Lekke band

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Dominiek
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 dec 2013, 16:32
Auto: Elise S2 S
Locatie: Hooglede (De Geite)

Lekke band

Bericht door Dominiek »

Tijdens het rijden daarnet volgende bemerking gemaakt: wat met een lekke band? K weet dat de bijgevoegde spuitbus niet veel soelaas brengt!
En in het buitenland? Denk zelf om evt lid te worden van touring maar misschien kennen jullie andere (betere) oplossingen....
Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
sooike
Berichten: 132
Lid geworden op: 27 mar 2010, 19:43
Naam: Christophe
Auto: Speedster 2.2
Locatie: Wuustwezel

Re: Lekke band

Bericht door sooike »

Ik heb ook niet echt veel vertrouwen in dat spuitbusje.

Ik heb steeds een noodsetje van een Opel Astra bij, bestaat uit een bus met speciaal product, en een compressor met ingebouwde drukmeter, werkend op de 12V. De compressor zet druk op de bus, dewelke je aansluit op het ventiel van de band.

Ik heb dit setje nog nooit nodig gehad, maar heb er wel meer vertrouwen in :D
Bijlagen
$_84.JPG
$_84.JPG (54.88 KiB) 4575 keer bekeken
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Lekke band

Bericht door Erwin »

Ik heb ook een gelijkaardig setje met compressor.

Het grote probleem van de spuitbusjes is dat je eigenlijk net niet genoeg volume hebt om een band volledig op te blazen. Je hebt zeker steeds 2 busjes nodig.

Meestal heb ik ook een noodsetje mee van de moto. Daar zit een boor en een zelfdichtende plug in, voor als je in een nagel ofzo rijdt.

Dit is alleszins beter dan de vloeistof qua kuiswerk aan de velg nadien.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lekke band

Bericht door ovi »

Ik heb lang geleden een deftige wiekenset gekocht en die neem ik steeds mee met de mobilhome.
Heb ook een degelijke compressorke dat iets van een kleine 60 euro koste maar komt nu 6 oktober in aanbieding bij Lidl voor de belachelijke prijs van 16,99 eurokes. :D
http://www.lidl.be/nl/angebote.htm?acti ... il&id=6645
Echt een degelijk ding dat een zeer aanvaarbaar debiet heeft dus voor iedereen een aanrader! ;)
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Lekke band

Bericht door mindp0wer »

ovi schreef:Ik heb lang geleden een deftige wiekenset gekocht en die neem ik steeds mee met de mobilhome.
Heb ook een degelijke compressorke dat iets van een kleine 60 euro koste maar komt nu 6 oktober in aanbieding bij Lidl voor de belachelijke prijs van 16,99 eurokes. :D
http://www.lidl.be/nl/angebote.htm?acti ... il&id=6645
Echt een degelijk ding dat een zeer aanvaarbaar debiet heeft dus voor iedereen een aanrader! ;)
Goeie tip, Ivo!
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
XLR8R
Berichten: 368
Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
Auto: Elise 220 Cup
Locatie: Tielt

Re: Lekke band

Bericht door XLR8R »

Ben ook eentje gaan halen ze hadden ook een batterijlader voor 17,99 en bussen voor lekke banden te vullen & nog een hoop ander autogerief :-)
Plaats reactie