Arjan - Elise S1

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan916
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2016, 12:17
Naam: Arjan
Auto: Lotus Elise S1
Contacteer:

Arjan - Elise S1

Bericht door arjan916 »

Allereerst een welgemeende en enthousiaste reactie op deze plaats voor dit forum.

Nadat ik enkele jaren geleden besloten had dat een petrolhead als ik over meer dan 1 auto mag beschikken ben ik op zoek gegaan. De eerste focus was het aanvullen van de spaarpot en tussendoor volop dagdromen wat het moest gaan worden. Enkele dromen later realiseerde ik me dat een Lotus me hoogstwaarschijnlijk wel zou bevallen. Wat criteria die ik mezelf had opgelegd waren, bij voorkeur een jaren '90 auto, blauw, puur, geschikt voor 1.90m rijder, etc, etc, etc. --> de zoektocht naar een Elise kon beginnen.
Zonder er ooit een meter in gereden te hebben werd me bij het lezen van gebruikservaringen en reviews duidelijk dat het een S1 moest worden.
Vervolgeisen; originele LHD S1, Azure blauw, geen (groot) schadeverleden, en bij voorkeur zwart leder stoelen en niet al te veel kilometers.
Na een tijdje zoeken popte er diverse kandidaten op waaronder een exemplaar bij FKM / Antwerpen. Afspraak gemaakt en de eerste aanblik was OK, op enkele details na, nog hetzelfde bezoek besloten dat ie het moest worden en niet veel later de aankoop opgehaald.
In tussenliggende periode de details die me niet aanstonden veranderd; het rode stuur vervangen door zwart, de Rimstock wielen vervangen door AWI en lampcovers toegevoegd, uitvoerig polijsten van lakwerk, met onderstaand resultaat als gevolg.
Al met al staat er nu een auto waar ik tevreden mee ben en de ritjes die ik ermee rij een grijns opleveren.
Wat er nog op de planning staat?
Een oplossing realiseren voor een custom-made rek om de racefiets mee te nemen en zo een Europese roadtrip te gaan maken, en vooral genieten.

Wat meer info en foto's van fiets en auto(sport) evenementen kun je vinden op mijn persoonlijke pagina:
http://www.arjan916.nl/

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HiRez
Berichten: 148
Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
Naam: Derrick
Auto: Elise 111R met SC
Locatie: Zuidelijk Nederland

Re: Nieuwe voorstelling

Bericht door HiRez »

Prachtige wagen die ik inderdaad bij FKM heb mogen aanschouwen. Dit is ook de Elise waarop ik verliefd ben geworden jaren geleden in precies die kleur.
Zelf afgelopen zomer knoop doorgehakt op een S2 in een gelijksoortig blauw.

Veel veilige en plezierige kilometers!
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Nieuwe voorstelling

Bericht door X-ian »

welkom. Veel kms rijplezier gewenst met die mooie S1. :-)
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: Arjan - Elise S1

Bericht door mindp0wer »

Had je Elise al gezien op facebook Elise S1 Community.
Mooie Elise, veel plezier er mee :!:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: Arjan - Elise S1

Bericht door Yves »

Welkom met een prachtige wagen.
Gebruikersavatar
arjan916
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2016, 12:17
Naam: Arjan
Auto: Lotus Elise S1
Contacteer:

Re: Arjan - Elise S1

Bericht door arjan916 »

Dank voor het welkom.

Nu ik de plaatjes van m'n auto zie dan valt me op dat de knipperlichten wat uit de toon vallen. Dat maar eens veranderen, of voorzijde voorzien van oranje knippers en zijkant zo houden, of voorkant zo houden en zijkant 'smoked' maken. Beide eens uitproberen en zien wat me het meest aanstaat.
Gebruikersavatar
keesv
Berichten: 205
Lid geworden op: 31 mei 2010, 15:22
Naam: Kees
Auto: Elise S1 S2

Re: Arjan - Elise S1

Bericht door keesv »

foto 1.JPG
foto 1.JPG (508.99 KiB) 7758 keer bekeken
6 spaaks velgjes en een bescheiden spoilertje ?
:roll:

veel plezier in ieder geval
Gebruikersavatar
Jan_Blom
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2015, 12:00
Auto: Lotus Elise S1 (1998)

Re: Arjan - Elise S1

Bericht door Jan_Blom »

Welkom en erg mooi toch ook hoor, een S1 in blauw. De 6-spaaks 111S velgen geven i.m.o. inderdaad net dat extra, ook zonder spoiler :-). Mijn 'gewone' S1 heeft ze ook en daarbij met GAZ shocks 2 cm verlaagd ... echt een nog fraaier plaatje! Maar ook nu is ze prachtig!
Gebruikersavatar
arjan916
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2016, 12:17
Naam: Arjan
Auto: Lotus Elise S1
Contacteer:

Re: Arjan - Elise S1

Bericht door arjan916 »

Ieder zijn keuze, maar ik heb heel bewust gezocht naar een S1 zonder spoiler en gekozen voor de AWI wielen.
Niet dat andere combinaties niet mooi kunnen zijn hoor, maar ik wil er liefst eentje die is zoals ie oorspronkelijk op de markt kwam, lekker basic.
En overweeg ook om er daarom MMC remmen onder te doen, lager onafgeveerd gewicht. En het mindere remgedrag bij nat neem ik voor lief, want dan rij ik er toch niet mee ;)
Plaats reactie