Mijn eerste Lotus gekocht: Lotus Elise S2 2003 24.000km

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
DutchWilco
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 mei 2014, 00:06
Naam: Wilco
Auto: Elise S2

Re: Mijn eerste Lotus gekocht: Lotus Elise S2 2003 24.000km

Bericht door DutchWilco »

Coen schreef:
DutchWilco schreef: Ik maak er geen geheim van en heb hier na wat onderhandelen 23K voor betaald.
Voor hoeveel stond deze ook alweer te koop?
Hij stond te koop voor 24.000 Euro

Omdat er meer gegadigde waren wilden ze niet zo veel met de prijs doen.

Ik heb hem nu voor 23.000 Gekocht inclusief grote beurt en APK.

Ook de kosten rijklaar maken heb ik niet betaald, want dat slaat echt nergens op.

Al met al denk ik dat alles netjes is zo.
DutchWilco
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 mei 2014, 00:06
Naam: Wilco
Auto: Elise S2

Re: Mijn eerste Lotus gekocht: Lotus Elise S2 2003 24.000km

Bericht door DutchWilco »

Na veel uitrekenen en zoeken vond ik de juiste versnellingsbak met een overbrenging die allround te gebruiken is.

De versnellingsbak die ik heb gekocht heeft 2800 km gelopen en komt uit een test-auto.

Het was mij al snel duidelijk dat een 6-bak eigenlijk overbodig is bij een auto met zo weinig gewicht en veel vermogen.

Zoals jullie hier onder kunnen zien is de 6e versnelling meer bedoeld als overdrive om rustig te kunnen rijden op de snelweg.

Ik had voor een kortere bak kunnen kiezen, maar het is de bedoeling om het motorvermogen te benutten ipv druk te zijn met schakelen.
Bijlagen
KWB - 2800rpm.jpg
KWB - 7500rpm.jpg
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Mijn eerste Lotus gekocht: Lotus Elise S2 2003 24.000km

Bericht door billie »

vanderKooi verkoopt je auto als ik de advertentie moet geloven :?: :?: :?:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
DutchWilco
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 mei 2014, 00:06
Naam: Wilco
Auto: Elise S2

Re: Mijn eerste Lotus gekocht: Lotus Elise S2 2003 24.000km

Bericht door DutchWilco »

billie schreef:vanderKooi verkoopt je auto als ik de advertentie moet geloven :?: :?: :?:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr
Klopt Idd, tenminste als er normaal geld geboden wordt.

Het achterliggende verhaal is dat ik heb besloten om toch verder te gaan met mijn race-auto-project omdat ik daar een veel betere reclame uit kan halen en omdat het zonde is om deze erg nette en eerlijke Lotus te gebruiken voor een project.

Ik heb het er nog met Hank-Jan (van der Kooi) over gehad, en ik zie het wel zitten om hier na een Lotus te kopen in slechte staat of met mankementen om daar wat mee te gaan doen. Zeker dat ik weer een keer terug kom bij Lotus.

Ik had hem er eventueel ook nog naast kunnen houden, maar de race-auto gaat mij ook al rond de 100K kosten en daarbij rijkt mijn vrouw haar baan ook kwijt aankomende winter.

Ik wil geen risico's en heb hierdoor besloten om hem in de verkoop te doen. Natuurlijk had ik hem ook zelf te koop kunnen zetten, maar aangezien het verleden van deze auto zou ik hem weer graag via van der Kooi verkocht willen zien worden om alles perfect kloppend te houden op papier.

Bij te weinig interesse of te laag bod zal ik hem gewoon houden, want ik baal er enorm van dat ik pas een paar weken na dat we deze hebben gekocht te horen kreeg dat het werk van mijn vrouw op zal houden deze winter.
Plaats reactie