NEW ESPRIT DREAM

De Giugiaro, Stevens & Thomson versies.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

NEW ESPRIT DREAM

Bericht door JeanVM »

NEW ESPRIT DREAM

Shit it’s only a dream

De schetsen zijn maar ruw getekend, om de details beter te kennen zie tekst eronder.

Het energie balans control systeem:
The body: de leef-cel bestaande uit carbon en kevlar weefsels, extreem licht gewicht en sterke constructie. Gebouwd om eeuwig mee te gaan.
Ophanging, motoren en andere techn componenten zijn opgenomen op aparte aluminium constructies die aangeschroefd zijn aan de body. Voorkomt geluid en vibraties door te gegeven.
Motor 3cyl 1,3 ltr bi-turbo verbonden met elektrische motor en automaat versnellingsbak ligt in midship longitude positie. Elektrische regeneratie van de turbo’s & remmen.
De aparte aluminium constructie wordt samen versterkt door polyester shells, eenvoudig te vervangen. De shells zijn eigenlijk de voor- of achter carrosserie opgebouwd als bumper, koffer en klep respectievelijk motor compartiment met klep en bumper.
In voorste alu-constructie zit nog een extra elektromotor. Deze worden enkel gebruikt indien de extra batterijen geplaatst zijn in het midden naast het motor component. Kan aan beiden achter zijkanten gemanipuleerd worden. Het is een aanzienlijk meer gewicht en dient gebruikt te worden als er enkel elektrisch gereden wordt. De gewichtsverandering verandert niets aan de balans.
Het interieur wat denk je, zoals het origineel: simpel met een middeltunnel.  De zetels uit lichte stretch-textiel met carbon-kevlar frame die de lichaamsvorm volgen en ondersteunen.
Cockpit een rechthoekige brug die hoofdzakelijk het energie gebruik in kleuren weergeeft, andere gegevens kan via touchscreen opgeroepen worden.
Dashboard heeft over de hele breedte een verluchting die door de midden achterruit te openen een cabrio of airco gevoel geeft zonder door de zon verbrand te worden. Buiten onder de voorruit zie je een brede luchtrooster voor een doorstroming met hoog debiet mogelijk te maken indien nodig.
De achteruitspiegels zijn digitale camera’s binnenin geplaatst, buiten niet zichtbaar.
De LED lichten zonder enig profiel zijn eenvoudige units met gescheiden standlichten en pinkers.
De achteronder spoiler varieert naargelang de down force/koeling die nodig is.
De Esprit is simpel (hoe minder onderdelen hoe beter) opgebouwd als een super lichtgewicht maar toch erg comfortabel met een perfecte wegbalans: de Lotus DNA.
The seventies: het model lijkt erg sterk op de originele Esprit S1 maar met iets andere proporties, meer “cab forward form” dit geeft een meer dynamisch geheel maar toch nog een simpele vormgeving. Niet te veel franjes a.u.b. Ik heb altijd een voorliefde gehad voor het Wedge Design, dat spijtig tegenwoordig als retro gezien wordt. Het is fascinerend om 2 dimensionele vlakken met stijl over te brengen in het 3 dimensionele. Zeker bij de Esprit komt dit perfect over maar ook bij de Elite/Eclat/Excel vind ik dit erg goed gelukt.
It is a shame that it is mine dream only.
Luckily I have already one.
Cheers,

Jean
Bijlagen
NEW ESPRIT DREAM ARZ ZG-800.jpg
NEW ESPRIT DREAM VRZZ ZG-800.jpg
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: NEW ESPRIT DREAM

Bericht door gvy »

Hahaha Jean,

Leuke tekst en plezante schetsen ook. Helemaal my cup of tea, maar wel een beetje te retro voor vandaag en huidig autodesign. Daarom niet slechter, want wie zegt dat het huidig design mooier is.
Ik zie ook de typische grote overhang vooraan zoals onze klassieke esprits die hebben. Niet altijd handig op onze huidige wegen, maar moeilijk weg te tekenen als we die mooie wedge willen behouden.

Ik herken nogal wat BMW I8 ideeen in je beschrijving (en wat een prachtige auto is dat ), maar dan ondergebracht in een meer basic opstelling.

Ik zou zowaar ook beginnen schetsten. In mijn jeugdjaren deed ik dat zeer graag. Ik vrees dat ik het niet meer kan.


Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Gebruikersavatar
JeanVM
Berichten: 193
Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:58
Auto: Lotus Esprit S1

Re: NEW ESPRIT DREAM

Bericht door JeanVM »

Er waren contacten met BMW maar niks uit gekomen. Behalve dat nu de i8 rond rijdt.
(nog altijd mijn frustratie aan het verwerken)
Mijn dagelijkse schot Lotus: Excel BRG
Plaats reactie