toere leert het merk Lotus kennen

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
toere
Naam: Franky
Auto: E92 M3/ Mini JCW

Re: toere leert het merk Lotus kennen

Bericht door toere »

Vraagje ,

Daarstraks heb ik het oliepeil van de Lotus gecontroleerd en dit staat zeer laag :oops:
Wel is het niet gemakkelijk om juist te controleren heb ik de indruk ...
Welke olie best bij doen , of toch maar naar Verhiest gaan daarvoor?
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Je wagen stond toch mooi vlak toen je peilde?
Het beste is altijd om na te kijken welke olie nu in je auto zit en dezelfde olie er bij te kappen. Kan je niet vinden welke het is, dan contacteer je best Thierry even, hij weet welke olie hij gebruikt. Als het peil te weinig is vermijd je best dat je er mee rijdt en ga best (in een tankstation?) een busje bij kopen.
Onthoud dat er tussen max en min peil, er maximum een liter verschil is, peil dus zeker nog eens na minder dan helft van een liter bij te kappen.
Maar nogmaals je auto moet echt zo vlak mogelijk staan en je stok maximaal induwen!
toere

Bericht door toere »

Exploded schreef:Je wagen stond toch mooi vlak toen je peilde?
Het beste is altijd om na te kijken welke olie nu in je auto zit en dezelfde olie er bij te kappen. Kan je niet vinden welke het is, dan contacteer je best Thierry even, hij weet welke olie hij gebruikt. Als het peil te weinig is vermijd je best dat je er mee rijdt en ga best (in een tankstation?) een busje bij kopen.
Onthoud dat er tussen max en min peil, er maximum een liter verschil is, peil dus zeker nog eens na minder dan helft van een liter bij te kappen.
Maar nogmaals je auto moet echt zo vlak mogelijk staan en je stok maximaal induwen!

Hallo :)

Yep auto stond mooi vlak en al een halve dag stil .
Maar 1 Liter verschil tussen maximum en minimum?
Hoeveel Liter kan daar maar in ?
bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

toere schreef:
Exploded schreef:Je wagen stond toch mooi vlak toen je peilde?

Hallo :)

Yep auto stond mooi vlak en al een halve dag stil .
Maar 1 Liter verschil tussen maximum en minimum?
Hoeveel Liter kan daar maar in ?
je moet je oliepeil altijd nakijken met volledig warme motor! dan, na stilleggen ca. 5 min wachten (op een plat vlak cfrt. Exploded) je peil checken (na 5 min. kan de olie teruglopen vanuit het carter).
Thierry gebruikt Castrol TWS (als alles goed is). Best navragen of hij dit gebruikt heeft en met hetzelfde navullen.
1l Verschil tussen max en min is normaal imho, staat waarsch. ook vermeld in de handleiding van de wagen (now there's an idea).
Obviously, youre not a golfer
toere

Bericht door toere »

Vrijdagavond heeft iemand mij gespot in Heule van het Lotusforum , maar ik weet niet wie :oops:
toere

Bericht door toere »

Gisteren heb ik dus op het laatste nippertje beslist om het Vlastreffen mee te rijden ( voor deze die dit niet kennen : is een moto-treffen :) )
Aangezien ik meer dan 20 j met de moto heb gereden en veel treffens heb gedaan leek het me wel wat om dit mee te doen met de Lotus omdat het toch wel altijd mooie baantjes zijn die ze uitzoeken ;
Omdat ik niet wist hoe de moto-rijders gingen reageren op deze appelsien die ook constant dezelfde weg opging zoals hun en ik niemand wou kwaad maken,heb ik me in het begin zoveel mogelijk rechts gehouden zodat ze me gemakkelijk konden oversteken , maar ik kreeg zoveel thumbs ups van de bikers dat ik me meer en meer begon te amuseren dus het gas erop en de minder rappe bikers oversteken was van dan af het enige wat ik nog wou doen ; korte bochten is iets gemakkelijker te nemen met een Lotus dan met een moto en zo kon ik elke keer wat meters winnen als we opnieuw een bocht uitkwamen .... 't was zalig en ik amuseerde me gelijk zot !!!
Op de stopplaatsen kwamen er altijd redelijk wat bikers de appelsien bewonderend bekijken , ik voelde me alleszins niet ongewenst meer :)

Enkele foto's bij het einde van het treffen genomen door een vriend van een vriend die aan mijn vriend deze morgen had verteld dat hij foto's had van het vlastreffen en dat er zelfs een prachtige :mrgreen: oranje Lotus meereed en mijne vriend legde direkt de link met mij :)
Was tof en voor herhaling vatbaar .
Bijlagen
DSC_2067.JPG
toere

Bericht door toere »

DSC_2068.JPG
Bijlagen
DSC_2069.JPG
bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

super :D

tot mijn grote verbazing krijg ik nu en dan ook een thumbs up van bikers.. leuk!
Obviously, youre not a golfer
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Hier ook regelmatig die Thumb ups !
toere

Bericht door toere »

Vorig weekend heb ik dus deelgenomen aan een Gart-trackday op het circuit van Ecuyers ( waar Jokke ook was )
Aangezien ik niks van circuit ervaring heb was het rustig rijden geblazen want ik heb niet veel zin om mijn Lotus in de prak te rijden :oops:
Pacecar rondjes 's morgens vielen al direkt wat tegen omdat ik in de eerste bocht bijna rond stond en ik dus wat schrik had voor de volgende ronde's :oops:
Toch gaf ik de moed niet op en heb ik de hele voormiddag redelijk veel gereden en tegen 's middags ging dit al veel beter maar was ik toch nog altijd 1 van de traagste daar :oops:
( de rest van het deelnemersveld had wel al wat circuit ervaring )
In de namiddag is er dan iemand meegeweest met wat ervaring en die heeft me duidelijk getoond hoe ik mijn lijnen kon verbeteren en op wat ik meer moest letten , en dit heeft zijn vruchten afgeworpen want iedere ronde die ik toen deed ging het vlotter en vlotter .
Zeer goed geamuseerd en zeker voor herhaling vatbaar , next time ben ik zeker dat het nog veel beter gaat zijn ...
Wel zal ik nooit kunnen rijden zoals de Jokke ( hoeft ook niet ) want die vliegt nogal over het circuit zunne :shock:

Enkele foto's ...

DSC02446.JPG
Bijlagen
DSC02444.JPG
Plaats reactie