[testfase] extra 3th party advertenties

Onderdeel bedoeld voor mededelingen van het team.
Heeft U problemen, ideeën, opmerkingen of vragen. Post ze dan hier!

3th party advertenties

die extra advertenties storen me totaal niet, ik scrol wel naar beneden - iemand moet de rekening betalen
12
28%
die extra advertenties storen me enorm! - een reden om weg te blijven
2
5%
die extra advertenties storen me enorm! - maar geen echte reden om weg te blijven
21
49%
ik wil wel lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
8
19%
ik wil overwegen lid worden om advertentieloos (3th party) te surfen op het forum
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 43

Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Erwin schreef:Frederik,

Ik wil gerust lidgeld betalen, dat weet je.
We krijgen er ook een heleboel voor terug ;)

Ik denk eerlijk gezegd dat je geen irritantere plaats en grootte voor de advertenties kon vinden dan waar ze nu staan!

Iemand die nieuw is op het forum zou misschien wel kunnen wegclicken, denkende dat het een of ander pop-up scherm met reclame is. En dat zou dan spijtig zijn.

De oudere reclame-banners tussen de lopende topics vond ik minder storend, maar dat is natuurlijk net de bedoeling.
Niet iedereen wil dat, (lid worden) en ik kan en wil ook niemand verplichten. Wat ik wel moet doen is een compromis vinden tussen een goede advertentieplek (dewelke goed werkt) en waar het voor de forumgebruikers niet storend overkomt. Echter ... De meest in het oog springende plek, zijn natuurlijk de best presterende locaties, voor een advertentie. Natuurlijk, met het leden systeem kunnen dergelijke advertenties verwijderd worden, dus daar moet ik ook nog es alle mogelijkheden voor bekijken.

Vandaar ik wat tests wil doen met locaties en die aftoetsen bij de leden. Ik denk dat dit fair deal is, ik denk niet dat een commerciele televisiezender hun kijkers mee helpt beslissen waar en wanneer ze reclame tonen. Ik vind jullie mening dus zeker erg waardevol, anders propte ik het hier gewoon vol.

Bedankt voor je mening!
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

Trouwens, mensen die al gedoneerd hebben krijgen natuurlijk in de toekomst ook dat voordeel om de advertenties niet meer te zien. Maar alle mogelijkheden en eventuele pakette moeten nog uitgewerkt worden, vanzodra de tests zijn afgerond. Dus ik vraag nu even beleefd dat de mensen met een donatie van binnen de 12m even geduld hebben en zo ook mee kunnen beslissen.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door FastEleven »

Het lotusforum geeft me leuke informatie, is met momenten bijzonder vermakelijk, en ik heb er indirect ook nieuwe vrienden mee gemaakt. Maar al deze informatie is ook te vinden via andere - niet betalende - kanalen en die mensen had ik op Lotus evenementen ook ontmoet. Betalen voor gegroepeerde informatie zal dus afhangen van de hoogte van het lidgeld, maar ik sluit het niet uit.

De advertenties zijn - wat mij betreft - behoorlijk storend, maar ik begrijp de reden en ze gaan me niet weghouden. Maar hou je keuze misschien toch een beetje ethisch, netjes of auto gerelateerd: voor de aankoop van lingerie ga ik echt niet via dit forum, ik ben niet opzoek naar een nieuwe partner, en voor Asian ladies is er al een topic op dit forum. Door dit soort van advertenties wordt het forum plots niet meer leesbaar in een professionele omgeving ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

FastEleven schreef:Het lotusforum geeft me leuke informatie, is met momenten bijzonder vermakelijk, en ik heb er indirect ook nieuwe vrienden mee gemaakt. Maar al deze informatie is ook te vinden via andere - niet betalende - kanalen en die mensen had ik op Lotus evenementen ook ontmoet. Betalen voor gegroepeerde informatie zal dus afhangen van de hoogte van het lidgeld, maar ik sluit het niet uit.
Klopt, maar aan een website of forum uitgeven of beschikbaar stellen hangt ook een prijskaartje ... en dan spreek ik nog niet over de tijd. Ik kan je volgen, maar ook bij clubs zijn soms mensen lid uit sympathie en niet om de extra's ze verkrijgen.

In Nederland is doneren voor een forum/website veel gebruikelijker dan in België, het is wel zo dat Nederland op vlak van internet wel -tig jaren voorstaat op Nederland. Misschien zijn zijn al over de fase van testen met extra reclame ... ik weet het niet. Maar als ik kijk naar de lijst van donateurs (dat ik wel op 2 handen kan tellen) valt het wel op dat procentueel (tov de leden) veel meer Nederlanders een donatie hebben gedaan.

Maar! Ik wens hierbij duidelijk te stellen dat ik NOOIT het forum betalend zal maken, en ik altijd iedereen volledige toegang wens te geven en dat lid worden en/of doneren enkel maar een pak voordelen moet opleveren.
FastEleven schreef:De advertenties zijn - wat mij betreft - behoorlijk storend, maar ik begrijp de reden en ze gaan me niet weghouden. Maar hou je keuze misschien toch een beetje ethisch, netjes of auto gerelateerd: voor de aankoop van lingerie ga ik echt niet via dit forum, ik ben niet opzoek naar een nieuwe partner, en voor Asian ladies is er al een topic op dit forum.

Je zegt storend, heb je het dan over het formaat, de plaatsing of vooral de inhoud?

Ik denk dat reclame meestal storend overkomt, tenzij het echt 100% content gerelateerd is en vooral op plaatst staan waar je niet direct kijkt. Ik toets het ook af als ik op andere sites kom.

Echter is het wel zo dat advertenties getoond worden in functie van de inhoud van de pagina, ik stel of kies dat zelf niet, maar het systeem van AdSense doet dat realtime, maar daar zitten natuurlijk ook altijd bedrijven bij die keywords kopen die eigenlijk niet bij hun product passen en zo het systeem misleiden. Op die manier komen dan natuurlijk niet-gerelateerde advertenties te voorschijn.

Sinds vandaag ben ik eens de extra instellingen aan het bekijken wat betreft inhoud dat getoond mag geworden, je kan daar ergens wel een en ander in aanpassen en instellen. Geef me de tijd om dit ook tijdens de testfase ook uit te testen.
FastEleven schreef:Door dit soort van advertenties wordt het forum plots niet meer leesbaar in een professionele omgeving ...
Hierin kan ik je volgen, en is inderdaad iets om over na te denken. Al zou lid worden daar een (eventuele) oplossing zijn.

Bedankt voor je mening!
Gebruikersavatar
X-ian
Berichten: 1179
Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25
Locatie: Bornem

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door X-ian »

Frederik schreef:Ik begrijp je mening, maar lees es mijn voorgaande bericht ivm telenet/belgacom dat ik schreef als antwoord op electroshock.

Waarom is er zoveel reclame op de commerciële zenders? Omdat zij geen centen krijgen van kijk en luistergeld. Dus reclame is broodnodig, ook al kan ik me daar ook soms es aan storen.
Ik weet maar al te goed hoe het werkt. ;) Ik bekijkt het dan ook als een 'noodzakelijk kwaad'. :) En als ik kan zal ik het ontwijken.
Maar ik ben misschien ook niet de gemiddelde mens... alhoewel ik mij net bedenk dat al die lotus fanaten hier dat eigenlijk misschien ook niet zijn gezien hun keuze voor dit merk. :lol:
Gebruikersavatar
mindp0wer
Berichten: 2226
Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S
Locatie: Kermt

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door mindp0wer »

Frederik schreef:
mindp0wer schreef:Kijk, ik ben een tijdje sponsor geweest van het forum. Bitter weinig respons heb ik daar uit gehaald en dat heb ik ook heel eerlijk tegen Frederik gezegd. Spijtig voor ons beiden. Geen win win, maar het tegenovergestelde.

Dus vanuit dat standpunt, Frederik, gewoon doen!

Langs de andere kant denk ik dat er andere opties zijn. Wat mijn zaak betreft, elke rondrit heeft wel een apero, dus bij deze ...
Als we het forum zuiver kunnen houden van reclame, dan kan dat alleen maar een beter forum betekenen.
Tel eens de belangrijkste ritten per jaar op die hier voor hun rit het forum gebruiken om reclame te maken. Vaste sponsors moeten daarvoor toch iets kunnen terug krijgen wat waarde heeft ...

Just my 2 cts ...
Koen ... ik ben je dankbaar dat je het geprobeerd hebt, kan niet van iedereen gezegd worden. :)

Ik begrijp wel het tweede deel van je antwoord niet goed... kan je dat es herformuleren? Bedoel je dat de sponsors op de evenementen extra in de kijker moeten gezet worden, als extra voor hun efford?

Bepaalde producten werken, anderen weer niet, ik denk dat Cava en wijnen een product is dat niet snel online gekocht wordt. (denk ik?) Al kan ik wel bevestigen dat de El Xamfra zeker de moeite waard is, dat mocht ik alvast horen bij de mensen die deze cava gekregen hebben bij de geboorte van Elise.

Als de dealers nu es een duit in het zakje koden doen (al was het maar om hun 'eigen' product te ondersteunen) dan hadden we al een geheel ander verhaal. *hint* :) Maar gezien de (Lotus) markt zodanig klein is, weten zij ook wel dat de mensen tenslotte toch bij hen terecht moeten. Met andere merken is het een ander verhaal natuurlijk. Het is natuurlijk ook hun recht om het niet te doen.

Bedankt voor je feedback!
Wat het tweede deel van mijn antwoord betreft:
Er zijn heel wat organisaties en leden die vrij het forum gebruiken om hun activiteiten en rondritten te promoten. Waarom kan daarvoor niets in ruil worden gevraagd?
Stel dat je een sponsor hebt voor het forum (gelijk wat, Lotus onderdelen, cava, ...) Dan zou het toch leuk zijn voor die sponsor om extra publiciteit te krijgen op de die activiteiten (in het roadbook, of op de flyer of ...)?
Misschien is het niet zo evident om dit in realiteit klaar te spelen maar misschien heb jij er wel een praktische oplossing voor?
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door Frederik »

mindp0wer schreef:
Frederik schreef:
mindp0wer schreef:Kijk, ik ben een tijdje sponsor geweest van het forum. Bitter weinig respons heb ik daar uit gehaald en dat heb ik ook heel eerlijk tegen Frederik gezegd. Spijtig voor ons beiden. Geen win win, maar het tegenovergestelde.

Dus vanuit dat standpunt, Frederik, gewoon doen!

Langs de andere kant denk ik dat er andere opties zijn. Wat mijn zaak betreft, elke rondrit heeft wel een apero, dus bij deze ...
Als we het forum zuiver kunnen houden van reclame, dan kan dat alleen maar een beter forum betekenen.
Tel eens de belangrijkste ritten per jaar op die hier voor hun rit het forum gebruiken om reclame te maken. Vaste sponsors moeten daarvoor toch iets kunnen terug krijgen wat waarde heeft ...

Just my 2 cts ...
Koen ... ik ben je dankbaar dat je het geprobeerd hebt, kan niet van iedereen gezegd worden. :)

Ik begrijp wel het tweede deel van je antwoord niet goed... kan je dat es herformuleren? Bedoel je dat de sponsors op de evenementen extra in de kijker moeten gezet worden, als extra voor hun efford?

Bepaalde producten werken, anderen weer niet, ik denk dat Cava en wijnen een product is dat niet snel online gekocht wordt. (denk ik?) Al kan ik wel bevestigen dat de El Xamfra zeker de moeite waard is, dat mocht ik alvast horen bij de mensen die deze cava gekregen hebben bij de geboorte van Elise.

Als de dealers nu es een duit in het zakje koden doen (al was het maar om hun 'eigen' product te ondersteunen) dan hadden we al een geheel ander verhaal. *hint* :) Maar gezien de (Lotus) markt zodanig klein is, weten zij ook wel dat de mensen tenslotte toch bij hen terecht moeten. Met andere merken is het een ander verhaal natuurlijk. Het is natuurlijk ook hun recht om het niet te doen.

Bedankt voor je feedback!
Wat het tweede deel van mijn antwoord betreft:
Er zijn heel wat organisaties en leden die vrij het forum gebruiken om hun activiteiten en rondritten te promoten. Waarom kan daarvoor niets in ruil worden gevraagd?
Stel dat je een sponsor hebt voor het forum (gelijk wat, Lotus onderdelen, cava, ...) Dan zou het toch leuk zijn voor die sponsor om extra publiciteit te krijgen op de die activiteiten (in het roadbook, of op de flyer of ...)?
Misschien is het niet zo evident om dit in realiteit klaar te spelen maar misschien heb jij er wel een praktische oplossing voor?
Daar vang ik dus (ook) bot hé, ook bij LTL ook een pakket met vet aangeduid op kalender + logo was niet mogelijk.

Soms is het zeer frustrerend te zien dat iedereen gebruik maakt van uw werk, inspanningen en geld (kosten voor de server) en als er een inspanning van de andere kant gevraagd wordt, sommige mensen nog scherp uit de hoek durven komen ook. (= niet op u bedoeld, wel in tegendeel)

Was iedereen zoals u (en probeerden 'n keer) dan waren we alweer 5j verder ;) Ik vond de wisselwerking wel leuk ... jij bij mij - ik bij u (geboorte).

... maar we wijken af :)
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: [testphase] extra 3th party advertenties

Bericht door thiva »

Frederik schreef: Daar vang ik dus (ook) bot hé, ook bij LTL ook een pakket met vet aangeduid op kalender + logo was niet mogelijk.

Soms is het zeer frustrerend te zien dat iedereen gebruik maakt van uw werk, inspanningen en geld (kosten voor de server) en als er een inspanning van de andere kant gevraagd wordt, sommige mensen nog scherp uit de hoek durven komen ook. (= niet op u bedoeld, wel in tegendeel)
... maar we wijken af :)
Fred, vergeet niet dat er wel degelijk centjes vanuit LTL richting forum gegaan zijn.
Ik hoef geen namen te noemen, maar je weet zelf wel wie gedoneerd heeft.
Bovendien stond je forum duidelijk vermeld in het roadbook.
Toch ook een teken van dank? Niet alles vertaalt zich in geld.

Ik vind de reclame in z'n huidige vorm enorm storend.
Je moet de topics haast zoeken tussen de nutteloze reclame.
Moest het subtieler kunnen, dan zou het misschien minder storen.

Mensen bezoeken een forum om gelijkgestemden te vinden en info te vergaren.
Technische info, info over evenementen... Je kan niet meteen zeggen dat het forum bulkt van de aankondigingen voor evenementen. Veel geld ga je daar niet vangen volgens mij. Ik denk dat het aantal aankondigingen, indien betalend, alleen maar zal dalen en dat komt je forum ook niet ten goede. Een forum waarop weinig gebeurt bloeit snel dood. Heb ooit nog bloeiende fora in mekaar zien stuiken op heel korte tijd.

Blijft natuurlijk nog het feit dat dataverkeer geld kost. Misschien kan je werken met een soort van "club supporter" systeem dat recht geeft op een aantal voordelen. Korting voor de YLD of een gratis kalender bijvoorbeeld. :twisted:
Je spreekt altijd van kosten om dit forum draaiende te houden, maar in welke grootorde die zich situeren weet alleen jij natuurlijk. Heb je voldoende geld in het laatje wanneer er 50 leden aan pakweg 15,- euro club supporter worden? Of heb je bij wijze van spreken 500 betalende leden om rond te komen? Een wereld van verschil. (cfr Vermaelens Projects)
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door electroshock »

Stel, je geeft forumleden, of bepaalde forumleden mits upgrade, betaling of welke benaming dan ook, de mogelijkheid om reclame te ontwijken.
Stel, het merendeel van de forumleden maakt dan, betalend dan wel, gebruik van die 'ontwijkingsmogelijkheid'.
Zijn die 6th party-adverteerders dan geneigd nog iets in het duitje te doen ? Of denken die, voor die paar forumleden die effectief gebruik maken van het forum en die dan toch niet onze reclameboodschap lezen, daar zijn wij niet voor geneigd iets te laten opbrengen. En daartegenover, wat moeten dan de inkomsten zijn die de 'betalende' forummers moeten ophoesten (oeps, klinkt wat negatief) om het gemis aan 3th party-inkomsten te compenseren. Volgens mij komt er dan hogere wiskunde in het spel, waar ik natuurlijk helemaal niet in thuis ben. Maar het bedrag dat je voorop zal stellen om die irritante boodschappen te ontwijken, zal natuurlijk bepalend zijn voor de forummers om ofwel inderdaad van die mogelijkheid gebruik te maken, dan wel de reclame er voor wat ze is erbij te nemen.

Lees een beetje: " Show me the money." :!:
uiteraard intepreteerbaar op verschillende wijzen
(en dus niet negatief bedoeld),
maar helemaal zoals thiva het net formuleerde,
over welke grootteordes gaat het hier eigenlijk ?

Een beetje off-topic, maar er in de ledenlijst staan er meer leden die nooit of zeer zelden het forum gebruiken (misbruiken) met het posten van berichten en reacties (of onzin en tralala), waartegenover een eerdere kleinere groep die af en toe, regelmatig of met overmaat bericht post en reageert.
Moet daar dan ook een andere behandeling tegenover staan ?
En zo ja, de welke ?
De zwijgende hoofdzakelijk maar lezende massa (die geen serverruimte opsouperen) vs. de actievere (werkende) bevolking (die met grote regelmaat de serverruimte gebruiken en de webmaster af en toe op stang jagen ;) ).
(dat lijkt al hogere politiek - voor zover zoiets bestaat - in plaats van hogere wiskunde :D )

Ben vooral benieuwd hoe het gaat uitdraaien, want de stekker uit het forum trekken zou natuurlijk bijzonder jammer zijn.
Of ziet het er niet zo zwart uit ? :?:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: [testfase] extra 3th party advertenties

Bericht door Ruben »

Moet zeggen dat ik er na een dag wel aan gewend ben. Geen probleem, zolang ze maar op een vaste plek staan en niet gaan verschuiven. Nu is het gewoon een stukje naar beneden scrollen.
Plaats reactie