Tire-pressure monitoring system TPMS voor Elise S1 ?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
Oostergetel
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2011, 01:14
Auto: Elise S1

Tire-pressure monitoring system TPMS voor Elise S1 ?

Bericht door Oostergetel »

Heeft iemand ervaring met het installeren van een Tire-Pressure Monitoring System (TPMS) in een Elise S1? Zo ja, waar moet ik op letten en welk system voldoet?

Bert
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: Tire-pressure monitoring system TPMS voor Elise S1 ?

Bericht door YvoTuk »

Het ligt er aan wat je verwacht van een dergelijk systeem en je moet er rekening mee houden dat de sensoren niet in alle wielen passen.

Ik heb bijvoorbeeld van de originele Evora wielen alle TPMS sensoren in de kast liggen omdat ze niet op de forged wielen passen :(

Als je verwacht een nauwkeurig resultaat tijdens het rijden te krijgen denk ik dat het een beetje tegen zal vallen. De nauwkeurigheid van die systemen is niet echt om naar huis te schrijven en al helemaal niet bij de aftermarket setjes.

Er zijn jaren geleden heel veel mensen geweest die TPMS dingetjes geprobeerd hebben in de race series maar op dit moment zie ik ze eigenlijk niet meer. Niet zo succesvol.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Tire-pressure monitoring system TPMS voor Elise S1 ?

Bericht door FastEleven »

Gewicht toevoegen aan een Elise S1, terwijl je af en toe gewoon met een bandendrukmeter rond de auto kunt .... bovendien voel je bij een Elise/Exige onmiddellijk wanneer er iets mis is met de bandendruk, want behoorlijk gevoelig.

Geen ervaring mee dus, maar niet doen en een goede bandendruk meter kopen.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Oostergetel
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 nov 2011, 01:14
Auto: Elise S1

Re: Tire-pressure monitoring system TPMS voor Elise S1 ?

Bericht door Oostergetel »

Bedankt FastEleven en Ivo,

Het idee van een tpms is wel van de baan en ik heb een goede bandenspanningsmeter.
Het gaat ook al jaren goed zonder TPMS, alleen zijn die technische snufjes wel eens verleidelijk.
Plaats reactie