect 850 toeren en zakt hij meteen perfect terug naar 850 bij het lossen van het gas.
Iemand die zijn S1 uitgelezen/afgesteld wil hebben kan vanaf nu dus ook op Heist op den Berg, a.k.a. "de Berg" terecht
Building >200BHP K-series
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Vandaag aan de koplampen gewerkt. Ik heb de binnenkanten schoon gemaakt, de kappen los gemaakt en opnieuw geplakt met koude kit. Ook tussen de lampen zelf en het polyester heb ik een pakking gezet van Eliseparts. Mooi spul en sluit goed af. Hopelijk geen nieuw vuil meer in de lampen. Helaas waren de kappen gelijmd en is er 1 gesneuveld met het los wrikken.
Building >200BHP K-series
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Mijn Elise Project
Mooi werk!
Jammer van de kap doe gebarsten is ... nu mag je twee nieuwe kopen. Of ga je ze zo laten?
Jammer van de kap doe gebarsten is ... nu mag je twee nieuwe kopen. Of ga je ze zo laten?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Ik heb gisteren direct 2 nieuwe besteld. 2 omdat ik bang ben dat de kleur van de rand af zal wijken. Ik vind met kappen mooier staan, zo heeft Lotus het ook bedoeld.
Building >200BHP K-series
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Mijn Elise Project
Weet iemand of dit op een S1 stoel kan?Coen schreef: Bell and Colvill bieden de optie ook om stoelen op te vullen met Probax. Stoelen naar Engeland sturen is niet handig maar wellicht is het ook zelf goed uit te voeren met instructies van hun?
http://www.bellandcolvill.co.uk/lotus/p ... ax/147.htm
Lotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Na inmiddels 2x verhuis te zijn heb ik weer wat tijd gevonden voor de Elise. De EP uitlaat was namelijk binnen. Het is een speciaal voor mij aangepaste versie met andere diameter primaries, speciaal voor de 1.9.
Het was nog een hele klus om de uitlaat te monteren:
- De primaries raakte de late lower hose conversion
- De primaries raakte een blok-bak bout
- De undertray en nacaducts raakte de uitlaat
- De gaskabel komt heel dicht bij de uitlaat
- De stofhoes van de steekas komt heel dichtbij de uitlaat
Zie hier het resultaat:
De nieuwe primaries. Onderin zie je een aluminium hitteschild wat ik gefabriceerd heb, voorzien van een laagje Technofibra van de Eliseshop. Deze dubbelt meteen als beugel om de low hose tegen de firewall te duwen.
Onder de wagen. Hier zie je hoe massaal de uitlaat is. De gaskabel is extra geïsoleerd en ik heb heatwrap om de uitlaat gedaan ter hoogte van de stofhoes van de steekas. Als de 1.9 geplaats gaat worden heatwrap ik de hele uitlaat en ga ik meer technofibra plakken.
Nu met een stukje demper in beeld. Het is de grotere (6") variant.
Undertray met extra grote uitsparing en nacaducts met reflecterende tape.
De 2 grote bouten van de diffuser heb ik M10 moeren over geschoven als spacer, anders blijft de undertray/diffuser het laatste deel van het spruitstuk raken.
Hier het resultaat !
Het koppel is voor mijn gevoel toegenomen, wellicht ten koste van het vermogen. Het geluid is duidelijker aanwezig en donkerder. Ik ben tevreden, en klaar voor de 1.9 wat de uitlaat betreft. Helaas betekenen alle klussen in en om huis dat het me zou verbazen als ik daar deze winter al aan toe kom.
Het was nog een hele klus om de uitlaat te monteren:
- De primaries raakte de late lower hose conversion
- De primaries raakte een blok-bak bout
- De undertray en nacaducts raakte de uitlaat
- De gaskabel komt heel dicht bij de uitlaat
- De stofhoes van de steekas komt heel dichtbij de uitlaat
Zie hier het resultaat:
De nieuwe primaries. Onderin zie je een aluminium hitteschild wat ik gefabriceerd heb, voorzien van een laagje Technofibra van de Eliseshop. Deze dubbelt meteen als beugel om de low hose tegen de firewall te duwen.
Onder de wagen. Hier zie je hoe massaal de uitlaat is. De gaskabel is extra geïsoleerd en ik heb heatwrap om de uitlaat gedaan ter hoogte van de stofhoes van de steekas. Als de 1.9 geplaats gaat worden heatwrap ik de hele uitlaat en ga ik meer technofibra plakken.
Nu met een stukje demper in beeld. Het is de grotere (6") variant.
Undertray met extra grote uitsparing en nacaducts met reflecterende tape.
De 2 grote bouten van de diffuser heb ik M10 moeren over geschoven als spacer, anders blijft de undertray/diffuser het laatste deel van het spruitstuk raken.
Hier het resultaat !
Het koppel is voor mijn gevoel toegenomen, wellicht ten koste van het vermogen. Het geluid is duidelijker aanwezig en donkerder. Ik ben tevreden, en klaar voor de 1.9 wat de uitlaat betreft. Helaas betekenen alle klussen in en om huis dat het me zou verbazen als ik daar deze winter al aan toe kom.
Building >200BHP K-series
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 apr 2015, 10:19
- Naam: Jan
- Auto: Elise
Re: Mijn Elise Project
nee deze is niet omgebouwd door Jan NijlandCoen schreef:Deze is toch omgebouwd door Jan Nijland?
de auto is niet in mijn bezit geweest , het zal ongetwtijfeld de prijs zijn geweest die de doorslag heeft gegeven bij de aanschaf van deze Elise
gr Jan Nijland
- Sander
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 28 dec 2008, 14:07
- Naam: Sander
- Auto: S1 Elise
- Locatie: Essen (BE)
Re: Mijn Elise Project
Wagen is naar Nederland gehaald door een Lotus fan. Hij had 3 of 4 gele lotussen waarvan 2 of 3 S1 Elises. Hij heeft deze zelf omgebouwd van rechts naar links. Het is geen brood ombouwer geweest. Om ruimte vrij te maken is deze Elise verkocht aan een MGF forum vriend van mij. Via hem is de Elise bij mij terecht gekomen en inmiddels met mij mee verhuisd naar België.
Building >200BHP K-series
- Coen
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
- Locatie: Amsterdam
Re: Mijn Elise Project
Flink wat jaren verder ben ik wel benieuwd hoe je Elise er nu uitziet. Heb je nog een update?
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2