Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
#102371 by Lvb
12 Nov 2017 16:28
Mijn koppeling zit al goed op zijn einde =>
in 6de zeer lage toeren vol gas geven (dan kan hem al eens slippen).
Nu heb ik nog wel even de tijd om alles eens te bekijken.
vraag me eens af
wat is een GOEDE oplossing .
Waar ik zowat het beste van de 2 heb =>(Kostprijs , kwaliteit , duurzaamheid )

-Een orginele koppeling nemen en dus ook laten plaatsen bij lotus zelf. (Kostprijs ?)

-Een ander merk koppeling die "beter" zou zijn volgens de site
en zelf plaatsen (ben wel redelijk handig dus dat zou wel kunnen lukken) en dus voor een 400€ Klaar (maar heb er niet veel zin in) :lol:

-hoe zit dat met mensen die toch een andere koppeling (dan orgineel) willen en toch altijd bij lotus willen binne gaan voor montage.
Worden die dan ook geholpen (Ivm met de plaatsing).

Ps: Ik heb ook gelezen dat de orginele koppeling van een s240 beter zou zijn
en ook past op een gewone 192 pk . !???

Mijn Exige is nog orgineel 192pk
Iemand ervaring Alle info welkom .
Vb: van andere + kost
(de goedkoopste zou zelfs beter zijn dan orgineel ?)
Image
Image
Image
#102376 by malo
12 Nov 2017 23:41
111r 192 pk hier, exedy uprated clutch (als bovenstaand). Al drie jaar trackdays mee gedaan en wat droge driftpleintjes en geen issues mee. Ze stinken allemaal wel een beetje, ook oem. Voor paddle koppeling zal gelden, wat goed is voor race is slecht voor road. Zorgvuldig en rechtlijnig terugplaatsen van de bak is belangrijk, zodat de dunne plaat niet beschadigd tijdens dit proces. My 2ct
#102381 by HiRez
13 Nov 2017 22:24
Ik heb ook een Exedy uprated clutch. 111R met SC.
Prima koppeling voor straat gebruik en af en toe een trackday / snelle toertocht.

Zoals Malo al aangeeft een Race clutch gaat je niet meer comfort opleveren :-) Koop de koppeling die past bij gepland gebruik. Een race-koppeling zou ik alleen aanbevelen als je veel trackdays gaat rijden of het vermogen van je auto ver gaat opvoeren.

My 0.02 euro.