Ik droom al van een Elise sinds 1995 en dat is meteen ongeveer de helft van mijn leven

Ik heb mijn Elise tweedehands gekocht bij (en nu ga ik me de toorn van het ganse forum op de hals halen

Vervolgens heb ik er één uitgekozen, met lichte schade aan de achterzijde, een hersteld rechterportier en rondom wat gebruiksschade. Er waren ook nog een aantal andere defecten (knipperlicht gescheurd, verwarmingsknop geblokkeerd, batterij defect, lekke band, hendel voor bevestiging van de softtop afgebroken, kleine koelvloeistoflekkage aan radiatorslang, enz). Door mijn inspectie weet ik echter heel zeker dat het chassis volledig intact is. Mijn exemplaar was voorzien van een onderhoudshistoriek met alle originele facturen van een Engelse Lotus-dealer. Ik heb de dealer daar ter plaatse opgebeld en de echtheid geverifieerd. Ik mocht voor het controleren trouwens gebruik maken van een hefbrug daar ter plaatse. Het principe bij Target is "what you see is what you get", men probeert je dus niet actief op te lichten, maar je moet zelf wel goed opletten

Het is een handelswijze die lang niet voor iedereen geschikt is en ze hebben daar ook geen klantgerichte houding, maar zeker als je een autotechnische achtergrond hebt en ter plaatse alles nuchter bekijkt, kan je er zeker een goede zaak doen.
Ik ben vervolgens gewoon diezelfde dag met de Elise huiswaarts gereden. Na aankoop heb ik van de medewerker van Target nog brandstof, koelvloeistof en wat olie gekregen en we hebben ook gebruik mogen maken van een compressor om de banden op te pompen. M.a.w. wij zijn correct behandeld, maar zonder franjes

Op dit moment staat de Elise bijna volledig gedemonteerd: front en rear clam uitgebouwd, portieren gedemonteerd, radiator uitgebouwd, heater unit gedemonteerd, zetels uitgebouwd enz. Ik ga de bodyparts allemaal herspuiten en de defecten die aanwezig waren bij aankoop ook definitief herstellen.