YLD2012 : Making of
- Dirk510
- Naam: Kestelyn Dirk
- Auto: geen
YLD2012 : Making of
In deze topic word geregeld een column geschreven over
“Het reilen en zeilen achter de schermen van YLD”
In den beginne was er niets.
Taak 1 - Startplaats
Een startplaats op de Grote Markt van Ieper is alvast “Het” begin.
Het is een fijne en leuke locatie.
‘HIJ’ is er wel, maar hebben we hem?
Het “In Flanders Fields” Museum in het ‘Belfort’, word volledig herbouwd.
De Grote Markt is voor maanden een bouwwerf.
Zware vrachtwagens zullen maanden ‘op’ en ‘af’ rijden.
Maar half mei komt YLD 2012 eraan!
Bouwheren je weet wat dat betekend hé.!!!!
Volgens de mededeling in de krant, zal het ‘Lukken’
“Het reilen en zeilen achter de schermen van YLD”
In den beginne was er niets.
Taak 1 - Startplaats
Een startplaats op de Grote Markt van Ieper is alvast “Het” begin.
Het is een fijne en leuke locatie.
‘HIJ’ is er wel, maar hebben we hem?
Het “In Flanders Fields” Museum in het ‘Belfort’, word volledig herbouwd.
De Grote Markt is voor maanden een bouwwerf.
Zware vrachtwagens zullen maanden ‘op’ en ‘af’ rijden.
Maar half mei komt YLD 2012 eraan!
Bouwheren je weet wat dat betekend hé.!!!!
Volgens de mededeling in de krant, zal het ‘Lukken’
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
Re: YLD2012 : Making of
geen enkele openbare werf in belgië is op tijd klaar....

- Dirk510
Ontwerp deel 1
Ik weet waar ik wil starten.
Nu ik weet ook waar we terecht kunnen, voor een frisse “Apero” .
De ontdekkingsreis op zoek naar parcours, word over het algemeen als volgt gecamoufleerd:
Tijdens het weekend eventjes ‘under cover’ rondrijden met het vrouwtje.
Ons Lena is wel altijd mee, maar ik geef haar steeds het gevoel, dat we gewoon een toertje doen zomaar ‘nergens’ heen.
Ik probeer onderweg, het ‘Kaf van het Koren’ te onderscheiden. Baantjes met een vernieuwde bovenlaag, krijgen natuurlijk mijn voorkeur.
“Lotus compatible” probeer ik ze te noemen.
Of in het Ieperse dialect “Straoten me é nieuwe péle”.
Ik probeer zoveel mogelijk nota’s, in mijn hoofd op te slaan.
Een eerste ‘road’ etappe, kunnen we klasseren bij de plus minus 50 km zone, moet niet langer zijn.
Starten in Ieper rond 10u00 en een klein uurtje rijden, dit is ‘van passe’ ver genoeg, om er een ‘apero’ in te lassen.
Tijdens de week :
Met mijn klap-bord voorzien van voldoende blanco papier, op de passagierszetel.
Met mijn stylo tussen m’n tanden, en het ‘Stratenplan boekje” in de nabijheid, ga ik op pad.
Elke situatie word getekend, huisjes of elektriciteit cabines, straatnamen, verkeersborden, afstanden, worden zo goed en zo kwaad genoteerd, in de vlucht.
Op landelijke wegen blijf ik midden de straat mijn nota’s noteren, maar geloof het of niet, zelfs in het “hol van Pluto”, gaat er binnen de tien seconden een reclamerende claxon af.
Na één dag rondrijden. Loof ik de Heer, omdat ik ¼ YLD als super klad basisparcours heb.
De blanco geweest papier, is beschreven, maar nog verre van klaar.
Klad word overgezet op het navigatie schriftje, waar mijn gemeten afstanden op vermeld staan. Over zetten in Miles gebeurt pas na de verkenning met de ‘tripmaster’
Maar enfin, “ik zi’n oal kontent”.
Ik weet waar ik wil starten.
Nu ik weet ook waar we terecht kunnen, voor een frisse “Apero” .

De ontdekkingsreis op zoek naar parcours, word over het algemeen als volgt gecamoufleerd:
Tijdens het weekend eventjes ‘under cover’ rondrijden met het vrouwtje.
Ons Lena is wel altijd mee, maar ik geef haar steeds het gevoel, dat we gewoon een toertje doen zomaar ‘nergens’ heen.

Ik probeer onderweg, het ‘Kaf van het Koren’ te onderscheiden. Baantjes met een vernieuwde bovenlaag, krijgen natuurlijk mijn voorkeur.
“Lotus compatible” probeer ik ze te noemen.
Of in het Ieperse dialect “Straoten me é nieuwe péle”.
Ik probeer zoveel mogelijk nota’s, in mijn hoofd op te slaan.

Een eerste ‘road’ etappe, kunnen we klasseren bij de plus minus 50 km zone, moet niet langer zijn.
Starten in Ieper rond 10u00 en een klein uurtje rijden, dit is ‘van passe’ ver genoeg, om er een ‘apero’ in te lassen.

Tijdens de week :
Met mijn klap-bord voorzien van voldoende blanco papier, op de passagierszetel.
Met mijn stylo tussen m’n tanden, en het ‘Stratenplan boekje” in de nabijheid, ga ik op pad.
Elke situatie word getekend, huisjes of elektriciteit cabines, straatnamen, verkeersborden, afstanden, worden zo goed en zo kwaad genoteerd, in de vlucht.
Op landelijke wegen blijf ik midden de straat mijn nota’s noteren, maar geloof het of niet, zelfs in het “hol van Pluto”, gaat er binnen de tien seconden een reclamerende claxon af.
Na één dag rondrijden. Loof ik de Heer, omdat ik ¼ YLD als super klad basisparcours heb.

Klad word overgezet op het navigatie schriftje, waar mijn gemeten afstanden op vermeld staan. Over zetten in Miles gebeurt pas na de verkenning met de ‘tripmaster’
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Klinkt me bekend in de oren.Dirk510 schreef: Met mijn klap-bord voorzien van voldoende blanco papier, op de passagierszetel.
Na één dag rondrijden. Loof ik de Heer, omdat ik ¼ YLD als super klad basisparcours heb.![]()

Vorig jaar had ik zo pakken geschreven nota's.
Knap van je Dirk dat je alles nog op die manier optekent.
Ik heb me een Tripy aangeschaft. Dat bespaart wat tijd, maar is zeker niet heiligmakend. Alles moet nog tal van keren gedubbelchecked worden en er zijn nog veel situaties die moeten hertekend worden.
Een Tripy is dan wel weer handig wanneer je een dag voor je rit nog een gans stuk moet herleggen wegens wegenwerken/evenementen.

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Dirk510
De feestdagen staan voor de deur.
YLD dada, voor een week in de koelkast.
'k Ben nu even druk bezig met "ziek" zijn.
Buikgriep is mijn diagnose
Teveel "Kasteelbier" is de diagnose van Lena
enfin
Kak of geen kak, de pot op
Hopelijk ben ik weer up to date voor zaterdag & zondag
Ik heb zo nu en dan, de zekerheid, dat de mensen in "Het Glazen Huis" het voor mij aan het doen zijn !

YLD dada, voor een week in de koelkast.

'k Ben nu even druk bezig met "ziek" zijn.

Buikgriep is mijn diagnose

Teveel "Kasteelbier" is de diagnose van Lena

enfin
Kak of geen kak, de pot op

Hopelijk ben ik weer up to date voor zaterdag & zondag

Ik heb zo nu en dan, de zekerheid, dat de mensen in "Het Glazen Huis" het voor mij aan het doen zijn !

- Dirk510
Op de Foto
FOTOGRAFEREN, IS SCHRIJVEN MET LICHT
ik hoop dat er masaal en mooi geschreven wordt
Zo als elk jaar kijken wij als organisatoren, met verlangen uit naar de genomen foto’s en filmfragmenten van het YLD evenement.
Hoe graag we ook willen gefotografeerd worden , zijn we niet in de mogelijkheid om een team fotografen bij de organisatie te betrekken. Wij moeten het nog hebben van Fotoamateurs en filmers die zich belangloos ten dienste stellen door hun beelden op het forum te plaatsen.
Het is wel zo dat het parcours kan opgevraagd worden, zodat de fotograaf min of meer vooraf passende locaties kan opzoeken.
De kaarten worden uitgetekend op schaal 1:25.000. met bijhorende timing.
Fotografen kunnen een team vormen, zo als onze Stijn en Jelle.
Meerijden met een piloot die voor YLD geen navigator heeft, is geen ideale oplossing.
Zowel voor de fotograaf als voor de piloot.
Een fotograaf moet het parcours kunnen’ knippen’. Soms hebben de deelnemers 15 kilometer te rijden , terwijl de fotograaf die afstand kan inkrimpen tot 3 km.
Met fotomateriaal en bijhorend statief, (en hopelijk geen regenscherm), is ‘in’ en ‘uit’ een Lotus stappen niet evident. Een Lotus zomaar in de berm parkeren, op een leuke locatie lukt ook niet altijd. Of wel is er plaats voor de wagen en is de achtergrond niets zeggend.
Tussen de deelnemers door laveren, uitstappen fotograferen, aansluiten, terug stoppen om te fotograferen, zoiets kan hooguit viermaal gedaan worden en dan is de fotograaf de laatste wagen geworden.
Een piloot die een fotograaf aan boord heeft, geniet helemaal niet van zijn rit.
En geloof me ,Stel “ u staat opgesteld op een mooie locatie, er is geen wagen te zien, na 15 minuten wachten, besluit je om te vertrekken. Wel als je net in uw auto gestapt zijt, zal je niet kunnen wegrijden omdat er een dozijn Lotussen voorbij komen.
De fotografen en cameramensen, die een reportage voor Ypres Lotus Day willen maken krijgen het uitgetekend parcours door gemaild.
Zie voorbeeld
FOTOGRAFEREN, IS SCHRIJVEN MET LICHT
ik hoop dat er masaal en mooi geschreven wordt
Zo als elk jaar kijken wij als organisatoren, met verlangen uit naar de genomen foto’s en filmfragmenten van het YLD evenement.

Hoe graag we ook willen gefotografeerd worden , zijn we niet in de mogelijkheid om een team fotografen bij de organisatie te betrekken. Wij moeten het nog hebben van Fotoamateurs en filmers die zich belangloos ten dienste stellen door hun beelden op het forum te plaatsen.

Het is wel zo dat het parcours kan opgevraagd worden, zodat de fotograaf min of meer vooraf passende locaties kan opzoeken.
De kaarten worden uitgetekend op schaal 1:25.000. met bijhorende timing.

Fotografen kunnen een team vormen, zo als onze Stijn en Jelle.
Meerijden met een piloot die voor YLD geen navigator heeft, is geen ideale oplossing.
Zowel voor de fotograaf als voor de piloot.

Een fotograaf moet het parcours kunnen’ knippen’. Soms hebben de deelnemers 15 kilometer te rijden , terwijl de fotograaf die afstand kan inkrimpen tot 3 km.
Met fotomateriaal en bijhorend statief, (en hopelijk geen regenscherm), is ‘in’ en ‘uit’ een Lotus stappen niet evident. Een Lotus zomaar in de berm parkeren, op een leuke locatie lukt ook niet altijd. Of wel is er plaats voor de wagen en is de achtergrond niets zeggend.
Tussen de deelnemers door laveren, uitstappen fotograferen, aansluiten, terug stoppen om te fotograferen, zoiets kan hooguit viermaal gedaan worden en dan is de fotograaf de laatste wagen geworden.
Een piloot die een fotograaf aan boord heeft, geniet helemaal niet van zijn rit.
En geloof me ,Stel “ u staat opgesteld op een mooie locatie, er is geen wagen te zien, na 15 minuten wachten, besluit je om te vertrekken. Wel als je net in uw auto gestapt zijt, zal je niet kunnen wegrijden omdat er een dozijn Lotussen voorbij komen.
De fotografen en cameramensen, die een reportage voor Ypres Lotus Day willen maken krijgen het uitgetekend parcours door gemaild.
Zie voorbeeld
- Dirk510
TOCH EEN HEEL KLEIN BEETJE YLD dada
Alle Djingels en bels, zijn opgeborgen.
De kerststal figuurtjes, zijn terug in kranten papier ingepakt.
Bij het uitpakken anno 2010 was er een schaapje waarvan er een pootje was afgebroken.
Niet erg, op drie poten kon het ook blijven rechtstaan.
Niemand had er erg in. Zelfs de driewijzen die met hun voorovergebogen rug , met hun neus op, het feit, gedrukt werden hadden er geen erg in.
Toen anno 2011, het betreurde schaapje ook een tweede pootje gebroken had, heb ik er de resterende twee afgebroken, zodat het nu nog een tijdje mee kan als ‘liggend’ schaap.
“De kerstboom, zal zijn naalden niet verliezen”, zei de verkopen.
Ook al was het een ‘wortel loze’ boom, de naalden vielen niet.
De takken daarentegen plooiden na verloop van tijd heel erg door.
Blijkbaar waren de kerstbollen een ‘te zware last’ aan het worden.
“Onbreekbare Bollen” zei dezelfde verkoper.
Inderdaad ze waren onbreekbaar, tot ze op de grond vielen.
Bon, de boom is weg. Ik kan terug genieten van mijn 100% ruimte in mijn zetel. De kerstboom word zo geplaatst dat hij elk jaar mijn zitplaats voor 40% inneemt. Lena bepaald waar de boom moet staan.
De feest periode is voorbij, nu weer volle aandacht aan Ypres Lotus Day
Dit column had weinig YLD info, alhoewel; De kerstkaartjes aan de voet van de boom en de wensen via mail van vele forumvrienden blijkt voor mij voldoende om de link met YLD te maken.
Foto
Zie de Forumkaartjes en de “kerstboom”, die meer en meer een “treurboom” allure aannam
Alle Djingels en bels, zijn opgeborgen.
De kerststal figuurtjes, zijn terug in kranten papier ingepakt.

Bij het uitpakken anno 2010 was er een schaapje waarvan er een pootje was afgebroken.
Niet erg, op drie poten kon het ook blijven rechtstaan.
Niemand had er erg in. Zelfs de driewijzen die met hun voorovergebogen rug , met hun neus op, het feit, gedrukt werden hadden er geen erg in.

Toen anno 2011, het betreurde schaapje ook een tweede pootje gebroken had, heb ik er de resterende twee afgebroken, zodat het nu nog een tijdje mee kan als ‘liggend’ schaap.

“De kerstboom, zal zijn naalden niet verliezen”, zei de verkopen.
Ook al was het een ‘wortel loze’ boom, de naalden vielen niet.
De takken daarentegen plooiden na verloop van tijd heel erg door.
Blijkbaar waren de kerstbollen een ‘te zware last’ aan het worden.
“Onbreekbare Bollen” zei dezelfde verkoper.
Inderdaad ze waren onbreekbaar, tot ze op de grond vielen.

Bon, de boom is weg. Ik kan terug genieten van mijn 100% ruimte in mijn zetel. De kerstboom word zo geplaatst dat hij elk jaar mijn zitplaats voor 40% inneemt. Lena bepaald waar de boom moet staan.

De feest periode is voorbij, nu weer volle aandacht aan Ypres Lotus Day
Dit column had weinig YLD info, alhoewel; De kerstkaartjes aan de voet van de boom en de wensen via mail van vele forumvrienden blijkt voor mij voldoende om de link met YLD te maken.

Foto
Zie de Forumkaartjes en de “kerstboom”, die meer en meer een “treurboom” allure aannam
- Dirk510
Om niet geconfronteerd te worden, met rommelmarkten en wielerwedstrijden, als ook met wegenwerken, zijn de parcours aanvragen gericht naar de gemeente besturen, de deur uit.
Wegenwerken in de regio, wordt me ‘up to date’ gehouden, door het wegenwerken bedrijf, in handen van een Lotusforum lid, Diego.
Parcours aanvragen, heeft een verlichtend gevoel, maar is zeker geen “Omnium”.
YLD deelnemers, die reeds jaren via de “Menenpoort” de stad binnen rijden, om op de Ieperse Grote Markt, te belanden, zullen voor deze editie een andere inkom weg moeten uitkiezen om in het “zenuwen centrum” te geraken.
Later zal er via deze topic een reeks foto’s geplaatst worden, die jullie probleemloos de ideale route vanaf de afrit 4 tot op de Grote Markt zullen ‘verbeelden’.
De horeca plaatsen staan vast en wat zeer belangrijk is, ook de Apero en de drank stop liggen vast.
De deal met de weergoden, zullen we later sluiten.
We laten deze ‘goden’ nu even hun “furtten” uitwerken, met ijs en sneeuw.
Als ze uitgeraasd zijn, zullen we dan even bij hen langsgaan om te gaan ‘gatlikken’.
De ‘Zonnegod’ bekoren, met de mooiste wagens van de aardbol, moet toch vruchten afwerpen, hé.
De inschrijvingen zijn reeds boven de 40 wagens, waaronder heel wat buitenlanders.
Tot nu toe nog geen “Omega” of “Cortina” op ons verlanglijstje.
Omega?!?!
Is dat ook een soort van God????
Mythologie is niet mijn grootste dada.
Enfin moest het een ‘God’ zijn, ‘k wil daar ook weleens gaan ‘gat likken”.
Voor het goede doel en voor Lotus, verkoopt Kestelyn zijn ziel aan de duivel.
Of is die al verkocht, op één of ander rommelmarkt?
Het is nog maar half Februari, maar half Mei kan vlugger hier zijn dan gedacht.
Wat niet belet, dat we achter de schermen, reeds een basis aan het leggen zijn, voor het Lotus evenement op 2 september in Oost Vlaanderen.
Ieper is een “geniet” evenement.
Oost Vlaanderen, word een “rij” evenement.
Noteer ook deze datum in jullie agenda, het zal ook de moeite lonen.
Wegenwerken in de regio, wordt me ‘up to date’ gehouden, door het wegenwerken bedrijf, in handen van een Lotusforum lid, Diego.
Parcours aanvragen, heeft een verlichtend gevoel, maar is zeker geen “Omnium”.
YLD deelnemers, die reeds jaren via de “Menenpoort” de stad binnen rijden, om op de Ieperse Grote Markt, te belanden, zullen voor deze editie een andere inkom weg moeten uitkiezen om in het “zenuwen centrum” te geraken.
Later zal er via deze topic een reeks foto’s geplaatst worden, die jullie probleemloos de ideale route vanaf de afrit 4 tot op de Grote Markt zullen ‘verbeelden’.
De horeca plaatsen staan vast en wat zeer belangrijk is, ook de Apero en de drank stop liggen vast.
De deal met de weergoden, zullen we later sluiten.
We laten deze ‘goden’ nu even hun “furtten” uitwerken, met ijs en sneeuw.
Als ze uitgeraasd zijn, zullen we dan even bij hen langsgaan om te gaan ‘gatlikken’.
De ‘Zonnegod’ bekoren, met de mooiste wagens van de aardbol, moet toch vruchten afwerpen, hé.
De inschrijvingen zijn reeds boven de 40 wagens, waaronder heel wat buitenlanders.
Tot nu toe nog geen “Omega” of “Cortina” op ons verlanglijstje.
Omega?!?!
Is dat ook een soort van God????
Mythologie is niet mijn grootste dada.
Enfin moest het een ‘God’ zijn, ‘k wil daar ook weleens gaan ‘gat likken”.
Voor het goede doel en voor Lotus, verkoopt Kestelyn zijn ziel aan de duivel.
Of is die al verkocht, op één of ander rommelmarkt?
Het is nog maar half Februari, maar half Mei kan vlugger hier zijn dan gedacht.
Wat niet belet, dat we achter de schermen, reeds een basis aan het leggen zijn, voor het Lotus evenement op 2 september in Oost Vlaanderen.
Ieper is een “geniet” evenement.
Oost Vlaanderen, word een “rij” evenement.
Noteer ook deze datum in jullie agenda, het zal ook de moeite lonen.
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Mo Dirk, ben just op m'n werk bezig om u een beetje op uw zenuwen te werkenDirk510 schreef:YLD deelnemers, die reeds jaren via de “Menenpoort” de stad binnen rijden, om op de Ieperse Grote Markt, te belanden, zullen voor deze editie een andere inkom weg moeten uitkiezen om in het “zenuwen centrum” te geraken.

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
't Is te hopen dat die paardenstr*nt op de weg tegen dan opgeruimd is. 

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be