xtian's Elise S2

Gallerij van Ledenauto's en andere mooie Lotussen.
Wil je uw wagen voorstellen? Doe het dan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
xtian
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 feb 2015, 22:44
Naam: Christian
Auto: Elise S2
Locatie: Heuvelland

xtian's Elise S2

Bericht door xtian »

Bij deze ook maar eigen topic gemaakt, sommigen kennen me hier al een beetje...

Sedert februari 2015 de trotse eigenaar van een zilvergrijze Elise S2 bj 2003, gekocht bij Thierry Verhiest te Oostende. K-series motor had mijn voorkeur, wegens lichter gewicht en mooie sound. Verkeert in zeer goede staat, enkel hier en daar een detail dat zeker kan worden weggewerkt. Volledig stock, met uitzondering van een direct air intake en een stage II uitlaat. Verder ook een snap-off Momo stuurtje.

Reeds gedaan :
- crappy Clarion radio vervangen door Alpine : stukken beter !
- de originele crappy speakers vervangen door Pioneer speakers : veel beter !
- de gekraste middentunnel herspoten in mat zwart, op termijn wordt dit een carbonfiber tunnel
- de instaplijsten werden bij aankoop vervangen : waren tè bekrast
To do :
- achterlichten vervangen door led versie
- de lampen vooraan vervangen door ice white lampen : de originele zijn echt maar kaarsjes...
- velgen laten poederlakken in zwarte kleur
IMG_0064-resized.JPG
IMG_0064-resized.JPG (541.33 KiB) 9488 keer bekeken
IMG_0061-resized.JPG
IMG_0061-resized.JPG (528.47 KiB) 9488 keer bekeken
IMG_0063-resized.JPG
IMG_0063-resized.JPG (510.67 KiB) 9488 keer bekeken
IMG_0065-resized.JPG
IMG_0065-resized.JPG (470.86 KiB) 9488 keer bekeken
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
Gebruikersavatar
xtian
Berichten: 123
Lid geworden op: 12 feb 2015, 22:44
Naam: Christian
Auto: Elise S2
Locatie: Heuvelland

Re: xtian's Elise S2

Bericht door xtian »

Deze week de Elise toevertrouwd aan D-Force.be (Michael) : echt top ! Ik kende hem niet, en ben eigenlijk via dit forum bij hem terecht gekomen. Heel vlotte communicatie en heel correcte service. De lak is nu terug zijdezacht, de glans nog dieper dan voordien, het dakje ziet er weer als nieuw uit,... zeker een aanrader. Het kost wel wat, maar het verschil is duidelijk te merken.
IMG_0254-resized.JPG
IMG_0254-resized.JPG (389.23 KiB) 9482 keer bekeken
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: xtian's Elise S2

Bericht door HiRez »

Zooo... die blinkt inderdaad weer als nieuw (of beter). Wat hebben ze met je dak gedaan om er weer als nieuw uit te laten zien?

PS. als je velgen wil zwart wil maken wellicht even nadenken over spuiten ipv poedercoaten. Las deze week over een velgfailure die wellicht te wijten is door hoge temperatuur bij poedercoaten. Stekki heeft de velgen van mijn auto speciaal om die reden ook laten spuiten ipv poedercoaten..

Lees meer hier.... http://www.lotustalk.com/forums/f91/epi ... ay-316009/ scary!
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
Dforce.be
Berichten: 51
Lid geworden op: 02 jun 2014, 16:28
Naam: Michaël
Auto: none

Re: xtian's Elise S2

Bericht door Dforce.be »

HiRez schreef:Zooo... die blinkt inderdaad weer als nieuw (of beter). Wat hebben ze met je dak gedaan om er weer als nieuw uit te laten zien?

PS. als je velgen wil zwart wil maken wellicht even nadenken over spuiten ipv poedercoaten. Las deze week over een velgfailure die wellicht te wijten is door hoge temperatuur bij poedercoaten. Stekki heeft de velgen van mijn auto speciaal om die reden ook laten spuiten ipv poedercoaten..

Lees meer hier.... http://www.lotustalk.com/forums/f91/epi ... ay-316009/ scary!

Het dakje hebben we eerst grondig gereinigd dmv specifieke softtop producten.
Na het volledig uitdrogen van de stof werd een softtop protector aangebracht,
die het dakje terug waterafstotend maakt en terug de diepe zwarte kleur beschermd ;)
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: xtian's Elise S2

Bericht door HiRez »

Thanks Dforce...

Probleem is dat mijn dakje redelijk grijs is geworden door zonlicht. Eerste eigenaar in UK denk ik.
Ik heb het dak ook gereinigd met Autoglym cleaner en daarna Renovo Soft Top reviver (en daarna Autoglym protector). Kleur is al veel bijgetrokken maar is geen 100% maar dat was wellicht niet reëel om te verwachten.

Ik was onder de indruk gezien de leeftijd van de wagen dat de top er nog zo mooi uitzag vandaar mijn vraag.

Wellicht moet ik ook maar eens langskomen om m'n lak te laten bekijken... Maar vrees dat de neus gespoten zal moeten worden ivm de steenslag.
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Plaats reactie