Polieke - Elise 111R
- Polieke
- Naam: Paul
- Auto: Elise R
Polieke - Elise 111R
Ik rijd nu 2 jaar een elise mk2. Nou ja rijden, de accu geeft nogal eens de geest. Ik kickstart de accu door hem aan een andere accu te hangen, maar dag later alweer leeg. Verder heb ik in rechterbochten altijd piepjes linksachter. Ik hoop op dit forum wat mooie tips te mogen vernemen en meer lotus enthousiasten te mogen ontmoeten. Groet, paul
111r
111r
Laatst gewijzigd door Yves op 24 jan 2012, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Reden: Titel aangepast
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: Nieuw hier
Welkom Paul ...
Hier komt de eerste tip:
Omdat mijn Lotus ook een weekend- en mooiweersletje is, had ik in het begin dat probleem ook altijd (lege batterij net wanneer ik toertje wilde doen). Ik kan je alleen maar aanraden een degelijke druppellader te kopen.
Goede druppelladers (optimate, ctek...) hebben een ingebouwde conditioner én houden je batterij gezond. Een 'degelijke' druppellader is niet zomaar een toestelletje dat regelmatig een beetje bijlaad, maar is een heus toestel dat je batterij via verschillende programma's in topconditie houd. Ik ben alvast zeer tevreden.
Mijn Lotus hangt nu permanent op de Optimate en als ik wil rijden is het voortaan altijd bij de eerste tik "VROEM".
Hier komt de eerste tip:
Omdat mijn Lotus ook een weekend- en mooiweersletje is, had ik in het begin dat probleem ook altijd (lege batterij net wanneer ik toertje wilde doen). Ik kan je alleen maar aanraden een degelijke druppellader te kopen.
Goede druppelladers (optimate, ctek...) hebben een ingebouwde conditioner én houden je batterij gezond. Een 'degelijke' druppellader is niet zomaar een toestelletje dat regelmatig een beetje bijlaad, maar is een heus toestel dat je batterij via verschillende programma's in topconditie houd. Ik ben alvast zeer tevreden.
Mijn Lotus hangt nu permanent op de Optimate en als ik wil rijden is het voortaan altijd bij de eerste tik "VROEM".

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- Polieke

- Polieke
En sorry, maar er stond een fout in mijn eerste bericht door die vervelende autocorrectiefunctie! De Lotus heeft last van piepjes in rechterbochten bij de ophanging linksachter.
- rudi ruby
- Naam: Rudi
- Auto: lotus Elise MK1
polieke
welkom op het forum
en bij de lotus bende.
ook mijn lotus ligt aan de druppellader,en......nog nooit problemen gehad.
rudi ruby
welkom op het forum

ook mijn lotus ligt aan de druppellader,en......nog nooit problemen gehad.
rudi ruby
[color=#BF0000]in en uit stappen bij lotus elise
gaat vlotter dan brief posten[/color]
gaat vlotter dan brief posten[/color]
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
ff aangepastPolieke schreef:En sorry, maar er stond een fout in mijn eerste bericht door die vervelende autocorrectiefunctie! De Lotus heeft last van piepjes in rechterbochten bij de ophanging linksachter.

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- billie
- Naam: Hub
- Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
hallo Paul
denk dat je de accu moet vervangen en dan om in de toekomst problemen te voorkomen een goede druppellader aanschaffen eventueel met een accu schakelaar waarmee je alle gebruikers kunt uitschakelen die wanneer je geen gebruik maakt van de auto (startonderbreker/alarm)
het piepen LA bij een rechtse bocht zou wel eens van de linker spoorstangkogels kunnen komen maar is moeilijk te bepalen als ik het niet kan horen maar het zou niet de eerste zijn
denk dat je de accu moet vervangen en dan om in de toekomst problemen te voorkomen een goede druppellader aanschaffen eventueel met een accu schakelaar waarmee je alle gebruikers kunt uitschakelen die wanneer je geen gebruik maakt van de auto (startonderbreker/alarm)
het piepen LA bij een rechtse bocht zou wel eens van de linker spoorstangkogels kunnen komen maar is moeilijk te bepalen als ik het niet kan horen maar het zou niet de eerste zijn
Polieke schreef:Ik rijd nu 2 jaar een elise mk2. Nou ja rijden, de accu geeft nogal eens de geest. Ik kickstart de accu door hem aan een andere accu te hangen, maar dag later alweer leeg. Verder heb ik in rechterbochten altijd piepjes linksachter. Ik hoop op dit forum wat mooie tips te mogen vernemen en meer lotus enthousiasten te mogen ontmoeten. Groet, paul
111r
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
- X-ian
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
Welkom Paul.
Mijn Elise heeft ook een piep/squeek linksachter en daar komt het van een fuseekogel in de onderste draagarm. Ik heb er al eens naar laten kijken en laten smeren. Er was niet eens slijtage op de kogel.
Het gepiep was 30km weg en kwam toen weer terug. Soms hoort het gewoon bij een Lotus. 

Mijn Elise heeft ook een piep/squeek linksachter en daar komt het van een fuseekogel in de onderste draagarm. Ik heb er al eens naar laten kijken en laten smeren. Er was niet eens slijtage op de kogel.

- Didier
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Contacteer:
Welkom hier op het forum, Paul.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
welkom . steeds druppellader. en een fotoke kan gene kwaad hoor .
groeten van bart