Polieke - Elise 111R

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Polieke
Naam: Paul
Auto: Elise R

Polieke - Elise 111R

Bericht door Polieke »

Ik rijd nu 2 jaar een elise mk2. Nou ja rijden, de accu geeft nogal eens de geest. Ik kickstart de accu door hem aan een andere accu te hangen, maar dag later alweer leeg. Verder heb ik in rechterbochten altijd piepjes linksachter. Ik hoop op dit forum wat mooie tips te mogen vernemen en meer lotus enthousiasten te mogen ontmoeten. Groet, paul

111r
Laatst gewijzigd door Yves op 24 jan 2012, 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Nieuw hier

Bericht door Frederik »

Welkom Paul ...

Hier komt de eerste tip:
Omdat mijn Lotus ook een weekend- en mooiweersletje is, had ik in het begin dat probleem ook altijd (lege batterij net wanneer ik toertje wilde doen). Ik kan je alleen maar aanraden een degelijke druppellader te kopen.

Goede druppelladers (optimate, ctek...) hebben een ingebouwde conditioner én houden je batterij gezond. Een 'degelijke' druppellader is niet zomaar een toestelletje dat regelmatig een beetje bijlaad, maar is een heus toestel dat je batterij via verschillende programma's in topconditie houd. Ik ben alvast zeer tevreden.

Mijn Lotus hangt nu permanent op de Optimate en als ik wil rijden is het voortaan altijd bij de eerste tik "VROEM". :-)
Polieke

Bericht door Polieke »

:D dank, ik ga mij eens orienteren.
Polieke

Bericht door Polieke »

En sorry, maar er stond een fout in mijn eerste bericht door die vervelende autocorrectiefunctie! De Lotus heeft last van piepjes in rechterbochten bij de ophanging linksachter.
rudi ruby
Naam: Rudi
Auto: lotus Elise MK1

Bericht door rudi ruby »

polieke

welkom op het forum ;) en bij de lotus bende.
ook mijn lotus ligt aan de druppellader,en......nog nooit problemen gehad.
rudi ruby
[color=#BF0000]in en uit stappen bij lotus elise
gaat vlotter dan brief posten[/color]
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Polieke schreef:En sorry, maar er stond een fout in mijn eerste bericht door die vervelende autocorrectiefunctie! De Lotus heeft last van piepjes in rechterbochten bij de ophanging linksachter.
ff aangepast :)
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Bericht door billie »

hallo Paul

denk dat je de accu moet vervangen en dan om in de toekomst problemen te voorkomen een goede druppellader aanschaffen eventueel met een accu schakelaar waarmee je alle gebruikers kunt uitschakelen die wanneer je geen gebruik maakt van de auto (startonderbreker/alarm)

het piepen LA bij een rechtse bocht zou wel eens van de linker spoorstangkogels kunnen komen maar is moeilijk te bepalen als ik het niet kan horen maar het zou niet de eerste zijn
Polieke schreef:Ik rijd nu 2 jaar een elise mk2. Nou ja rijden, de accu geeft nogal eens de geest. Ik kickstart de accu door hem aan een andere accu te hangen, maar dag later alweer leeg. Verder heb ik in rechterbochten altijd piepjes linksachter. Ik hoop op dit forum wat mooie tips te mogen vernemen en meer lotus enthousiasten te mogen ontmoeten. Groet, paul

111r
Bijlagen
DSCN0085 (Kopie).JPG
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Welkom Paul. :)
Mijn Elise heeft ook een piep/squeek linksachter en daar komt het van een fuseekogel in de onderste draagarm. Ik heb er al eens naar laten kijken en laten smeren. Er was niet eens slijtage op de kogel. :?: Het gepiep was 30km weg en kwam toen weer terug. Soms hoort het gewoon bij een Lotus. :D
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

Welkom hier op het forum, Paul.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

welkom . steeds druppellader. en een fotoke kan gene kwaad hoor . :D groeten van bart
Plaats reactie