* Login   * Register

Last visit was:
It is currently 08 Sep 2010 06:57

Post new topic Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next

Heb jij een coyote?
Ja, ik ben een tevreden gebruiker 41%  41%  [ 13 ]
Neen, ik rij eigenlijk nooit te snel 6%  6%  [ 2 ]
Neen, toch duur dat abonnement 25%  25%  [ 8 ]
Ik overweeg de aankoop 28%  28%  [ 9 ]
Total votes : 32
Author Message
 Post subject: Mini coyote?
PostPosted: 09 Feb 2010 02:04 
Site Admin

Lotus: '92 Elan SE
Ik loop al een tijdje (al van voor nieuwjaar) te kijken om een Coyote te kopen tevens ook naar aanleiding van deze thread viewtopic.php?f=18&t=1030&start=10 wil ik wel es weten wie een Coyote heeft en hem gebruikt?

Volgens mij is dat toestel enkel interessant als veel mensen het toestel hebben en gebruiken. Maar als iedereen mijn attitude heeft komen we natuurlijk ook nergens.

Dus ... wie heeft er eentje?

Profile E-mail  

Post subject: Re: Mini coyote?
PostPosted: 09 Feb 2010 09:53 

Lotus: Elise Mk1
Zeeeeer tevreden gebruiker.

Hij geeft op een N-weg of autosnelweg aan hoeveel "verkenners" voor jouw rijden. Deze aantallen worden steeds groter. Bijvoorbeeld gisteren in Brussel vertrokken op de E40 richting Luik rond 16u. Coyote gaf aan dat er tussen Brussel en Luik 48 verkenners reden en de dichtbijzijnde was op 1 kilometer .... gas geven dus!

Voor mij werkt dit prima en heeft de investering al meermaals terugbetaald in mijn geval.

Ik heb het toestel nu ongeveer een jaar.

Doen Frederik!

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 10:00 

Lotus: Europa S +Morgan 4/4
@ Erwin... Vraagje... meschien stom vraagje.... stel nu ge rijd om 2 uur s'nachts naar huis van een vergadering...ge drukt het pedaaltje iets dieper in, want vrouwtje staat klaar met... taartenroller of iets anders.... er is geen mens meer te zien op de weg...... als er nu geen mens meer op de weg is sedert een bepaalde tijd en ge passeert een flitser... werkt dat (de coyote) dan ook nog ? Want ge hebt toch een geruime tijd geen waarschuwende voorgangers/verkenners meer voor u gehad ! Of is er hier een marge of iets dergelijks voor ingebouwd/voorzien ?

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 11:37 

Jouw Naam: Ivo
Lotus: Tiger Cat, Elan, A310V6
Er bestaat ook een systeem zonder dat toestel!
Het is via SMS en je moet gewoon opgeven waar je gaat rijden en sturen dan een SMS als er kontrole is. Iemand bij ons hier op het werk heeft dat en is er zeer tevreden van.

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 11:57 

Herman,

Stel je rijdt 's nachts.
Coyote gaat dan kijken hoeveel gebruikers tijdens het laatste half uur zijn langsgereden. Indien er niemand was, meldt hij dit met een dubbel signaal zodat je weet dat je voorzichting moet zijn.

Eenmaal een mobiele radar gemeld, blijft hij dit de volgende 3 uur aangeven aan alle gebruikers die langsrijden.

Alle vaste camera's worden sowieso aangegeven en worden dagelijks (en snel ge-updated). Vb : ik reed naar Massembre voor een weekendje en jawel ... een waalse vaste camera die niet gemeld was. Deze kan je apart melden, wat ik ook gedaan heb en de volgende dag als ik er terug voorbij reed, werd deze gemeld als nieuwe vaste camera.

Voor mij werkt dit systeem echt correct.

Anders moet je het gewoon kopen (149 €) en de eerste 4 maand abonnement zijn gratis. Ik weet eigelijk niet wat er gebeurt als je geen abonnement betaald. Ik was namelijk 1 maand te laat om het abonnement te verlengen en het ding bleef gewoon werken.

Ivo,
Als je bij elke flitser moet gaan stoppen om een smsje te versturen is ook niet echt handig en wordt ook wel duur + je hebt nooit de exacte locatie. Coyote zegt je op 10m nauwkeurig waar ze staan en .... zeer juist in de praktijk.

Ik blijf een fan!

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 12:03 

Lotus: Exige S
Heb de mijne ook al meer dan een jaar. 30.000 gebruikers in België zorgen ondertussen voor een goeie dekking.
Enig minpuntje is wanneer je op bv de Antwerpse ring rijdt, dat hij steevast alle camera's die zich onder de ring bevinden ook begint te melden.
In Frankrijk werkt hij pas echt fantastisch!

ik heb nu wel geen abo meer. Ik ben eigenlijk een brave chauffeur.

Wim

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 12:08 

Lotus: Europa S +Morgan 4/4
dus in feite...als ik het goed lees..als er géén verkenner tijdens de laatse 3 uur iets gemeld heeft, krijgt de gebruiker dan ook géén waarschuwing... t'is meschien wel ver gezocht...maar momenteel staan de lustige flitsers op alle mogelijke plaatsen...

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 12:20 

Inderdaad Herman, maar hij waarschuwt je als er geen verkenners zijn.
Er is geen enkel systeem waterdicht, maar met het groot aantal gebruikers, is dit wel ongeveer het beste wat leverbaar is.

Het enige echt feilloze systeem is een radardetector .... gezien de mogelijke boetes en inbeslagnames is dit voor mij het risico niet waard.

Ik probeer altijd mijn snelheid aan te passen zodat ze mijn rijbewijs niet kunnen intrekken (< 160 km/u effectief op autosnelweg).

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 12:26 
Site Admin

Lotus: '92 Elan SE
Herman wrote:
dus in feite...als ik het goed lees..als er géén verkenner tijdens de laatse 3 uur iets gemeld heeft, krijgt de gebruiker dan ook géén waarschuwing... t'is meschien wel ver gezocht...maar momenteel staan de lustige flitsers op alle mogelijke plaatsen...

Ja, tenzij het een vaste camera is ...

Hoemeer mensen de coyote gebruiken hoe beter het wordt, dus eigenlijk moeten we het allemaal kopen en gebruiken.

Ik moet misschien es rondbellen voor een groepsaankoop?
De prijs valt tegenwoordig mee vind ik, als je een bedrijf hebt kan je 21% recupereren dus komt het jaar abo op ~100€ / jaar.

Ik blijf het overwegen ...

Profile E-mail  

PostPosted: 09 Feb 2010 22:38 

Lotus: Exige MKII Cup 260
Ik ben er zeer tevreden van. Zo tevreden dat ik voor de Lotus een 2de toestel gekocht heb.

In een wagen met geïsoleerd glas werkt hij wel niet.

Profile E-mail  

Post new topic Reply to topic  [ 80 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Next