[testfase] extra 3th party advertenties

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!

3th party advertenties

die extra advertenties storen me totaal niet, ik scrol wel naar beneden - iemand moet de rekening betalen
12
28%
die extra advertenties storen me enorm! - een reden om weg te blijven
2
5%
die extra advertenties storen me enorm! - maar geen echte reden om weg te blijven
21
49%
ik wil wel lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
8
19%
ik wil overwegen lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door thiva »

Frederik schreef: Kortingen op YLD kan ik niet geven, YLD is niet van mezelf alleen, tevens werken wij daar zogoed als tegen kostprijs, dus moet ik alle niet leden of niet-club supporters dan meer laten betalen om de wel-leden een korting te kunnen toekennen? De kalenders was een succes, maar de winst ligt hier in een doos ... nl 8 kalenders die over zijn. YLD en de Kalenders heb ik dan ook niet gemaakt om geld te verdienen maar als leuke extra voor de Lotusgemeenschap.

Zo zie je maar, zo simpel is het natuurlijk niet.
Vandaar ook de :twisted:

;)

We organiseren zelf ook een rit, dus weten we maar al te goed hoe het telkens weer puzzelen is om binnen budget te blijven.

Maar we wijken af...
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door electroshock »

't Is weliswaar vakantie voor sommige forummers, maar 30 uitgebrachte stemmen op 915 geregistreerde gebruikers.
:(

Het lijkt wel een beetje op de betrokkenheid of aanwezigheid van de door ons gekozen parlementsleden.
:o

Hoog tijd voor de invoering van de notionele reclameaftrek voor alle vlijtige forummers en de onmiddellijke afwenteling van de reclameoverlast op de 885 overigen.
:lol:

Nu vraagt wwf 12 euro te stoppen in een potje voor het redden van een wilde tijger,
terwijl ik al jaren steevast esso beloon voor het stoppen van tijgers in mijn benzinetank.
De reclame hangt eigenlijk mijn keel uit.
:roll:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door billie »

ik sluit me bij Didier aan :)

het te doneren bedrag is vrije keuze ,advertenties zijn noodzakelijk kwaad en als onder de streep wat overblijft is toch prima ,er gaat neem ik aan toch ook veel werk inzitten om het forum overzichtelijk te houden

gisteren gezien achter op een lijnbus in maastricht :

DONEER een SCHAAP 25 € per jaar dit ivm met wegvallen subsidies rijk aan de schaapskuddes :lol: :lol:


Didier schreef:'k zit er niet mee in om een steentje bij te dragen en heb er niets op tegen om een bijdrage te leveren, niet om reclamevrij te surfen op het forum, maar gewoon zomaar.
Als de reclame er daarmee verdwijnt, zoveel te beter.
Alhoewel ik er eigenlijk geen last van heb, ik zie geen reclame op m'n scherm;
Enkel het regeltje
  • Wil je deze advertenties verwijderen? Wordt Gold Member - OPGELET : geef uw mening over deze advertenties -Frederik

zie ik nu bovenaan staan. :mrgreen:
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Didier
Berichten: 1596
Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Locatie: Geluwe W-VL
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Didier »

electroshock schreef:'t Is weliswaar vakantie voor sommige forummers, maar 30 uitgebrachte stemmen op 915 geregistreerde gebruikers.
:(
Waarvan 310 0-posters. Die gaan daar wellicht ook niet van wakker liggen, lijkt mij. :roll:
electroshock schreef:Hoog tijd voor de invoering van de notionele reclameaftrek voor alle vlijtige forummers en de onmiddellijke afwenteling van de reclameoverlast op de 885 overigen.
Als je dan bij die kijkt wanneer ze voor het laatst hebben ingelogd, zal de reclame ook niet echt veel opbrengen :?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Gebruikersavatar
Dirk510
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 aug 2008, 16:27
Naam: Kestelyn Dirk
Auto: geen
Locatie: Ieper

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Dirk510 »

Iets naar beneden scrollen en de reclame is weg.

Ook al ben ik oud en van den ouden stempel.
Reclame is er nu éénmaal en als de reclame iets opbrengt, fijn.

Ik loop al jaren met een Lotus logo rond en het brengt niet op.
Ik maak sluikreclame op het Forum voor "Kasteelbier" en het brengt niet op.
Ik maak reclame voor mijn auto evenementen en het brengt niet op.

Ik moet eerlijk bekennen.
Nu er over reclame gesproken werd
Heb ik voor het eerst die reclame gelezen.

Nu, ik doe misschien al jaren "iets" wat ik "niet" moet doen.

Was dat Decroo of onze Vincent Q die ergens een regering stekker heeft uit getrokken???
Frederik laat uw stekker maar zitten.

Wees blij
Morgen is heel het land in feest
omdat je jarig bent :roll: :P
Laatst gewijzigd door Dirk510 op 20 jul 2012, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding Ypres Lotus Day www.ypreslotusday.be
Afbeelding Lotus Summers End www.lotussummersend.be
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

billie schreef:ik sluit me bij Didier aan :)

het te doneren bedrag is vrije keuze ,advertenties zijn noodzakelijk kwaad en als onder de streep wat overblijft is toch prima ,er gaat neem ik aan toch ook veel werk inzitten om het forum overzichtelijk te houden

gisteren gezien achter op een lijnbus in maastricht :

DONEER een SCHAAP 25 € per jaar dit ivm met wegvallen subsidies rijk aan de schaapskuddes :lol: :lol:
Leuk dat er toch nog iemand zo over denkt. Maar ik kan ook begrijpen dat bepaalde mensen moeite hebben met veranderingen. Echter wil ik nog es duidelijk maken dat dit alles een test en proef is dat ik in de praktijk wilde testen.

Jullie meningen spelen zeker een rol in de beslissing. Al vind ik het vreemd dat de uitslag van de poll niet echt overeen komt met de reacties.
Gebruikersavatar
Bzguy
Berichten: 1883
Lid geworden op: 25 aug 2008, 11:22
Naam: Hans
Auto: Noble M12
Locatie: Baal

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Bzguy »

Heb het gehele topic eens doorgenomen : ik kan heel goed begrijpen dat een forum hosten wat centen kost, en dat reclame soms een noodzakelijk kwaad is.

Maar betalen voor een forum zie ik niet zitten : biet dat ik je het niet zou gunnen, maar vooral omdat het eerder een 'ontspannend' forum is, anders dan een 'technisch forum'.

Ik vind de advertenties mateloos irritant (zeker de content), maar met AdBlock & ClickToFlash extensies voor Safari (bestaat ook voor Firefox, zowel OSX als Winddoos) verdwijnen die als sneeuw voor de zon :lol:

@Dim : een gouden tip, die Safari/Firefox extensies/plugins, zo is de inhoud weer snel SFW ;)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Ruben »

Ik vraag me wel eens af wat het effect van dit soort reclame is en de inkomsten. Ik zal er never nooit niet op klikken. Ik heb niks met reclame. Als ik iets wil hebben dan ga ik wel zoeken. Tot die tijd deert het me niks. Hoe werkt dat hier? Moet er geklikt worden voor inkomsten of verdien je er hoe dan ook geld mee? Google heeft het denk ik goed bekeken wat dat betreft ;) Maar ik begrijp er nog steeds niks van.. Reclame is imo een van de meest zinloze uitgaven van bedrijven afgezien van daar waar er daadwerkelijk een aankoopimpuls danwel aankoopmoment is.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Ruben schreef:Ik vraag me wel eens af wat het effect van dit soort reclame is en de inkomsten. Ik zal er never nooit niet op klikken. Ik heb niks met reclame. Als ik iets wil hebben dan ga ik wel zoeken. Tot die tijd deert het me niks.
De inkomsten zijn afhankelijk van dag tot dag en van views en clicks en van eventuele geïnteresseerden die willen adverteren op pagina's/sites/forums aangaande bepaalde keywords ea.
Ruben schreef:Maar ik begrijp er nog steeds niks van.. Reclame is imo een van de meest zinloze uitgaven van bedrijven afgezien van daar waar er daadwerkelijk een aankoopimpuls danwel aankoopmoment is.
Mocht reclame niet werken dan bestonden er geen websites, commerciële tv- en radiostations, magazines, kranten ...

Natuurlijk werkt reclame, enkel schatten vele partijen de resultaten fout in. Sommigen denken dat met 1 maand reclame maken plots de mensen de deur plat zullen lopen, reclame werkt beter over langere termijn, en het is niet omdat je vandaag reclame maakt, een bepaald individu die reclame vandaag heeft gezien, hij vandaag of morgen al overgaat tot aankoop. De reclame die hij heeft gezien blijft (meestal) hangen, en kan mee een rol spelen bij het beslissen, zelfs op lange termijn.

Kijk, het zal de eeuwige discussie blijven, de uitgevers (die het geld ontvangen) zullen zeggen dat het werkt, de adverteeder (die ervoor betaald) zal zeggen dat het niet (genoeg) werkt. Dusja ... eindeloze discussie ...

Waarom moet Coca-Cola eigenlijk nog reclame maken? Het is wereldwijd het best en meest gekende merk aller tijden, iedereen kent het, toch maken ze nog steeds (veel) reclame... Ze hebben ooit internationaal een bepaalde tijd alle reclame gestaakt, als test ... en erna de resultaten grondig bestudeerd, resultaat : de verkoop daalde en bleef zelfs dalen, zodoende zijn ze snel weer begonnen met hun reclames.

Omdat vele adverteerders niet geloven in online reclame wordt er tegenwoordig meer en meer gewerkt met ipv het aankopen van een bepaalde termijn gewerkt met resultaten... en worden pakketten verkocht van x-aantal reclame views (CPV - cost per view), of x-aantal reclame clicks (CPC - cost per click)... op die manier is de adverteerder zeker(der) van zijn ROI. (return of investment)

Sinds de komst van het internet is er een grote verschuiving van de budgetten van print en tv naar online media. Omdat de adverteerders plots een meetbaar systeem ontdekten, los van het meerbare heeft online adverteren nog andere voordelen. U kan inspelen op de mensen die u (wil) bereikt, of via sociale media, forums ... kan je zelfs in contact komen met je eventuele doelgroep. Allemaal voordelen van online media. Online kan je meer targetten door websites te kiezen binnen de doelgroep dat je wil bereiken. vb. Lotus dealers of verkopers op een lotusforum waar meer target-klanten zitten dan op een algemene autosite of -forum.

Los van reclame is er ook nog altijd sponsoring, maar dat is een geheel ander verhaal. ;-)
Ruben schreef:Hoe werkt dat hier? Moet er geklikt worden voor inkomsten of verdien je er hoe dan ook geld mee? Google heeft het denk ik goed bekeken wat dat betreft ;)
Bij bepaalde krijg ik iets voor een view (merendeel niet = unfair, maar goed) bij alles krijg ik iets voor een click. Het systeem van Google is niet slecht voor uitgevers, gewoon omdat je meer klanten (adverteerders kan aanspreken)

Het is ook niet dat ik hierdoor rijk ga worden hoor, het zijn eurocenten waarover we spreken dus ja. (helaas ;-))

Dankje voor je bijdrage!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Bzguy schreef:Heb het gehele topic eens doorgenomen : ik kan heel goed begrijpen dat een forum hosten wat centen kost, en dat reclame soms een noodzakelijk kwaad is.

Maar betalen voor een forum zie ik niet zitten : biet dat ik je het niet zou gunnen, maar vooral omdat het eerder een 'ontspannend' forum is, anders dan een 'technisch forum'.

Ik vind de advertenties mateloos irritant (zeker de content), maar met AdBlock & ClickToFlash extensies voor Safari (bestaat ook voor Firefox, zowel OSX als Winddoos) verdwijnen die als sneeuw voor de zon :lol:

@Dim : een gouden tip, die Safari/Firefox extensies/plugins, zo is de inhoud weer snel SFW ;)
Niemand wordt verplicht te betalen voor het forum, dat wil ik niet. Vroeger niet, nu niet en in de toekomst niet.

Daarom moeten er andere wegen bewandeld worden, of eerder 'getest' worden. Dus nog niets is zeker hé.

Vind het wel leuk dat je instemt dat de kosten, verbonden aan het online houden van het forum gerecupereerd mogen worden.

Kijk, ik heb een aantal forums online, Lotusforum.be is daarvan de laatste die rendabel moet zijn, want het is een gedeelde passie van mij (internet / lotus). Maar kan iemand mij kwalijk nemen dat ik al mijn projecten zelfdragend probeer te maken?

Het is wel de bedoeling dat het zelfdragend wordt zonder het een reclamesite wordt, ik bedoel daarmee zonder het al te storend overkomt of het lezen van het forum bemoeilijkt. Ok, in zekere zin is reclame altijd storend, omdat reclame eigenlijk door de kijker nooit gewenst is.

We zien wel, ik heb nog wat ideeën die ik wil uittesten.

Bedankt voor je feedback!
Plaats reactie