YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door Red Baron »

Alexander, Super foto's !!!

Frederik, nog een linkske met foto's: https://www.flickr.com/photos/terminato ... 932300394/
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door mindp0wer »

AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door Frederik »

mindp0wer schreef:Nog foto's:

http://wowtomotives.pixelgigant.com/?p=15339
Stond al in het eerste bericht opgelijst...
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door mindp0wer »

Ah oeps, niet gezien.
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door Frederik »

mindp0wer schreef:Ah oeps, niet gezien.
Beter twee keer dan geen keer :p

Maar ben wel altijd benieuwd naar nieuwe/andere fotoreeksen.
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door Red Baron »

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door Frederik »

merci Stijn! :)
Gebruikersavatar
Hugo
Berichten: 934
Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
Naam: Hugo
Auto: Europa Special
Locatie: Stabroek

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door Hugo »

nog een laat berichtje over YLD2014 ;)

omdat wij vrijdag 30 mei, de dag na YLD, vanuit Ieper met de camper en Lotje op de aanhanger, Frankrijk ingetrokken zijn voor een vakantietrip naar Normandië naar de D-Day landingsstranden, alwaar op 6 juni de 70 jarige herdenking was van de landing der geallieerde strijdkrachten in 1944 ter bevrijding van het Nazi-regime

het was daar zeer druk en heb daar niet de gelegenheid of de mogelijkheid gehad om een bericht te maken, weinig gelegenheid tot WiFi, ook het GSM netwerk lag geregeld plat :evil:

zijn sinds woensdag terug thuis en heb nu wel de gelegenheid om nog eens commentaar te geven op YLD :)

de organisatie was zoals gewoonlijk goed, en de rit was nog beter, zeer weinig slechte wegen, en ook een goede afwisseling van grote wegen en kleinere binnenbaantjes, ook de stops waren in orde, zeker die in Ooostende ;)

wat mij echter van YLD 2014 het meest zal bijblijven zijn de 2 onderstaande gebeurtenissen :o

- juist voor de eerste stop in de voormiddag ( Veurne) moest er volgens het raodboek op een rondpunt op de baan van Veurne naar Pervijze, linksaf worden geslagen, na 290 meter moest er links een klein weggentje ingereden worden om zo bij de eerste Aperostop te komen :)

we werden al een gehele tijd gevolgd door een Engelse rode Elan M100, die zoals zou blijken niet meevolgde in het roadboek :( , voor mij reed echter een landbouwtrekker, maar omdat er na 290 meter linksaf moest geslagen worden bleef ik daar achter, ik kon ook niet dadelijk het bewuste baantje links ontdekken, want was een smal baantje en aan weerszijde hoog gras, ik vertraagde nog meer en toen ik plots het baantje zag en er geen tegenliggers aankwamen begon ik met het afdraaimaneuver, toen ik plots piepende banden hoorde en links werd voorbij gestoken door de rode M100, gelukkig was het toch een goed chauffeur :o want hij week toch naar links uit om mijn Lotje te ontwijken en kon zijn auto nog net terug onder kontrole krijgen vooraleer hij de grasberm opging waar een betonpaal stond :o

die Engelsman is mij bij de Apero-stop komen opzoeken en heeft zich uitvoerig verontschuldigd voor zijn maneuver :o , s'avonds trouwens nog eens ;)

wat was er nu gebeurd, omdat hij het roadboek niet volgde en dus niet wist dat er links een baantje moest ingedraaid worden, snapte hij niet waarom ik die landbouwtrekker niet voorbij stak, er kwamen ook geen tegenliggers aan, in de verte waren nog een aantal Lotussen te zien die waarschijnlijk het bewuste baantje ook hadden gemist, hij ging er van uit dat wij de weg kwijt waren en hij wou mij snel voorbij steken om die Lotussen in de verte in te halen om die dan te volgen, hij stak mij toen voorbij net op het moment dat ik links begonnen was met afslaan, ik had hem ook niet verwacht omdat hij al zeker een kwartier mij mooi volgde en nooit aanstalten maakte om voorbij te steken, ik had hem trouwens ook niet gezien wegens kleine dode hoek in linker spiegel :o :o :o
enfin toch nog goed afgelopen

- in de namiddag nog een incident :shock:

op een smalle weg in een bos moest op een einde baan rechtsaf worden gereden, omdat ik geen zicht had links of rechts maakte ik mij klaar om even te stoppen op het T-kruispunt, opeens kwam met een redelijke snelheid links een vrouw op de fiets aangereden die rechtsaf wou slaan ( waar ik dus aankwam) zij wou echter haar bocht nogal ruim nemen, maar toen zij achter het hoekje kwam zag ze dat dat niet zou lukken omdat ik daar ook al bijna was, ik was al een 10-tal meter van de hoek en omdat ik niet snel meer reed stond ik wel direct stil, de vrouw remde ook uit alle macht en stond zo goed als stil op een 5 tal-meter voor de Lotus, ze was echter zo geschrokken dat ze niet snel genoeg kon afstappen en daarom toch nog op de Vlaamse grond terecht kwam, ze stond echter dadelijk terug recht, geholpen door de andere fietsers van haar groepje, heb nog even gewacht maar bleek toch niet zo erg ;) , en ben dan verder gereden, er stonden ook geen verkeersborden, zodat de voorrang van rechts er gelde, en vermits ik ten opzichte van haar van rechts kwam en zij mij feitelijk had moeten laten voorgaan :(

volgend jaar, bij leven en welzijn, toch weer van de partij :D :D :D
Gebruikersavatar
gvy
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
Naam: Geert
Auto: '80 Esprit S2.2

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door gvy »

Hugo,
Je kan misschien tegen volgend jaar je Lotus in een iets meer opvallende kleur spuiten, zodat de medeweggebruikers je beter opmerken. Veel veiliger :mrgreen:

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
Majoma
Berichten: 113
Lid geworden op: 24 mei 2012, 19:07
Naam: Joost
Auto: Elise S1
Locatie: Nederland

Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

Bericht door Majoma »

Hugo, compliment voor jouw geheugen; het werk van een professioneel driver.
Ik was even bang dat de avond van de 29e op 30e het enige was wat bijgebleven was ;)
don't grow up; it's a trap
Plaats reactie