Lotus elan +2 van 1971

MKI ('60) & MK2 ('90)
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door vasseur »

Om wat verder te vertellen over de belevenissen van mijn elan+2 zie hier het vervolg.
Na deze grondige restouratie heb ik dus de 2de retrorally in Ieper mee gereden met Dirk aan mijn zij daar bleken de remmen maar ondermaats te scoren dus bij deze is dit nu het eerste wat ik ging onder handen nemen.
Eenmaal de de wagen op de brug bleken alle rubbers in de triangels verstorven te zijn met als gevolg, terwijl we dan toch bezig zijn , vervangen van alle rubbers en terwijl die nu toch gedemonteerd zijn kunnen we maar evengoed nieuwe schokdempers steken ook .
Het blijkt toch een helse karwij te zijn hoor niet voor mietjes ;)
We zijn er nu nog aan bezig dus post ik enkele foto's om een indruk te hebben waar ik mee bezig ben.
Van zodra de wagen klaar is na mijn eerste testrit zal ik het niet kunnen laten om hier dan toch mijn bevindingen te plaatsen.
Tot later.
Bijlagen
PA050736-800.jpg
PA050734-800.jpg
PA050739-800.jpg
PA260795-800.jpg
PA260794-800.jpg
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
molleke

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door molleke »

Pascal uw mooie zonneband niet vergeten hé , een zeer mooie gerestureerde lotus
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door vasseur »

molleke schreef:Pascal uw mooie zonneband niet vergeten hé , een zeer mooie gerestureerde lotus
Die zonneband is er nog niet af geweest hoor, jullie hebben het verkeerd voor want toen we elkaar ontmoetten in Oostrozebeke was de restauratie reeds voltooit maar nu ben ik bezig met het onderstel , ik moet zeggen niet gelachen hoor, die achterste schokdempers zitten goed vast. :cry: :cry:
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door ovi »

vasseur schreef:
molleke schreef:Pascal uw mooie zonneband niet vergeten hé , een zeer mooie gerestureerde lotus
Die zonneband is er nog niet af geweest hoor, jullie hebben het verkeerd voor want toen we elkaar ontmoetten in Oostrozebeke was de restauratie reeds voltooit maar nu ben ik bezig met het onderstel , ik moet zeggen niet gelachen hoor, die achterste schokdempers zitten goed vast. :cry: :cry:
Plezant hé Pascal!
Oldtimers zijn altijd een uitdaging wegens elke bout wel vastgeroest of vroeger heeft er al eens den één of den andere pipo de moer alle kanten van afgetrokken zodat je enkel nog een rond stukske metaal hebt dat je dan moet proberen los te krijgen. :P I love it!!! 8-)
Nog enkele dagen en ik begin aan de A310 dus als ik uw fotokes zie begin ik al te watertanden! :lol:
Nog veel plezier! ;)
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11312
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door Frederik »

Mooi werk !!!

Leuk om te lezen/mee te volgen. Logboekje bijhouden Pascal... leuk voor ons, en vooral voor uzelf later "om terug te zien".
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door Herman »

Pascal, als ik goed kan volgen hebt u eerst de bovenbouw gerestaureerd en nu, pas later bent u aan het onderstel bezig.... bent ge dan niet bang dat ge terug schade berokkent aan het reeds tevoren gerestaureerde ?
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door vasseur »

Nee hoor Herman omdat alles zich aan de onderkant van de wagen afspeelt en het chassis op zich nog zo goed als nieuw is.
Indien het chassis had moeten kapot geroest zijn dan was dit inderdaad geen juiste handeling geweest en ging ik inderdaad eerst moeten het chassis onder handen nemen en pas dan de body.
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Herman
Berichten: 4066
Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Locatie: Kortrijk / Altea.
Contacteer:

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door Herman »

T'is toch héél wat dankbaarder, denk ik zo ,om een Lotus te restaureren dan een andere oldtimer.... ik denk hierbij aan het kunstof bodywerk, toen ik "mijn" gedachten op een oldtimer zette was één vd. prioriteiten een kunstof of alluminium body... daar ik niet om de 2 jaar wilde lassen en schuren aan een doorroeste carrosserie,. Ik heb indertijd nogal wat oldtimers uit de USA geimporteerd, en van sommige van die kisten die toenertijd een aantal maanden op mijn verkoopsruimte te koop gestaan hadden, lag er dan, bij het verplaatsen vd wagen, zogezegd de halve wagen als roest achter op de grond, ik bewonderde altijd de courageuze personen/kopers die die dingen toch tot in de puntjes restaureerden, maar k'had mij altijd toen al voorgenomen van nooit met zo een roestbak rond te rijden, en... ik zie van vele bekenden, dat zelfs na een gerestaureerde en ogenschijnlijk goed opgelapt en gelast koetswerk ,er het jaar nadien dan toch nog roest komt op een plaats er naast, of onder die andere sierstrip of rubber... nee niks voor mij... gelukkig is het Morgan body uit alluminium......
Laatst gewijzigd door Herman op 30 okt 2009, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
vasseur
Berichten: 707
Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door vasseur »

Dat is ook een beetje de reden waarom ik voor lotus gekozen heb als oldtimer.
Maar niet alleen dat hoor, vooral de geschiedenis van het merk, de heel mooie modellen en het is en blijft no altijd een exclusieve wagen.
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: Lotus elan +2 van 1971

Bericht door ovi »

Herman schreef:T'is toch héél wat dankbaarder, denk ik zo ,om een Lotus te restaureren dan een andere oldtimer.... ik denk hierbij aan het kunstof bodywerk, toen ik "mijn" gedachten op een oldtimer zette was één vd. prioriteiten een kunstof of alluminium body... daar ik niet om de 2 jaar wilde lassen en schuren aan een doorroeste carrosserie,. Ik heb indertijd nogal wat oldtimers uit de USA geimporteerd, en van sommige van die kisten die toenertijd een aantal maanden op mijn verkoopsruimte te koop gestaan hadden, lag er dan, bij het verplaatsen vd wagen, zogezegd de halve wagen als roest achter op de grond, ik bewonderde altijd de courageuze personen/kopers die die dingen toch tot in de puntjes restaureerden, maar k'had mij altijd toen al voorgenomen van nooit met zo een roestbak rond te rijden, en... ik zie van vele bekenden, dat zelfs na een gerestaureerde en ogenschijnlijk goed opgelapt en gelast koetswerk ,er het jaar nadien dan toch nog roest komt op een plaats er naast, of onder die andere sierstrip of rubber... nee niks voor mij... gelukkig is het Morgan body uit alluminium......
Alluminium gaat ook naar de kl... hé noekel! Ben eens naar een Ferrari gaan kijken waar de deuren tot op 10 cm v/d onderzijde volledig vol blaaskes stonden en waar je de stukken zo kon uitduwen! Nog moeilijker om te herlassen dan metaal dus enige goede keuze is nen plastieken! :lol:
Dat is ook de rede dat ik voor de Alpine gegaan ben! ;)
Plaats reactie