Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
als de km die Lotje op de aanhanger heeft meegereden in de reizen door Europa, mee moesten tellen, komen er ruw geschat nog een 25000 km bij
dit jaar al bijna 3000 km
dit jaar al bijna 3000 km
- PascalM
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
- Naam: Pascal
- Auto: Elise S MY2015
- Locatie: Oostende
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
En iedere ochtend begint met een Lotus vlaggegroet
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Hugo bij de Quick
Aangepast "by me", de originele was wit.
Aangepast "by me", de originele was wit.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
op onze vakanties mag Lotje altijd mee
kunnen we ons altijd verplaatsen en de streek bezichtigen en enkele interessante weggentjes afrijden, zoek ook altijd of we terplaatse of onderweg aan een evenement kunnen meedoen of een plaats bezoeken die iets met de geschiedenis van autosport te maken heeft of gehad, dat is elk jaar al goed gelukt , maar voor dit jaar heb ik toch iets heel goed gevonden en in een mooie streek
in het Centraal Massief ligt het circuit van Charade, dicht bij Clermont Ferrand, dit circuit is gebouwd rond een oude uitgedoofde vulkaan en is in 1958 in gebruik genomen, origineel was dat 8055 meter lang met 51 bochten, het werd de kleine Nurnburgring genoemd, in 1988 werd het oude circuit afgedankt, was nog gedeeltelijk openbare weg en een kleiner permanent circuit gebouwd
op de luchtfoto hieronder kan je het oude circuit nog goed onderscheiden ( midden/bovenaan, links onder is het nieuwe circuit zichtbaar, dat wel een stuk van het oude circuit omvat, links zie je een rondpunt langs waar je beide kan bereiken, je kan het ook gebruiken om het oude gedeelte af te rijden het circuit was wel 8055 m lang maar had veel bochten, het langste rechte stuk was net geen 600 meter lang, vangrails waren er nog niet in die tijd, er waren wel overal aarden wallen aangebracht, de eerste race vond plaats in 1958, maar daarover later meer
op het circuit van Charade heeft ook 4 Franse Grand Prix gekend, 1965,1969,1970 en 1972, tweemaal won een Lotus, Jim Clark in 1965 en in 1970 was dat Jochen Rindt die allebei in dat jaar ook wereldkampioen werden
Jim Clark op Charade in 1965
Jochen Rindt op Charade op dezelfde plaats wel 5 jaar later in 1970
let ook op de aarden wallen en op de evolutie van de Formule 1 in 5 jaar
nog foto van Colin Chapman ( met bord onder de arm) aan de pits in Charade
Jim Clark zou in 1968 dodelijk verongelukken in een Lotus op Hockenheim
Jochen Rindt zou hetzelfde doen 2 maanden na zijn zege op Charade in Monza, hij had al wel zoveel punten voorsprong in de stand voor het wereldkampioenschap dat hij niet meer bijgehaald kon worden, Jacky Ickx zou in de kampioenschap tweede worden met Ferrari, het verhaal gaat wel dat Jacky in de laatse F1 race van dat seizoen gezorgd heeft dat hij daar niet genoeg punten scoorde om Jochen toch te onttronen
Jochen Rindt
sommige F1 piloten klaagden wel dat ze door de vele bochten wagenziek werden en hun zicht wazig werd, ook kwamen er altijd veel lekke banden voor omdat sommige bochten een beetje werden afgesneden en er veel stenen op de baan kwamen, deze stenen waren van vulkanische oorsprong en scherp genoeg om een band lek te maken, ook kregen sommige piloten stenen in het gezicht of helm
in 1972 viel daarom ook het doek over de Grand Prix races, de piloten wilden daar niet meer rijden, ook omdat in dat jaar Helmut Marko een steen in het linker oog kreeg, opgeworpen door de Lotus van Emmerson Fittipaldi
voor Helmut Marko was dit het einde van zijn race-carrière, de meeste zullen Helmut Marko nu wel kennen als de manager en teambaas van Red Bull F1 ( Ricciardo en Max Verstappen)
kunnen we ons altijd verplaatsen en de streek bezichtigen en enkele interessante weggentjes afrijden, zoek ook altijd of we terplaatse of onderweg aan een evenement kunnen meedoen of een plaats bezoeken die iets met de geschiedenis van autosport te maken heeft of gehad, dat is elk jaar al goed gelukt , maar voor dit jaar heb ik toch iets heel goed gevonden en in een mooie streek
in het Centraal Massief ligt het circuit van Charade, dicht bij Clermont Ferrand, dit circuit is gebouwd rond een oude uitgedoofde vulkaan en is in 1958 in gebruik genomen, origineel was dat 8055 meter lang met 51 bochten, het werd de kleine Nurnburgring genoemd, in 1988 werd het oude circuit afgedankt, was nog gedeeltelijk openbare weg en een kleiner permanent circuit gebouwd
op de luchtfoto hieronder kan je het oude circuit nog goed onderscheiden ( midden/bovenaan, links onder is het nieuwe circuit zichtbaar, dat wel een stuk van het oude circuit omvat, links zie je een rondpunt langs waar je beide kan bereiken, je kan het ook gebruiken om het oude gedeelte af te rijden het circuit was wel 8055 m lang maar had veel bochten, het langste rechte stuk was net geen 600 meter lang, vangrails waren er nog niet in die tijd, er waren wel overal aarden wallen aangebracht, de eerste race vond plaats in 1958, maar daarover later meer
op het circuit van Charade heeft ook 4 Franse Grand Prix gekend, 1965,1969,1970 en 1972, tweemaal won een Lotus, Jim Clark in 1965 en in 1970 was dat Jochen Rindt die allebei in dat jaar ook wereldkampioen werden
Jim Clark op Charade in 1965
Jochen Rindt op Charade op dezelfde plaats wel 5 jaar later in 1970
let ook op de aarden wallen en op de evolutie van de Formule 1 in 5 jaar
nog foto van Colin Chapman ( met bord onder de arm) aan de pits in Charade
Jim Clark zou in 1968 dodelijk verongelukken in een Lotus op Hockenheim
Jochen Rindt zou hetzelfde doen 2 maanden na zijn zege op Charade in Monza, hij had al wel zoveel punten voorsprong in de stand voor het wereldkampioenschap dat hij niet meer bijgehaald kon worden, Jacky Ickx zou in de kampioenschap tweede worden met Ferrari, het verhaal gaat wel dat Jacky in de laatse F1 race van dat seizoen gezorgd heeft dat hij daar niet genoeg punten scoorde om Jochen toch te onttronen
Jochen Rindt
sommige F1 piloten klaagden wel dat ze door de vele bochten wagenziek werden en hun zicht wazig werd, ook kwamen er altijd veel lekke banden voor omdat sommige bochten een beetje werden afgesneden en er veel stenen op de baan kwamen, deze stenen waren van vulkanische oorsprong en scherp genoeg om een band lek te maken, ook kregen sommige piloten stenen in het gezicht of helm
in 1972 viel daarom ook het doek over de Grand Prix races, de piloten wilden daar niet meer rijden, ook omdat in dat jaar Helmut Marko een steen in het linker oog kreeg, opgeworpen door de Lotus van Emmerson Fittipaldi
voor Helmut Marko was dit het einde van zijn race-carrière, de meeste zullen Helmut Marko nu wel kennen als de manager en teambaas van Red Bull F1 ( Ricciardo en Max Verstappen)
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
er is ook nog een reden waarom ik eens in Charade wil passeren en het oude deel van het circuit afrijden
dewelke dat is, is hieronder een beetje omschreven
het circuit werd 1958 geopend en de allereerste race was een 3 uurs-race voor Sport en GT wagens, ze telde wel niet voor een officieel kampioenschap
er waren echter toch interessante wagens en piloten aan de start, waaronder een 10-tal Ferrari's 250 GT, waaronder de Belgen Wiily Mairesse en Olivier Gendebien, die enekele maanden daarvoor nog winnaar was van de 24 uren van Le Mans, ook de Franse chouchou Maurice Tringtingnant, bijgnaamd Petoulet, stond met een Ferrari aan de start, in de kleinere klassen waren ook 4 Lotus Eleven ingeschreven
de Ferrari's waren natuurlijk favoriet en bezetten ook de eerste negen startplaatsen op de grid, maar tijdens de training was al gebleken dat de Ferrari's moeite hadden om hun vele PK op de weg te brengen, ook het redelijk zware gewicht belaste de banden in de vele bochten op het nog gladde en nieuwe asfalt
foto van de start met de Ferrari's op kop
wie uiteindelijk de winnaar wordt moet u zelf maar bekijken in onderstaand filmpje van 16 minuten, begin wel even traag, is wel in het Frans, maar als u dat niet zo goed verstaan, kijk dan toch maar en let dan maar op de lichtgroene Lotus Eleven van Innes Ireland, op papier is de Eleven ( 4 cilinder 1100 cc) toch geen partij voor een Ferrari 250 GT ( 3000 cc 12 cilinder)
veel kijkplezier
dewelke dat is, is hieronder een beetje omschreven
het circuit werd 1958 geopend en de allereerste race was een 3 uurs-race voor Sport en GT wagens, ze telde wel niet voor een officieel kampioenschap
er waren echter toch interessante wagens en piloten aan de start, waaronder een 10-tal Ferrari's 250 GT, waaronder de Belgen Wiily Mairesse en Olivier Gendebien, die enekele maanden daarvoor nog winnaar was van de 24 uren van Le Mans, ook de Franse chouchou Maurice Tringtingnant, bijgnaamd Petoulet, stond met een Ferrari aan de start, in de kleinere klassen waren ook 4 Lotus Eleven ingeschreven
de Ferrari's waren natuurlijk favoriet en bezetten ook de eerste negen startplaatsen op de grid, maar tijdens de training was al gebleken dat de Ferrari's moeite hadden om hun vele PK op de weg te brengen, ook het redelijk zware gewicht belaste de banden in de vele bochten op het nog gladde en nieuwe asfalt
foto van de start met de Ferrari's op kop
wie uiteindelijk de winnaar wordt moet u zelf maar bekijken in onderstaand filmpje van 16 minuten, begin wel even traag, is wel in het Frans, maar als u dat niet zo goed verstaan, kijk dan toch maar en let dan maar op de lichtgroene Lotus Eleven van Innes Ireland, op papier is de Eleven ( 4 cilinder 1100 cc) toch geen partij voor een Ferrari 250 GT ( 3000 cc 12 cilinder)
veel kijkplezier
Laatst gewijzigd door Frederik op 02 jun 2016, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filmpje zichtbaar gemaakt
Reden: filmpje zichtbaar gemaakt
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
hier dan het filmpje van de zege van Jochen Rindt in zijn Lotus in 1970, het circuit van Charade is dan al veel veranderd, Colin Chapman komt op het einde ook in beeld
Laatst gewijzigd door Frederik op 02 jun 2016, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: filmpje zichtbaar gemaakt :)
Reden: filmpje zichtbaar gemaakt :)
- PascalM
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 02 aug 2013, 12:33
- Naam: Pascal
- Auto: Elise S MY2015
- Locatie: Oostende
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Weerom een interessant verhaal Hugo.
Al die leuke plekjes die jij zo bezoekt, al eens gedacht om die te verzamelen tot 1 bundel? Zou een toffe referentie & vakantie inspiratiebron zijn. Ik wil alvast een exemplaar
Jochen Rindt
Een ongeval tijdens de kwalificatiesessie werd hem fataal. Spijtig, want dat had het begin van zijn kampioensjaren kunnen inluiden. Immers, met Monza besloot Team Lotus om geen 49's meer aan de start te brengen, maar wel de nieuwe en succesvolle 72's. Ongetwijfeld had Jochen nog meer titels na 1970 kunnen binnen rijven.
Het ongeval van Jochen
Bij de introductie in Monza miste de nieuwe 72 topsnelheid en was 1'10 trager dan Jacky Ickx in zijn Ferrari. Om de topsnelheid te verhogen waren er 2 opties. De vleugels zo plat mogelijk of gewoon demonteren. Colin Chapman oordeelde ze te demonteren, met een toch wel onstabiele wagen tot gevolg.
Tijdens de zaterdag kwalificatiesesie was de topsnelheid hoger (+25km/h) maar kende helaas een fatale afloop. Het Italiaanse strafhof beschuldigde Colin van doodslag en hierdoor zou Team Lotus in 1971 niet aan de start van de Italiaanse GP verschijnen. Wel een zekere World Wide Racing team met 56B's (zie post Type 56B).
Al die leuke plekjes die jij zo bezoekt, al eens gedacht om die te verzamelen tot 1 bundel? Zou een toffe referentie & vakantie inspiratiebron zijn. Ik wil alvast een exemplaar
Jochen Rindt
Een ongeval tijdens de kwalificatiesessie werd hem fataal. Spijtig, want dat had het begin van zijn kampioensjaren kunnen inluiden. Immers, met Monza besloot Team Lotus om geen 49's meer aan de start te brengen, maar wel de nieuwe en succesvolle 72's. Ongetwijfeld had Jochen nog meer titels na 1970 kunnen binnen rijven.
Het ongeval van Jochen
Bij de introductie in Monza miste de nieuwe 72 topsnelheid en was 1'10 trager dan Jacky Ickx in zijn Ferrari. Om de topsnelheid te verhogen waren er 2 opties. De vleugels zo plat mogelijk of gewoon demonteren. Colin Chapman oordeelde ze te demonteren, met een toch wel onstabiele wagen tot gevolg.
Tijdens de zaterdag kwalificatiesesie was de topsnelheid hoger (+25km/h) maar kende helaas een fatale afloop. Het Italiaanse strafhof beschuldigde Colin van doodslag en hierdoor zou Team Lotus in 1971 niet aan de start van de Italiaanse GP verschijnen. Wel een zekere World Wide Racing team met 56B's (zie post Type 56B).
De Lotus Drivers Meeting is een eenvoudige manier om andere Lotus gepassioneerden te ontmoeten. De meeting gaat maandelijks door op zaterdag en dit van 16u tot 18u. Ontmoetingsplaats: Lotus Verhiest in Oostende.
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
Voor meer info: Lotus Drivers Meeting Belgium
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
gisteren meegereden met Lotje aan Lotus on Tour in Lommel Limburg, was leuke rit
deelname heeft wel enkele dagen ( tot zaterdagmorgen) aan een zijden draadje gehangen, want een 10tal dagen geleden kreeg Lotje last van hoestbuien en stotteren , werd niet vanzelf beter, er moest actie komen
oorzaak kon ik niet direct vinden, ontsteking nagekeken, ontstekingstijdstip wat vroeger of later gaf geen verbetering, andere bougies ook niet, maar hoe meer gas ik gaf hoe beter het ging, maar spijtig genoeg mag ik van de overheid niet dikwijls volle gas geven, dus oorzaak waarschijnlijk in de carburatie, omdat het voornamelijk bij weinig gasgeven was, bij stationaire sproeiers of progressie kanalen ?, van beide carburateurs vlotterniveau wat veranderd, geen merkbare verbetering
een ander mogelijk was dat er nog resten van bluspoeder dat gebruikt werd om dat brandje in Abbeville te blussen in de carburateurs is terecht gekomen en enkele sproeiers langzaam dichtslibden, dus een radicale oplossing drong zicht op , alles uit elkaar en reinigen
was al wel gebeurd maar niet zo grondig
dus de twee ( dubbele ) carburateurs eraf en één voor één volledig gedemonteerd en gereinigd en alle sproeiers doorgeblazen, er kwam idd een plakkerige witte substantie uit hier en daar, bluspoeder? of een soort gom dat in benzine zou zitten en na een lange stilstand terug vrijkomt ( ontleed) zou ook kunnen
in elk geval naar de gedane werkzaamheden, alles terug gemonteerd en Lotje was gelukkig ineens weer kerngezond
was wel een heel puzzelwerkje want elke Weber carburateur van mijn Type 40DCOE bevat 86!!! verschillende onderdelen, en heb ze allemaal in handen gehad en dat zag er dan zo uit
[attachment=0]web20001.jpg[/attachment]
deelname heeft wel enkele dagen ( tot zaterdagmorgen) aan een zijden draadje gehangen, want een 10tal dagen geleden kreeg Lotje last van hoestbuien en stotteren , werd niet vanzelf beter, er moest actie komen
oorzaak kon ik niet direct vinden, ontsteking nagekeken, ontstekingstijdstip wat vroeger of later gaf geen verbetering, andere bougies ook niet, maar hoe meer gas ik gaf hoe beter het ging, maar spijtig genoeg mag ik van de overheid niet dikwijls volle gas geven, dus oorzaak waarschijnlijk in de carburatie, omdat het voornamelijk bij weinig gasgeven was, bij stationaire sproeiers of progressie kanalen ?, van beide carburateurs vlotterniveau wat veranderd, geen merkbare verbetering
een ander mogelijk was dat er nog resten van bluspoeder dat gebruikt werd om dat brandje in Abbeville te blussen in de carburateurs is terecht gekomen en enkele sproeiers langzaam dichtslibden, dus een radicale oplossing drong zicht op , alles uit elkaar en reinigen
was al wel gebeurd maar niet zo grondig
dus de twee ( dubbele ) carburateurs eraf en één voor één volledig gedemonteerd en gereinigd en alle sproeiers doorgeblazen, er kwam idd een plakkerige witte substantie uit hier en daar, bluspoeder? of een soort gom dat in benzine zou zitten en na een lange stilstand terug vrijkomt ( ontleed) zou ook kunnen
in elk geval naar de gedane werkzaamheden, alles terug gemonteerd en Lotje was gelukkig ineens weer kerngezond
was wel een heel puzzelwerkje want elke Weber carburateur van mijn Type 40DCOE bevat 86!!! verschillende onderdelen, en heb ze allemaal in handen gehad en dat zag er dan zo uit
[attachment=0]web20001.jpg[/attachment]
- Bijlagen
-
- web20001.jpg (753.68 KiB) 6462 keer bekeken
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
vrijdag vorige week terug van een 14 daagse vakantie in Frankrijk, omgeving Lac de Annecy, van waaruit we toch enkele mooie tochtjes hebben gedaan met Lotje, en gewoonlijk in gezelschap van nog een ander Lotus
Annecy ligt aan het begin van de hoge Alpen, en vandaar uit ook enkele bergpassen (cols) gedaan, die ook gekend zijn van de Tour de France
zoals
- Col de Forclaz, zelfs 2 maal
- Col de Aravis
- Col de Cormet de Roseland - en op Madeleine hebben we ook gezeten, op hare col toch
maar is nog niet gedaan, vertrekken dit weekend terug naar Frankrijk voor een 2 tal weken als het weer aannemelijk blijft doel is de Provence, en namelijk de reus daarvan, de Ventoux, heb een 20tal jaar geleden toen die hype van de Ventoux beklimming nog niet was, die beklimming al gedaan met de fiets, maar daar waag ik mij niet meer aan, nu gaan we die met Lotje doen
er staat nog wel wat op het programma oa ook een bezoek aan het Little Lotus Museum van Marc Hogenkamp in zijn restaurant, B&B, "VolantGourmands " in de Luberon, want dat is daar niet zo ver van vandaan
ook zouden op zaterdag een 15 Lotussen van Lotus Club France op die dag een rondrit doen, vertrekkende vanuit Cavaillon, en aankomen bij Marc, ga daar die dag dan ook nog wel eens langs, een paar nieuwe mensen leren kennen
deelname aan 'Lotus Summerend' en 'Brabant Lotus tour' vallen daardoor spijtig genoeg dit jaar in het water, het daarvoor voorziene budget op mijn begroting zal gebruikt worden om diesel te kopen voor de camper die Lotje mag trekken
Annecy ligt aan het begin van de hoge Alpen, en vandaar uit ook enkele bergpassen (cols) gedaan, die ook gekend zijn van de Tour de France
zoals
- Col de Forclaz, zelfs 2 maal
- Col de Aravis
- Col de Cormet de Roseland - en op Madeleine hebben we ook gezeten, op hare col toch
maar is nog niet gedaan, vertrekken dit weekend terug naar Frankrijk voor een 2 tal weken als het weer aannemelijk blijft doel is de Provence, en namelijk de reus daarvan, de Ventoux, heb een 20tal jaar geleden toen die hype van de Ventoux beklimming nog niet was, die beklimming al gedaan met de fiets, maar daar waag ik mij niet meer aan, nu gaan we die met Lotje doen
er staat nog wel wat op het programma oa ook een bezoek aan het Little Lotus Museum van Marc Hogenkamp in zijn restaurant, B&B, "VolantGourmands " in de Luberon, want dat is daar niet zo ver van vandaan
ook zouden op zaterdag een 15 Lotussen van Lotus Club France op die dag een rondrit doen, vertrekkende vanuit Cavaillon, en aankomen bij Marc, ga daar die dag dan ook nog wel eens langs, een paar nieuwe mensen leren kennen
deelname aan 'Lotus Summerend' en 'Brabant Lotus tour' vallen daardoor spijtig genoeg dit jaar in het water, het daarvoor voorziene budget op mijn begroting zal gebruikt worden om diesel te kopen voor de camper die Lotje mag trekken
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11312
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Hugo - (oldtimer) Lotus Europa Special
Mooi verslag van een naar ziens leuke 14d vakantie en genieten van de Lotus.Hugo schreef:- knip -
er staat nog wel wat op het programma oa ook een bezoek aan het Little Lotus Museum van Marc Hogenkamp in zijn restaurant, B&B, "VolantGourmands " in de Luberon, want dat is daar niet zo ver van vandaan
ook zouden op zaterdag een 15 Lotussen van Lotus Club France op die dag een rondrit doen, vertrekkende vanuit Cavaillon, en aankomen bij Marc, ga daar die dag dan ook nog wel eens langs, een paar nieuwe mensen leren kennen
Zal niet alleen voor jou in het water vallen Hugo, ze voorspellen regen.Hugo schreef:deelname aan 'Lotus Summerend' en 'Brabant Lotus tour' vallen daardoor spijtig genoeg dit jaar in het water, het daarvoor voorziene budget op mijn begroting zal gebruikt worden om diesel te kopen voor de camper die Lotje mag trekken
Gelukkig zijn het brede wegen en valt het dan om te rijden enigzins nog mee.
Vergeet niet nu en dan een Belgisch Lotusritje mee te doen hé, straks herkennen we u niet meer
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic