Lederen bekleding voor Lotus

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door wimvanbeeck »

Hier vind je allerlei lederen bekledingen voor verschillende types van Lotus, ideaal als je uw Lotus wat wil opwaarderen met leder of als je beschadigde Sills of deurpanelen wil vernieuwen.

http://stores.ebay.co.uk/TOP-GAITERS-BO ... 513&_pgn=1
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door HiRez »

Heb jij hier toevallig ook wat gekocht en gemonteerd?
Ik was deze al tegen gekomen en heb ook op Seloc en Lotustalk gezocht naar ervaringen van de producten. Daarover is maar weinig te vinden en ook wisselend. Dus mocht je persoonlijke ervaring met deze leverancier hebben dan lees ik het in ieder geval graag. Zou graag middenconsole en handremgaiter plaatsen.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door wimvanbeeck »

Ik heb een bekleding gekocht om de sills te bekleden van een Exige, levering gaat zeer snel en alles ziet er goed uit, het monteren zal voor binnen kort zijn ! Ik had eerst de foute voor een S1 ipv een S2, ik heb ze terug gestuurd en het geld was ook zo terug gestort.
Gebruikersavatar
danyblackmagic
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 dec 2008, 18:15
Naam: Daniël
Auto: Elise S2
Locatie: Verrebroek

Re: Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door danyblackmagic »

Ja mijn sils hebben na 14 jaar ook vele gebruiksporen vooral de pasagierszijde :roll:
Heb ook de lederen bekleding besteld en na een week aangekregen ziet er mooi uit.
Met blauw stiksel en past op eerste gezicht goed, morgen ga ik deze aanbrengen met kontaktlijm van bison,morgen laat ik het resultaat zien, vingers crost .
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door wimvanbeeck »

Ik ben benieuwd, ik ga ze pas volgende week monteren, welke lijm gebruik jij, ik dacht aan Patex.
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door HiRez »

Mag ik vragen wat foto's te posten als alles gemonteerd is?
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
danyblackmagic
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 dec 2008, 18:15
Naam: Daniël
Auto: Elise S2
Locatie: Verrebroek

Re: Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door danyblackmagic »

OK geplaatst maar is niet eenvoudig, eerst loste de lijm de toplaag van de sill op dan maar helemaal afgewassen met aceton tot alleen de plastiek overblijft, twee kanten met bison transparant inborstellen 10 minuten laten drogen en aan
drukken.Het is wel moeilijk het stiksel op een rechte lijn te houden.
en wel tevreden met het resultaat.
Gebruikersavatar
wimvanbeeck
Berichten: 1615
Lid geworden op: 01 sep 2008, 14:14
Naam: Wim
Auto: Elise S 220
Locatie: Lommel

Re: Lederen bekleding voor Lotus

Bericht door wimvanbeeck »

foto's graag !!!
Plaats reactie