Spoedje, alarm gaat en lege batterij Exige

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
danyblackmagic
Naam: Daniël
Auto: Elise S2

Re: Spoedje, alarm gaat en lege batterij Exige

Bericht door danyblackmagic »

goede raad : kieper al die alarm rommel uit je lotus er is toch geen mens die die hem jat :lol: bespaart je een hoop ellende en ook nog EEN kg gewichts besparing, je batterij blijft langer op spanning.
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

even een update.

het alarm is niet meer afgegaan nadat ik het interieurlampje naar beneden had gedaan en de wagen weer afgesloten. De accu heeft het echter wel behoorlijk gehad want hij staat nu helemaal leeg en ik kan niet eens met een druppellader de accu meer vullen. De accu is zo leeg dat de druppellader denkt dat hij niet verbonden is.

morgen ga ik mijn andere auto er naast zetten met accu klemmen voor op de aansluitpunten onder het linkervoorscherm. Ik laad dan de accu een beetje op (20 minuutjes) zodat hij met de druppellader verder kan worden opgeladen via de accu achterin. starten kan niet op de klemmen omdat dan de accu zeker meteen naar zijn grootjes is. Bij nood kan dat natuurlijk wel alleen moet je dan wel de accu achter in de koffer losmaken (imbus) omdat je er anders niet bij kan met de klemmen. starten met klemmen op de aansluitpunten voor wordt ook afgeraden (teveel ampere in een keer).

ik hoop dat ik geen nieuwe problemen heb veroorzaakt door de accu zo leeg te laten lopen. Ik vrees bijvoorbeeld wel voor de sleutel/contactslot en zie mezelf al codes intoetsen met het gaspedaal...
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Jeroenbox

Bericht door Jeroenbox »

vanmorgen de kabels voor erop gezet. de Exige reageert met een fijne piep en ik kan de deuren meteen openen. daarna geen piep meer gehoord. 20 minuten de kabels erop gelaten en de andere auto gestart. Daarna alles los gemaakt en de druppellader er weer op gedaan. Nu begon de lader inderdaad te laden.

Vanmiddag na 4 uur laden geprobeerd te starten. Alle lampjes gaan aan zoals altijd maar ik hoor niet meteen de brandstof pomp. Bij starten hoor ik plok plok ofwel de accu is nog niet voldoende opgeladen. Vanavond ga ik het nog een keer proberen.
Jeroenbox

Bericht door Jeroenbox »

na 8 uur op de druppellader nog steeds niet genoeg om te starten. ik laad nog even door maar vrees nu wel voor een overleden accu.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Jeroenbox schreef:na 8 uur op de druppellader nog steeds niet genoeg om te starten. ik laad nog even door maar vrees nu wel voor een overleden accu.
druppellader kan je niet gebruiken om een batterij te laden, enkel om deze opgeladen en in conditie te houden.

Eerst je batterij een tijd laden met een lader om dan pas de druppellader erop te zetten om de batterij te conditioneren en op peil te houden.
Jeroenbox

Bericht door Jeroenbox »

dat is waar. ik moet wat preciezer zijn. het is een lader die eerst laad en dan over gaat op druppelladen.
Jeroenbox

Bericht door Jeroenbox »

gisteravond gestart na 12 uur aan de lader/druppellader. eindelijk weer leven in de Exige. meteen maar even half uurtje gereden. de wagen stond nog wel op de zomerbandjes semi slick... maar is heelhuids weer thuis gekomen.

komende tijd kijken of de accu geen blijvende schade heeft opgelopen
Plaats reactie