Probleem met de remmen

Evora, Evora S, GTE, 400 & GT4
DutchPete
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 mar 2014, 22:43
Naam: Peter
Auto: Evora
Locatie: Helmond, Nederland

Re: Probleem met de remmen

Bericht door DutchPete »

Hoi,

Ik heb ondertussen het volgende getest:
1. Rem meerdere keren intrappen hij stil staande motor. Al vrij snel wordt het rempedaal heel hard.
2. Bij koude/stilstaande motor het rempedaal meerdere keren intrappen tot alle vacuum weg is, dan vol op de rem gaan staan en de motor starten. Zodra de motor aanslaat voel ik het rempedaal een paar centimeter zakken.

Voorals nog lijkt dat dus allemaal naar verwachting...

Echter het effect blijft bestaan. Naar een flink stuk rijden (warme motor, bandendruk is gestegen door het rijden met 0.2bar) kan het zomaar gebeuren dat na 1 keer remmen, de tweede keer remmen het pedaal een stuk verder daalt voordat de remmen aangesproken worden. Hoewel de remmen het altijd wel doen geeft het toch een onzeker gevoel.

Woensdag as heb ik een afspraak bij Lotus in Houten en hoop ik dat we een stuk verder zullen komen.

Peter
DutchPete
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 mar 2014, 22:43
Naam: Peter
Auto: Evora
Locatie: Helmond, Nederland

Re: Probleem met de remmen

Bericht door DutchPete »

Dus.... afgelopen woensdag naar Houten geweest en daar hebben we de nodige tijd gestoken in het bepalen van het probleem. Maar zoals elk bezoek aan de dokter... de problemen waren beduidend minder dan dat ik ze zelf al eerder had ervaren. Nevertheless was het effect toch wel voelbaar en na het nodige overleg tussen alle aanwezigen is besloten de remvloeistof the vervangen en te kijken wat daar het effect van zou zijn. Tijdens het vervangen bleek de vloeistof behoorlijk vervuild te zijn (zeker het eerste deel dat zich dicht bij de remklauw bevind) Dat gaf de monteur een vrij zeker gevoel dat we de oorzaak gevonden hadden.

Enfin, ik rij er nu alweer een tijdje rond en het probleem lijkt inderdaad verholpen.....

Cool!
HJ2
Berichten: 2153
Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
Locatie: Delluf

Re: Probleem met de remmen

Bericht door HJ2 »

Mooi!

Misschien wat water bij de klauwen, dat is idd niet goed!
Dan zie je maar weer eens het belang van remvloeistof vervangen.

Ik reed op een circuit training waar een jongeman met een Niksan 350Z een prachtige donkervoort van achteren helemaal kort reed, omdat na veelvuldig remmen de remmen het ineens niet meer deden....

Keurig elke 2 jaar vervangen dus!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Probleem met de remmen

Bericht door ovi »

ovi schreef:Ik zou voor alle zekerheid toch maar eens het remcircuit ontluchten en als dat niet helpt is er wel degelijk een probleem met de remservo.
Waarmee nog maar eens bewezen is dat een oude oldtimer brikoleur het meestal niet te ver gaat zoeken. :mrgreen:
Het grote probleem is dat garages de remvloeistof NOOIT eens vervangen en ik moet de eerste garage nog tegen komen waar ze het wel doen!
Op uw rekening zal het echter wel staan maar..... :evil:
In ieder geval spoel ik bij al de auto's die ik 2° hands koop elke keer de remolie door en is ze ALTIJD donker of zelfs vuil dus al heel lang niet vervangen!!!
In ieder geval goed dat uw probleem opgelost is. ;)
Gebruikersavatar
kevin_v
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 dec 2008, 17:56
Naam: Kevin
Auto: Elise MK1
Locatie: Borgerhout

Re: Probleem met de remmen

Bericht door kevin_v »

Ivo waar ik werkte werd wel degelijk om de 2 jaar de remolie vv, misschien ben je alleen in de verkeerde garage geweest ;)
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Probleem met de remmen

Bericht door ovi »

Kevin.
Ik kom bijna nooit in een garage dus ik spreek gewoon over de vele auto's die ik op 32 jaar 2° hands gekocht heb en de auto's van vrienden die mij meestal meenemen om een 2° hands auto te kopen. :?
En dus bij al deze auto's heb ik nog nooit propere remolie gezien!
En er zullen vast wel garages zijn die het wel doen maar ben zeker dat die heeeeeeeeel zeldzaam zijn. ;)
Plaats reactie