Op zoek naar een nieuwe driverscar

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
bleet
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2014, 13:39
Auto: nog geen

Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door bleet »

Hallo allemaal,

Ik ben Michael, 40j geworden dit jaar en woonachtig in Bertem met men vriendin en dochtertje van 5j.
Eén van mijn laatste auto's een Evo9 geweest, na 5,5j verkocht omdat ik het wel gehad had en toen wou ik eens iets anders...
Op aanraden van een vriend, die ook al veel lof had gehoord over een ...Clio RS
Komaan zeg , toch gene Clio RS ....zo een koekendoos !!
Dat flitste er door mijn hoofd .Met veel moeite mijn vooroordelen opzij geschoven en beslist een open houding aannemen en gewoon eens te gaan testrijden met eentje dat te koop stond op wel 3min rijden van bij mij
Geen cup uitvoering, maar wel met KTR-racing uitlaat .
Dju, wat een winkelkarretje toch was mijn eerste gedacht als ik em zag staan.Instappen dan maar !
Hallelujah, wat dat ding aan power ontbreekt,maakt het ruimschoots goed met fun !
Ik heb echt zitten hardop lachen in de auto van plezier !


Het chassis kan je voelen, de beleving zo intens, de besturing zo direct, het in toeren jagen zo verslavend.
Waardat je met een turbo pkmonster (400pk Evo) op de openbare weg in een paar seconden je al aan rijbewijsverslindende snelheden zit en je turbofun in een paar tellen weg is, daar kan je met dit atmosferisch beultje blijven doorsleuren. Vitesse veranderen en weer naar de climax toewerken .
De fun duurt langer.
De motor is aangenamer om in toeren te jagen dan de Evo, die leek je altijd wel pijn te doen .
Waar de evo kreunend naar de redline ging, plaatst deze kleine pitbull het mes tussen zijn tanden.
Wat maar een gevoel is, want zo een Mitsu blok kan heel wat hebben !
Versnellingen zijn zo soepel...als boter roer je je door de verzetten heen.
Ja, Renaultsport maakt toch voor dat geld fijne out-of-the-box trackready karretjes moet ik toegeven. Ondanks dan godslasterend FWD te zijn. :)

Paar weken geleden is de Clio RS de deur uitgegaan, omdat ik die ook voor trackday wel eens gebruikte en daar komt ie toch wat tekort qua vermogen.En op circuit komt ook dat FWD nasmaakje naar boven hé.
In juni mij een Subaru Impreza STI 08 bijgekocht, omdat dat altijd wel een auto was die mijn ogen uitstak :) We zijn bijna 4 maand verder en ik merk dat ik die niet uithaal voor bv naart werk of naar vrienden/drink binnendoor te rijden. Bijlange zo geen fun als met mijn Clio RS go-cart stuurtkarretje. Veel te veel power-assisted steering, op circuit moet je je stuur 2x ronddraaien voor een 180 graden bocht te nemen...voelt bijna als een boot aan...nee, dit is het toch niet.

Dus aant uitkijken naar de volgende stap : een driverscar wil ik terug, dat plezier geeft bij het rijden en niet gewoon lomp de turbo laten blazen, verbonden zijn met uw auto, stuurgevoel, chassisaanvoeling, iets dat uw zintuigen prikkelt kortom ja !
Ik denk dat ik een beetje automatisch bij Lotus uitkom. ;)
Ben vooral momenteel over de nieuwe Lotus S aant lezen , reviews, ervaringen, enz...
To CR or not to CR is bijv een vraag die bij me opkomt.
Of zou ik voor een Exige 240 gaan...hmmm maar cabrio spreekt me wel aan.
Al meegereden met een Exige Cup 260 van Capitol en een Exige V6.
Het is niet dringend ,aangezien de winter toch voor de deur staat, maar kom ik iets interessant tegen, kan het wel zijn dat ik hem aankoop.

Zo , heb me dus eventjes voorgesteld , je kan nu terug wakkerworden :P
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door Coen »

Welkom!
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door FastEleven »

Of zou ik voor een Exige 240 gaan...hmmm maar cabrio spreekt me wel aan.
Al meegereden met een Exige Cup 260 van Capitol en een Exige V6.
Toch even meegeven dat bij een Exige S2 en V6 (192/220/240/260/Cup/RGB) het dakje er gewoon af kan ....

Welkom !
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door Capitol »

Welkom Michaeël!
Mijn dak kan er ook af hoor, wel enkele vijzen. Ik had zelfs vroeger een softtop, maar heb dat terug verkocht, omdat ik het toch nooit gebruikte.

Enne er staat hier een Exige S1 te koop op het forum!!
M140i & GT3 Touring
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door X-ian »

Welkom. :)
mark986
Berichten: 170
Lid geworden op: 18 nov 2008, 17:09
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS
Locatie: Antwerpen/Altea

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door mark986 »

Welkom!
Ik zou ook wel eens gaan kijken naar de exige s1 in jouw geval!
Die kom je ni elke dag tegen!
bleet
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2014, 13:39
Auto: nog geen

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door bleet »

Bedankt , maar Exige S2 heeft voor mij de voorkeur over een S1.
Daarenboven , 42k voor een S1 ???
Voor ongeveer 44k (50% btw recuperatie inbegrepen) koop je een gloednieuwe Elise S .
Ik heb een btw nr , dus een btw-wagen is altijd interessanter voor mij ;)

Exige S2's gaan (vraagprijs) rond de 30k, Exige Cup 260's dicht tegen de 50k blijkbaar (hallo ?)
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door Coen »

bleet schreef:Voor ongeveer 44k (50% btw recuperatie inbegrepen) koop je een gloednieuwe Elise S .
Maar op de nieuwe Elise S ga je nog redelijk wat afschrijven en op de S1 Exige niet. Daar komt bij dat een S1 Exige een stuk zeldzamer is. Rij er maar een keer in, het kan je aanspreken of niet. Het VHPD blok is een stuk rauwer dan het Toyotablok. Dus ook qua beleving is een S1 Exige heel anders dan de S2 Exige.

Maar zoals gezegd, rij maar eens in beide dan zul je zien dat het 2 erg verschillende auto's zijn.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door FastEleven »

Exige S2's gaan (vraagprijs) rond de 30k
Waar ga je die vinden ????

Reële prijzen voor een LHD Exige S2 met 220/240/260 (als je ze vindt) zit eerder rond de 40 k€, dus benieuwd waar jij eentje kunt vinden aan 30 k€ ..

En het vergelijken van een Exige S1 190 pk met een Elise S 220 pk gaat volgens mij niet echt op : de eerste is een icoon, een waardevast verzamelobject, terwijl de tweede gewoon een leuke moderne auto is. Met jouw insteek zou ik dus zeker geen S1 aanschaffen ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
bleet
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 sep 2014, 13:39
Auto: nog geen

Re: Op zoek naar een nieuwe driverscar

Bericht door bleet »

Das inderdaad niet de bedoeling, ik ben niet op zoek naar een verzamelobject hé.
Een S1 is dan ook niet wat ik zoek.

Kort door de bocht : voor 42k (ex btw) koop ik wel iets nieuw ipv iets van 14j oud. Klinkt misschien als vloeken in de kerk, maar ga niet rond de pot lullen .
Dat geldt natuurlijk voor mij hé, der zullen wel mensen rondlopen die maar al te blij zijn een S1 op de kop te kunnen tikken :)

Exiges te koop
http://tinyurl.com/q2u7nu4

En het is niet omdat ze te koop staan aan 40k dat ze ook buitengaan voor die prijs , of ze blijven gewoonweg staan.
Nogmaals , het zijn vraagprijzen .
Ik volg al een hele tijd wat de Exiges te koop op en der staan er veel bij die er al lang opstaan .
Mensen geven tegenwoordig veel minder gemakkelijk geld aan een funcar uit dan pakweg jaren terug , das nu eenmaal de realiteit.
Plaats reactie